חותמת אפוסטיל משרד החוץ עבור תעודת מידע פלילי מהמשטרה - כך תשיגו אותה בקלות

רגע לפני שמבקשים לקבל חותמת אפוסטיל מטעם משרד החוץ על תעודת מידע פלילי מהמשטרה, חשוב לדעת איך הדברים עובדים ומה בדיוק צריך לעשות. גיבשנו לכם את כל הפרטים במאמר אחד

חדשות כיפה תוכן שיווקי 07/06/23 15:23 יח בסיון התשפג

חותמת אפוסטיל משרד החוץ עבור תעודת מידע פלילי מהמשטרה - כך תשיגו אותה בקלות
צילום: shutterstock

מהי תעודת מידע פלילי (או תעבורתי) ולשם מה היא נדרשת?

מטרתה של תעודת מידע פלילית היא להעיד על רישום או העדר רישום פלילי במשטרת ישראל. בדרך כלל, כאשר אדם נדרש בהצגת תעודת מידע פלילי, מטרתו תהיה להוכיח למעסיקו או לבאים עמו במגע עסקי, כי הוא אדם ישר, וירצה להראות כי בגיליונו האישי לא מופיעים הרשעות פלילית. ובכך יוכל להשיג את ה"שקט הנפשי" של הצד השני, תוך הידיעה כי לאדם שהוא עומד להעסיק, או לחילופין, בא עמו בקשרי מסחר או כל קשר אחר - אין עבר פלילי. כמובן שאישור כזה מעיד על ניקון כפיים בלבד ואין בידו להעיד על פנימיות לבבו של נושא התעודה. 

כמו כן, יכולות להיות סיבות נוספות לצורך של הנפקת חותמת אפוסטיל משרד החוץ לתעודת מידע פלילי מהמשטרה, כמו אימוץ ילדים לצורך העניין. כאשר מדובר באדם או זוג שמעוניינים לאמץ ילד, אחת מהבקשות של העמותות העוסקות בנידון, היא לקבל מהמועמד/ים תעודת היעדר מידע פלילי ממשטרת ישראל.  

אז מי יכול לבקש חותמת אפוסטיל עבור תעודת מידע פלילי מהמשטרה ואיך מבקשים אותה?

כל אדם הנדרש לכך או המעוניין בכך, רשאי להגיש בקשה לקבלת תעודת מידע פלילי או תעבורתי אשר תישלח בהתאם לחוק המידע הפלילי ותקנת השבים, התשע"ט- 2019 (להלן: "החוק") ישירות לנציגויות הזרות בישראל, לנציגויות הישראליות בחו"ל או לרשות המרכזית לאימוץ בין ארצי במשרד הרווחה, בהתאם למידע הקיים.

ראוי לציין כי ניתן להגיע לכל תחנת משטרה, נציגות ישראלית בחו"ל או  דרך האינטרנט באמצעות הטופס המקוון על מנת לבקש את התעודה המדוברת. 

במקביל להגשת הבקשה, יש להזדהות בתעודת זהות או דרכון. במידה והבקשה מוגשת ע''י נציגות ישראלית בחו''ל או באמצעות מיופה כוח, נדרש להציג ייפוי כוח, צילום ת.ז או דרכון של מיופה הכוח ושל האדם אשר המידע על אודותיו.

בקשה המוגשת בתחנת המשטרה או נציגות ישראלית בחו"ל תוגש על ידי מי שהמידע רלוונטי אודותיו, וזאת לאחר שהזדהה בתעודת זהות או דרכון בר תוקף, או על ידי מי שהוא ייפה את כוחו בייפוי כוח ספציפי ולאחר שמיופה הכוח הזדהה בתעודת הזהות שלו או דרך דרכון בר תוקף, ולאחר מכן הציג ייפוי כוח ואת צילום העמוד הראשון בדרכונו של המבקש בו מופיעים פרטי המבקש.

ולאחר קבלת התעודה המיוחלת - האם יש עוד משהו שאנחנו צריכים לעשות או שנדרש מאיתנו? 

על מנת שהתעודה תקבל תוקף במדינות זרות בחו''ל, יש צורך בחותמת אפוסטיל משרד החוץ. בעבר הרחבנו על עניין זימון תור במשרד החוץ והבירוקרטיה הקיימת. אך למרות זאת, היות ומדובר במידע חשוב נפרט בקצרה. 

כיצד קובעים תור למשרד החוץ?

זימון תור במשרד החוץ הינו חובה על מנת לקבל אישור אפוסטיל. על מנת לזמן תור יש להוריד את אפליקציית my visit. בכניסה לאפליקציה תידרשו להזין פרטיים אישיים לצורך זיהוי ולהזין מספר טלפון נייד. עליכם לבחור באופציית משרד החוץ ולזמן תור.

כמה זמן ממתינים לתור במשרד החוץ? 

לשאלה זו בשלב זה אין לנו בשורות משמחות במיוחד. זמני ההמתנה עומדים על 40 יום לערך ואין דרך אחרת למעט בקשות חריגות להשיג תור.

אז איך והאם ניתן ''לעקוף'' את התור? 

הדרך המוצלחת והמהירה ביותר לקצר תהליכים, היא באמצעות שירות שליחים ייעודי אשר בקיא בכל ההליכים הבירוקרטים במשרד החוץ וערוך לתת לכם שירות מהיר במיוחד. נמנה כאן מספר יתרונות בהזמנת שליח עד הבית/ משרד.

מהם היתרונות בהזמנת שליח אישי עד הבית?

  1. היכרות עם המערכת - שליח מקצועי שמכיר את המערכת ונמצא בא יום יום יכול לקדם לכם את התהליך הבירוקרטי, שלעיתים מצריך אימות מקדים במשרד נוסף לפני ההגעה למשרד החוץ.
  2. מקצוענות חוסכת זמן וטרחה - שליח מקצועי חוסך לכם זמן המתנה מרובה, הפסד יום עבודה, נסיעות, חניות ועוד. בנוסף קיימת המתנה ועמידה בשמש ביום חם או במזג אוויר קר מחוץ למשרד החוץ מטעמים ביטחוניים.  
  3. בדיקת תקינות ומהימנות - שליח מקצועי יודע לבדוק את המסמכים ולזהות האם הם תקינים וחתומים כיאות ובכך לאפשר לכם שקט נפשי בידיעה שהתהליך יעבור בצורה חלקה.

לסיכום

על מנת לקבל תעודת מידע פלילי, יש צורך בהליך בירוקרטי מורכב כפי שתיארנו עד כה. המלצתינו תהיה להיעזר בשירות חיצוני, אשר משחרר אתכם לחלוטין מזמני ההמתנה ומאפשר לכם ליהנות משירות מהיר ואיכותי.  משרדינו פועל שנים רבות ועוזר בין היתר למעוניינים בהשגת חותמות אפוסטיל במשרד החוץ , עבור כל התעודות שניתן לקבל עבורם חותמת אפוסטיל, וזאת בקלות ובמהירות ללא צורך ביציאה מהבית. 

מזמינים אתכם לחסוך בזמן מיותר, כסף והיעדרות מיום עבודה, ופנו עוד היום למשרדינו לשירות מהיר ללא פשרות.

שלום ברזני – אפוסטיל משרד החוץ

נייד ישיר: 0525005850 במקרים דחופים ניתן לפנות בכל שעה באמצעות שליחת הודעת וואטסאפ ומיד נענה לפנייתכם.