מהי מחלת הנשיקה ואיך ניתן לגלות אותה?

מחלת הנשיקה דומה מאוד למחלות ויראליות אחרות, והיא עלולה להביא איתה אי נוחות משמעותית. במאמר הבא נספר לכם על המחלה הזו, ועל הדרכים הכי יעילות להתמודד איתה

חדשות כיפה תוכן שיווקי 10/05/23 15:51 יט באייר התשפג

מהי מחלת הנשיקה ואיך ניתן לגלות אותה?
צילום: shutterstock

מחלת הנשיקה יכולה להישמע בהתחלה כמו מחלה רומנטית שכל אחד מאיתנו ירצה להתמודד איתה. אך למען האמת מדובר על מחלה לא נעימה, כזו שעשויה להביא איתה אי נוחות משמעותית. במאמר הבא נספר לכם על המחלה הזו, ועל הדרכים הכי יעילות להתמודד איתה. נדגיש כי גם מה שאתם מכירים על המחלה הזו, אלה לא דברים שבהכרח יהיו נכונים. בו בזמן תמיד יש מה ללמוד על המחלה הזו שלא פעם נחבאת לה בין הצללים. רק מי שיצא לו להתמודד עם מחלת הנשיקה מבין עד כמה היא מפתיעה. מה שאתם מצפים שיקרה זה לא בהכרח מה שקורה הלכה למעשה. בו בזמן תקבלו כלים אפקטיביים שיאפשרו לכם להתמודד עם המחלה הספציפית הזאת. אין דבר יותר משמח מאשר לראות את האור בקצה המנהרה בהתמודדות עם המחלה. 

מהי מחלת הנשיקה?

על פניו ניתן להגיד כי מחלת הנשיקה דומה מאוד לכל מיני מחלות ויראליות אחרות. יש כאלה שלא בהכרח מבינים את ההבדל בינה לבין מחלות ויראליות מוכרות שונות. עם זאת הבעיה העיקרית עם המחלה הזו תהיה התשישות יחד עם העייפות. יהיה קשה להמשיך בשגרת היום הרגילה כאשר המחלה הזו נותנת את אותותיה. המחלה נוצרת מנגיף שנקרא EBV שמגיע אלינו ממשפחת ההרפס הנפוצה. הסבירות להופעת מחלת הנשיקה גבוהה יותר מאשר הסבירות להופעת מחלות אחרות. גם אם לא יצא לכם לשמוע עליה רבות, אל תחשבו כי מדובר על מחלה נדירה.

מהם התסמינים של מחלת הנשיקה?

על מנת לאבחן את מחלת הנשיקה ישנו צורך להכיר את כל התסמינים שמגיעים יחד איתה. מחלת הנשיקה תסמינים לא בהכרח יהיו ברורים, אך חובה להכיר אותם מראש. אם חלקם או כולם מגיעים ביחד, זה סימן שיהיה עליכם לבחון מה בדיוק קורה. אז מהם התסמינים הכי בולטים שמעידים על המחלה הספציפית הזו? התסמין הכי בולט יהיה חום שעשוי להיות גבוה מהנורמה המוכרת. בו בזמן למחלה הזו יש סימפטומים שדומים מאוד למחלות גרון כמו בלוטות לימפה מוגדלות. לא פעם בתחילת הדרך מאבחנים את מחלת הנשיקה כמחלה אחרת בתחילת הדרך. רק לאחר בדיקות מקיפות ניתן יהיה לדעת כי מדובר על המחלה הזו. 

מהו משך הזמן של מחלת הנשיקה?

ברוב המכריע של המקרים מחלת הנשיקה נפרסת על פני תקופה של שבוע עד שבועיים. עם זאת תחושת העייפות והתשישות שמקשה על השגרה עשויה להימשך בין חודש עד חודשיים. כל מי שמתמודד עם המחלה הזו אמור לדעת כי ייקח זמן עד שהוא יחזור לשגרה. אם תעמיסו על עצמכם כבר עם ההחלמה הראשונית, יכול להיות שתתקשו לבצע חלק מהדברים. אנו מציעים לכם לקחת כמה ימי מנוחה ולנסות שלא להיפגש עם הקרובים אליכם. תזכרו כי מחלת הנשיקה היא מחלה מדבקת, כך שאין טעם שתסכנו גם אנשים אחרים. 

מהו הטיפול היעיל למחלת הנשיקה?

הרצון הטבעי יהיה לחפש את הטיפול היעיל ביותר להתמודדות עם מחלת הנשיקה. האם ישנו טיפול שהוכיח את עצמו כאפקטיבי להעלמת הסימפטומים השונים? התשובה היא שלילית, למחלה הזו אין טיפול שהוכיח את עצמו כיעיל. כמובן שיש טיפולים שונים שיכולים לסייע כנגד החום וכנגד התשישות. אך טיפול ספציפי למחלת הנשיקה לא קיים, יהיה עליכם להמתין שהמחלה תעבור מעצמה. המחלה כמו שאמרנו עוברת ברוב המקרים בין שבוע עד שבועיים מרגע הופעתה. תנסו לנוח כמה שיותר, לקחת משככי כאבים במידת הצורך ולשתות המון מים למניעת התייבשות וחולשה.