איך הכי נכון לתדלק את הרכב שלך?

תדלוק הרכב הוא משימה שגרתית שאותה כל בעלי הרכב מבצעים. יחד עם זאת ישנן דרכים לשפר את שיטות תדלוק הרכב שיעזרו לכם לשפר את ביצועי הרכב, להגדיל את יעילות הצריכה ואף להקטין את ההשפעה על הסביבה. במאמר זה נחקור את הדרכים הטובות ביותר למלא את המכל של הרכב, כדי להבטיח שתוכלו להפיק את המיטב מכל רכישה

חדשות כיפה תוכן שיווקי 23/05/23 15:02 ג בסיון התשפג

איך הכי נכון לתדלק את הרכב שלך?
צילום: shutterstock

בחרו את הדלק הנכון

בחירת המוצר הנכון עבור הרכב היא חיונית עבור תפקוד תקין של הרכב. אם אתם מחזיקים ברכב חדש ואינכם בטוחים מהו סוג הדלק הנכון לרכב שלכם, תוכלו לבדוק את מדריך הרכב כדי למצוא את התשובה. בחירה ברמת האוקטן הנכונה תמנע שיבושים במנוע ותבטיח תפקוד אופטימלי של הרכב, כך תוכלו ליהנות מתועלת הפעולה הטובה ביותר. 

תדלקו בתחנות אמינות ומוכרות

כאשר מדובר בתדלוק הרכב, בחירת תחנת דלק אמינה ומוכרת היא דבר חיוני. חפשו תחנות אשר דבקות באספקת מוצר איכותי, אשר ידועות בהיותן נקיות ומתוחזקות היטב. אם תקפידו לעשות כן, תוכלו להבטיח תדלוק במוצר איכותי, כך גם תפחיתו את הסיכון להתרחשות של תקלות הקשורות לאיכות המוצר. 

תדלקו בבוקר או בערב

דחיסות הדלק יכולה להשתנות בהתאם לטמפרטורה. מומלץ למלא את המכל בבוקר או בערב, זמנים שבהם הטמפרטורות בחוץ נמוכות יותר. דלק נעשה דחוס יותר בתנאים קרירים, כך שהמשמעות היא שתקבלו יותר דלק על כל ליטר. כך תוכלו ליהנות מהוצאות נמוכות יותר, דבר אשר ישתלם בטווח הארוך. 

הימנעו ממילוי יתר של מכל הדלק

אומנם זה עשוי להיות מפתה לדלות כל טיפה בעת המילוי, אך מילוי יתר של המכל יכול להוביל לבעיות. הנוזל מתרחב ומתכווץ עם שינויי הטמפרטורות, כך שהשארת מקום לפעולה זו תמנע זליגה או פגימה במערכות פליטת האידוי של הרכב. עקבו אחר המלצות היצרן והפסיקו למלא את המכל ברגע שבו המשאבה נכבית אוטומטית והימנעו מסחיטת המשאבה פעם נוספת. 

הקפידו על שגרת תדלוק קבועה

שמירה על עקביות היא המפתח להצלחה כאשר מדובר בתדלוק הרכב. נסו ליצור שגרה קבועה המבוססת על הרגלי הנהיגה שלכם, כדי להבטיח שתהיה לכם די אנרגיה לנסיעה בכל זמן נתון. נסיעה על מכל שכמעט התרוקן לגמרי מגבירה את הסיכון להצטברות של לכלוך במערכת הרכב, דבר אשר עשוי להוביל לנזקים והפחתת היעילות. 

הקפידו לסגור את המכל היטב

כאשר הפקק של המכל אינו סגור היטב, עשוי להתרחש מצב של התנדפות דלק, דבר אשר תורם לזיהום אוויר. הקפידו תמיד לוודא כי הפקק של המכל סגור היטב לאחר התדלוק. פקק סגור היטב יבטיח מניעה של בריחת הנוזל כתוצאה מהתנדפות לשמירה על פעילות מערכת תקינה. 

הקפידו על לחץ האוויר בצמיגים

צמיגים שבהם ישנו די אוויר יכולים להגביר את יעילות צריכת האנרגיה של הרכב. הקפידו לבדוק בקביעות את לחץ האוויר בצמיגים וודאו שהוא תואם את הנחיות היצרן. צמיגים שאין בהם די אוויר יכולים ליצור התנגדות גבוה יותר, דבר אשר מגביר את צריכת הדלק. תוכלו לבדוק את לחץ האוויר המומלץ לצד דלתות הרכב, במדבקה מטעם היצרן. 

הפחיתו עומס

סחיבה של משקל מיותר ברכב יכולה לפגום ביעילות צריכת האנרגיה של הרכב. השתדלו לפנות את תא המטען של הרכב מחפצים מיותרים כדי להפחית את העומס המופעל על הרכב. ככל שיהיה פחות עומס המופעל על הרכב כך המנוע יצטרך לעבוד פחות קשה כדי להניע את הרכב, כך תוכלו לשפר את צריכת האנרגיה של הרכב ולהתייעל מאוד.