ועידת "אל תשליכני" של צהר ומקור ראשון: דילמות והתלבטויות בין חיים למוות

אחד מהאתגרים הגדולים של החברה המערבית והחברה הישראלית בפרט הוא אתגר הגיל השלישי. ועידת אל תשליכני של מקור ראשון וארגון רבני צהר היא מיזם ייחודי שבו יוצבו אתגרי הגיל השלישי והזקנה בתחום הרפואה, האתיקה וההלכה בפעם הראשונה במרכז הבמה

חדשות כיפה תוכן שיווקי 08/05/23 11:16 יז באייר התשפג

ועידת "אל תשליכני" של צהר ומקור ראשון: דילמות והתלבטויות בין חיים למוות
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

אחד מהאתגרים הגדולים של החברה המערבית והחברה הישראלית בפרט הוא אתגר הגיל השלישי. ועידת אל תשליכני של מקור ראשון וארגון רבני צהר היא מיזם ייחודי שבו יוצבו אתגרי הגיל השלישי והזקנה בתחום הרפואה, האתיקה וההלכה בפעם הראשונה במרכז הבמה.+ בוועידה שתיערך במרכז מורשת בגין בירושלים, ביום שלישי כ"ה באייר 16.5, יתקיימו דיונים, יעלו רעיונות ויעוצבו פתרונות להתמודדויות של הקשישים בישראל ובני משפחותיהם, בהשתתפות בכירים בעולם הרפואה והטיפול הפליאטיבי.

המיזם הוא פרי מחשבה של ארגון "צהר עד מאה ועשרים" של ארגון רבני צהר המהווה כתובת למשפחות המתלבטות בשאלות ובסוגיות אתיות והלכתיות הנוגעות ליקיריהם הנמצאים לקראת סוף החיים. '"צהר עד מאה ועשרים" מציע מפגש ליווי לחולים ובני משפחתם, ומענה מהיר לשאלות אלו בזמינות גבוהה, באמצעות צוות מקצועי וקשוב של רבנים ועובדות סוציאליות שהוכשרו במיוחד לנושא השירות מוענק בפריסה ארצית וללא תשלום.

מיזם "צהר עד מאה ועשרים" מציע מענה לכלל השאלות האתיות וההלכתיות

מיזם "צהר עד מאה ועשרים" מציע מענה לכלל השאלות האתיות וההלכתיות שעולות בעת הטיפול, גם כאשר החולה אינו מסוגל להביע את דעתו, ובפרט כשהוא מוגדר כחולה הנוטה למות. הייעוץ ניתן על ידי צוות משותף של רב ועבודת סוציאלית, והרכב זה הוא גם אחד החידושים של המיזם. המוקד זמין 6 ימים בשבוע ומתאם תוך זמן קצר ביותר פגישה של בני המשפחה עם הצוות. במהלך הפגישה ניתן מענה הלכתי ואתי, מתוך התאמה של כל מקרה לגופו.

אל צהר עד מאה ועשרים הצטרפו העיתון מקור ראשון והמרכז הרפואי הישראלי לאלצהיימר. הוועידה תעסוק בנושאים כמו ההתמודדות של בני משפחות חולי אלצהיימר, דמנציה בגיל צעיר, הצורך בשינוי בעמדת היסוד לקראת סוף החיים, איך משמרים את רמת החיים ועוד.