כך תשמרו על כפות הרגליים

כפות הרגליים של כולנו חיוניות במיוחד לצורך תפקוד תקין בחיי היומיום, בדיוק לשם כך, החלטנו במהלך כתבה זו להסביר לכם את כל מה שתצטרכו לדעת על מנת לשמור על בריאות הרגליים שלכם

חדשות כיפה תוכן שיווקי 07/06/23 15:12 יח בסיון התשפג

כך תשמרו על כפות הרגליים
צילום: shutterstock

כפות הרגליים שלנו הן אחד מהאיברים החיוניים ביותר באשר לתפקוד בחיי היום-יום, ולכן קיים צורך מהותי בשמירה על בריאות הרגליים, שכן הדבר חשוב לא פחות מהשמירה על בריאות כל חלק גוף אחר. אולם, מרבית האנשים אינם יודעים כיצד לשמור על בריאות הרגליים שלהם בצורה נכונה שכן, מרבית המידע בנושא זה אינו נגיש. בדיוק לשם כך, החלטנו במהלך כתבה זו להסביר לכם את כל מה שתצטרכו לדעת על מנת לשמור על בריאות הרגליים שלכם.

שמירה על בריאות הרגליים - איך עושים זאת?

בעת בה אנו מדברים על שמירה על בריאות הרגליים שלכם, חשוב לציין כי קיימים מספר דגשים חשובים שעליכם לעקוב אחריהם על מנת לוודא כי אתם מבצעים את הדבר בצורה הנכונה.

• השתמשו במדרסים - בעוד כי אין עוררין על כך שמדרסים בהתאמה אישית הם פתרון נהדר באשר לשמירה על בריאות הרגליים עבור אלו הזקוקים להם, חשוב לציין כי תמיד יהיה עדיף לבחור מדרסים בהתאמה אישית. למעשה, מדרסים בהתאמה אישית הם כאלו אשר הוכנו בקפידה רק לאחר בדיקה קלינית וכן גם ביצוע מדידות לצד אבחון יסודי על ידי השימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים. על כן, חשוב מאוד לציין כי איכותם של מדרסים בהתאמה אישית אינה באה לידי ביטוי רק באיכות החומרים מהם המדרסים המדוברים עשויים, אלא גם במידת ההתאמה לאדם הזקוק להם, דבר אשר ניתן לבצע על ידי עריכת אבחון מקדים.

• שטיפה יומיומית - כף הרגל שלנו מתלכלכת כל הזמן ואין הדבר מפתיע, שכן בני האדם נמצאים תחת תנועה מתמדת אשר הופכת את כף הרגל לפעילה במשך רוב שעות היום. למעשה, בעקבות תנועה מתמדת זו, כף הרגל חשובה ללכלוכים רבים כדוגמת זיעה, לחות ועוד, כאשר כל הלכלוכים האלו עלולים לגרום ליבלות, שפשופים וכן גם פטריות במקרים מסוימים. על כן, בעת כל מקלחת חשוב מאוד לוודא כי אתם עורכים שטיפה יסודית גם לאזור כף הרגל מאחר ומדובר בחלק חיוני משגרה אשר תאפשר לכם לשמור על בריאות הרגליים שלכם.

• נעליים נוחות ולא לוחצות - הנעליים שאתם לובשים משפיעות לא פחות על בריאות הרגליים שלכם משאר ההיבטים בנושא זה מאחר וכאמור, כף הרגל פעילה במשך רוב שעות היום. לכן, כאשר אתם בוחרים נעליים ובייחוד נעלי ספורט, חשוב מאוד לבחור בנעליים במידתכם הנכונה בלבד, אם כי גם נוחות הנעל ואיכות החומרים ממנה היא עשויה חשובים לא פחות. אולם, לעיתים לוקח כמה ניסיונות על מנת להגיע אל התוצאה הנוחה ביותר ועל כן, עליכם לקחת בחשבון כי ייתכן שמציאת הנעליים הנוחות ביותר עבורכם שיאפשרו לכם שמירה על בריאות הרגליים זהו עניין של ניסוי ותהייה. 

• לכו יחפים - בעוד כי הנעליים שאתם נועלים משפיעות באופן מהותי בהחלט על בריאות הרגליים שלכם, חשוב לציין כי גם הנעליים הנוחות ביותר עלולות להזיק כאשר לובשים אותן באופן תדיר מדי, מאחר ומרבית סוגי הנעליים שקיימים כיום ממקמים את הרגל במנח שאינו טבעי. כתוצאה מאותו מנח לא טבעי, יכולות לצוץ מספר בעיות באשר לבריאות הרגליים שלכם, אם כי הדבר גם עלול אי-נוחות. על כן, מומלץ מאוד ללכת יחפים מתי שניתן, בייחוד בסביבה הביתית שלכם מאחר והדבר תורם רבות למען שיפור היציבה וכן גם לשמירה על בריאות הרגליים שלכם. זכרו כי האדם הלך יחף משחר ההיסטוריה ואילו הנעליים והגרביים הן המצאות "חדשות" יחסית.

• לא לשכוח כפכפים - אולם אין עוררין על כך שמוטב ללכת יחפים בהינתן האפשרות, אך עם זאת - חשוב לציין כי כלל זה אינו חל כאשר מדובר על מקלחות ציבוריות. למעשה, מקלחות ציבוריות הן "קרקע פורייה" באשר לפטרת הרגליים ושאר מחלות כאלו ואחרות. כאשר אתם מתקלחים בקאנטרי, בים או בשאר מקלחות ציבוריות אחרות, מן הראוי שתביאו אתכם כפכפים על מנת שתוכלו להמנע ממגע של כף הרגל שלכם עם כל החיידקים ששורצים באזור שכן, הדבר יכול להביא לפטרת הרגליים ושאר מחלות לא נעימות מהן תרצו להימנע. זכרו כי המפתח לשמירה על בריאות הרגליים שלכם הוא בראש ובראשונה היגיינה ועל כן, מוטב שתעשו ככל הניתן על מנת לשמור על היגיינה מרבית כאשר אתם נמצאים במקלחת ציבורית.