אסתמה בקיץ - כל מה שחשוב לדעת

עונת הקיץ כבר מעבר לפינה והסובלים מאסתמה, אחת מהפרעות הנשימה השכיחות ביותר, כבר עכשיו מודאגים מהשפעת החום והלחות על קשיי הנשימה | כיצד מזהים החמרה וממה צריך להיזהר?

חדשות כיפה תוכן שיווקי 03/05/23 13:40 יב באייר התשפג

אסתמה בקיץ - כל מה שחשוב לדעת
צילום: shutterstock

עונת הקיץ כבר מעבר לפינה והסובלים מאסתמה, אחת מהפרעות הנשימה השכיחות ביותר, כבר עכשיו מודאגים מהשפעת החום והלחות על קשיי הנשימה. מזג האוויר מהווה פקטור משמעותי בבריאות ויכול להחריף את תסמיניה של האסתמה. שינויים דרסטיים במזג האוויר, כמו עלייה חדה בטמפרטורה ומעבר בין חללים ממוזגים בקרירות לחום והלחות אשר בחוץ, חשיפה לזיהום אוויר, אבק, רוחות חמות, אחוזי לחות גבוהים, עשויים להחמיר את המצב לכדי אסתמה קשה.

לכן, כדאי להיערך מראש לקראת העונה ולהפחית את הטריגרים לעורר התקף אסתמה בימים החמים. לפניכם מספר דרכי התמודדות עם אסתמה בתקופת הקיץ למניעת התקלחות של אסתמה:

יוצאים החוצה? היזהר מפני אלרגנים

אסתמה עשויה להחמיר בקיץ בשל החשיפה למזהמים שונים שנפוצים בעונה זו. אם אתם מתעתדים לטייל בקיץ, עליכם לקחת בחשבון שיתכן שתיחשפו לאלרגנים שונים, אבקנים וטריגרים סביבתיים בחיק הטבע, שעשויים לעורר תסמינים. מומלץ להצטייד במסכה או לשטוף ידיים לאורך כל שעות היום ולהימנע גם ממגע ישיר של הידיים בעיניים, האף או בפה במידה ואלה נגעו קודם בצמחייה וטרם שטפתם או ניגבתם אותם. מומלץ לשאת עמכם תמיד משאף אסתמה שיהיה תמיד בהישג ידכם. אם אתם מאווררים את הבית שימו לב לכניסתם של אלרגנים שונים מבחוץ ולכן, הקפידו לנקות היטב את הבית באמצעות שאיבת אבק.

חכמים בשמש באוויר הפתוח

נסו להיות יותר חכמים בשמש. דעו שחום ולחות גבוהים יכולים להקשות על הנשימה ולכן, כדי למזער את התסמינים מומלץ לשמור על חום גוף תקין, להרבות בשתייה, בעיקר אם אתם בקמפינג או בטיול, כדי למנוע התייבשות. התרחקו ממקורות אש כמו ברביקיו ומדורות והעדיפו שלא לשהות במגע ישיר על דשא או חול, כדי להימנע מאבקת דשא, אבקת עצים ואבקת עשבים. אלה עלולים לגרות את מערכת הנשימה ואף להפחית את תפקוד הריאות. מבחינת שינויים שנדרשים לגבי הרגלים, סגנון חיים ובילויים בקיץ - העדיפו לבלות בחוץ, בים ובבריכה (רצוי בריכות ללא כלור או במינימום כלור), בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות אחה"צ המאוחרות והערב. כנ"ל בנוגע לפעילות ספורטיבית בחוץ או בשטח, את אלה כדאי להעביר לחללים ממוזגים מאשר בתנאי שטח בשעות החום.

כיצד מזהים שחלה החמרה באסתמה בקיץ?

זכרו שאסתמה לא יוצאת לחופשת קיץ וכשסובלים ממנה סובלים ממנה בכל ימות השנה ואפילו יותר מזה, בעונה החמה. על אחת כמה וכמה בימים חמים ומהבילים בהם איכות האוויר ירידה במיוחד. היו מודעים להשפעה הישירה של אוויר כבד או ירידה משמעותית באיכות האוויר בחוץ, לחות עומדת, שיכולים ללכוד אבק, עובש, מזהמים ואבקנים ובעקבות כך גם להאט את הנשימה, לגרום לתחושת התכווצות בבית החזה ולהקשות על נשימה תקינה. תסמיני אסתמה הנפוצים בעונת הקיץ הם שיעול יבש או מלא ריר, צפצופים בבית החזה, לחץ בחזה, קוצר נשימה ודרכי נשימה דלקתיות ונפוחות. במידה ואתם מזהים שהמצב אכן מחמיר, פנו לרופא על מנת לבחון תרופות לאסתמה שיוכלו לסייע או טיפול מתאים.