סיורים, פעילויות וסדנאות: שבוע שימור אתרים יוצא לדרך

שבוע שימור אתרים יוצא לדרך, עם עשרות סיורים, ערבי תרבות, ימי עיון ופעילויות בכל רחבי הארץ שיכירו לכם מקרוב את נושא השימור | בין התאריכים 13-4 במאי 2023

חדשות כיפה תוכן שיווקי 03/05/23 12:33 יב באייר התשפג

סיורים, פעילויות וסדנאות: שבוע שימור אתרים יוצא לדרך
צילום: המועצה לשימור אתרים

המורשת הישראלית מורכבת ממגוון סיפורים, השוזרים את הסיפור של כולנו: סיפורי הגבורה של מחתרות ישראל, של ההתיישבות בגבולות הארץ, המנהיגים הדגולים, העליות הציוניות והלוחמים האמיצים. הבסיס להנחלת המורשת הזו, הוא השימור, ולכן, גם השנה המועצה לשימור אתרי מורשת יוזמת את שבוע שימור אתרים הכולל עשרות סיורים, ערבי שירה, ימי עיון, סדנאות, תערוכות ופעילויות לכל המשפחה בעקבות השימור והמורשת הישראלית. חלק גדול מהפעילויות מוצעות ללא תשלום.

צילום: המועצה לשימור אתרים

זו הזדמנות נהדרת להתחבר למורשת ולבקר בבתים בהם חיו כמה מן המנהיגים הגדולים של ראשית המדינה, לחזות מקרוב בפיסות אמיתיות של ההיסטוריה ההירואית של הקמת ישראל, לשמוע, לראות ולהכיר טוב יותר את הדמויות והסיפורים שמרכיבים יחד את התמונה המופלאה של ההתיישבות בארץ החל מהמאה ה-19, של המאבק להקמת המדינה ושנותיה הראשונות.

בין עשרות הפעילויות באתר תוכלו לשיר שירי פלמ"ח ברכבת העמק בכפר יהושע, לצאת לסיור משפחות בסליק ביגור בעקבות השבת השחורה, לשמוע על מבצע "על כנפי נשרים" בסיור במוזיאון מורשת יהדות תימן בראש העין, לצאת לסיור ברובע היהודי בירושלים ולבקר במוזיאון, להשתתף במגוון סיורים ללא תשלום בערי גוש דן, או לקחת חלק ביום עיון "נזכור את כולם" - במוזיאון הרעות, בו מכירים את קרבות נבי יושע בסימן 75 שנים לקרבות ועוד המון.

צילום: המועצה לשימור אתרים

שבוע שימור אתרים מתקיים כבר יותר מ-30 שנה, ומטרתו לחשוף בפני הציבור הרחב את הפנים השונות של תחום השימור - שהוא הבסיס להנחלת המורשת - כמו גם את פעילותה המקיפה של המועצה לשימור אתרים ואת אתרי המורשת מצפון ועד דרום.

שבוע שימור אתרים, 4-13 במאי, באתרי המורשת ברחבי הארץ

למידע נוסף ופירוט הפעילויות ואירועי שבוע שימור אתרים: https://shimur.org/events/29532/

צילום: המועצה לשימור אתרים