סוד ההצלחה האמיתי: למה ישראלים אוהבים יונדאי i20?

היא מככבת בטבלאות הסופרמיני בארץ ובעולם כבר שנים, והצליחה לכבוש את האירופים בזכות נוסחה מיוחדת; כך הפכה יונדאי 20i ללהיט מכירות חוצה יבשות ותרבויות, ומה הסיכוי שתישאר כזה

חדשות כיפה תוכן שיווקי בשיתוף מימון ישיר 03/05/23 13:33 יב באייר התשפג

סוד ההצלחה האמיתי: למה ישראלים אוהבים יונדאי i20?
יונדאי, צילום: shutterstock

יונדאי i20 היא אחת המכוניות הכי נפוצות בכבישי ישראל, ולא סתם: כבר יותר מעשר שנים שהיא מככבת בטבלאות המכירות וכל מי שרוצה לקנות סופרמיני בזול מחפש קודם כל יונדאי i20 יד 2. אבל עניין המחיר הוא לא היתרון היחיד שלה, אפילו לא העיקרי; כיצד הפכה ללהיט עולמי, ומה היא מציעה לנהגים בישראל?

הנוסחה של יונדאי

יונדאי חשפה את המכונית בתערוכת פריז של 2008, בתור יורשת ליונדאי גטס הוותיקה. המכונית תוכננה בגרמניה, והושקה כדי לקסום לשוק האירופי, בו מתחרות מקומיות קשוחות ודגמי סופרמיני שאהובים על הקהל הרחב זה עידן ועידנים.

צילום: Shutterstock.

מגזיני רכב רבים ציינו לטובה את העיצוב: הדור הראשון של יונדאי i20 קיבל צורה אנרגטית אבל לא אגרסיבית, וחזות כמעט "חמודה"; והשילוב הזה דיבר אל נהגים רבים. בעוד יצרניות אחרות ניסו לתת למכוניות סופרמיני חזות קשוחה או שימרו שפה עיצובית רכה מדי, יונדאי ידעה לבחור באיזון מתאים.

מבפנים, נהנו הנהגים מתא נוסעים מרווח ביחס לקטגוריה, עם איכות הרכבה טובה בהרבה משייחסו באירופה למכונית קוריאנית. ובזכות מבנה השלדה, המושב האחורי היה מרווח דיו עבור מבוגרים ונוח אפילו בנסיעה ארוכה.

לצד גורמים אלה, קיבלה המכונית שש כריות אוויר ומערכת ESP כסטנדרט, מה שבאותם הימים הוצע בעיקר בקטגוריות גבוהות יותר. יונדאי השכילה לזהות את הרגישות האירופית לבטיחות, ונתנה ל- i20שלדה חזקה ויעילה שסיפקה ציונים מעולים במבחני ריסוק.

את התמונה משלים המנוע: צילו של משבר הסאב-פריים נראה היטב עוד לפני שהתנפץ על העולם, ויונדאי השכילה להבין שהמציאות הכלכלית משתנה ובקרוב תחול עליית מחירים שתאלץ משפחות רבות להצטמצם. ולכן, חיסכון בדלק יהפוך לאלמנט חשוב בהרבה מעוצמה או ביצועים. ובהתאמה, קיבל הדור הראשון של ה-i20 מנוע סולידי, כמעט אפור. כל ההימורים השתלמו: המתחרה הקוריאנית החלה לכבוש שווקים אירופיים במהירות.

מהצלחה אירופית לתופעה עולמית

הדור השני של המכונית, שהושק ב-2014, קיבל עיצוב קצת יותר ספורטיבי - אך שמר על החלל הפנימי והנוחות. כמו כן, קיבל תא מטען גדול ביחס לקטגוריה שהפך את הרכב ליותר פונקציונלי גם למשפחות חובבות טיולים.

גם הדור השלישי שנחשף ב-2020 שמר על התצורה, עם עיצוב מעודכן ואבזור בטיחות ובידור עשיר. במקביל, שופרו המנועים וחוויית הנסיעה הפכה יותר אנרגטית, מה שמשך גם נהגים צעירים שאוהבים רכב קצת יותר זריז וכיפי.

השילוב בין נוסחה אפקטיבית ותזמון נכון כיוונו הרבה נהגים לעבר ה-i20 והאיכות שלה שלהבה את הנהגים וחיזקה היטב את המותג יונדאי - מה ששיפר את חדירת היצרנית גם לארה"ב. כבר ב-2017 חצתה ה- i20את קו מיליון המסירות, וקצב המכירה רק עולה.

צילום: Shutterstock.

בשווקים מסוימים הפכה המכונית את קטגוריית הסופרמיני על פיה:

כשהושקה היונדאי i20 בהודו ב-2009, הקטגוריה היוותה בערך 3% מהשוק; ההודים העדיפו דגמים פשוטים וזולים יותר, או משפחתיות. ב-2015 זינק נתח השוק ל-15% כשה-i20 בראש: המתחרות מיהרו להודו, וניסו לשחזר את הצלחתה. כיום מהווה הקטגוריה יותר מ-30% מהשוק, וה- i20עדיין בחזית.

גם בישראל ביצרה המכונית את מעמדה בקטגוריה: כבר שנים שהיא או הסופרמיני הכי נמכרת בארץ, או במקום השני ברשימה. ב-2019 אף הייתה אחת המכוניות הכי נמכרות בטבלה הכללית. הנהג הישראלי מאוד ביקורתי כלפי המכונית שלו, ולא ירכוש דגם שאכזב אותו - בעיקר בתחום עלויות התיקונים והאחזקה. לפי הערכות מומחים בתעשייה, תישאר ה-i20 על הפודיום: הדגמים החדשים נשארים לייצג את הנוסחה שעובדת, את האיזון בין חלל פנימי וביצועים, עיצוב ואבזור עשיר ביותר.

סיכום

מאז 2007 מצליחה יונדאי i20 לעמוד בכל אתגרי השוק ולהישאר סופרמיני פופולרית בארץ ובעולם. האתגר הבא שלה יהיה תחרות עם מותגים סיניים שמנסים להתברג לקטגוריה, וטרם עשו זאת בארץ. ועדיין, צפויה היונדאי i20 להישאר פופולרית ביותר בשוק מכוניות יד 2, בהתחשב במספר העצום של המכוניות שנוסעות בכבישי ישראל, במלאי החלפים הגדולים שמורידים עלויות אחזקה - ובמותג החזק; ישראלים פשוט אוהבים את ה-i20.

*הכתבה כוללת תוכן שיווקי מטעם מימון ישיר. אין בפרסום המידע משום המלצה או מתן ייעוץ, והמידע אינו מחליף היוועצות באנשי המקצוע הרלבנטיים. קבלת החלטה כלשהי על סמך האמור לעיל היא על אחריות הגולש בלבד. מספר רישיון 54414