הגיע הזמן להחליף את המצבר? כך תבחר את הנכון

אם אתם תוהים איזה מצבר הרכב שלכם צריך על מנת להחליף אותו בבוא הזמן בצורה נכונה ולבחור אותו בצורה נכונה, כדאי שתמשיכו לקרוא את הדברים הבאים

חדשות כיפה תוכן שיווקי 01/05/23 17:52 י באייר התשפג

הגיע הזמן להחליף את המצבר? כך תבחר את הנכון
צילום: shutterstock

אחד החלקים החשובים ביותר שקיימים בכל רכב הוא המצבר. המצבר למעשה מהווה את הסוללה של הרכב ואם היא לא טעונה או שאם היא מקולקלת או נגמרה לגמרי, הרי שיהיה בלתי אפשרי להניע את המנוע ובהתאם לכך, הרכב לא יצליח לנוע ממקומו. אחד הבעיות של המצבר הוא הבלאי שכן, גם מצבר איכותי יכול להחזיק מעמד כמה שנים בלבד ולא יותר מכך. לאחר מכן יש צורך לרכוש מצבר חדש ומתאים לרכב ולהתקין אותו בצורה נכונה במיקום המדרש. אם אתם תוהים איזה מצבר הרכב שלכם צריך על מנת להחליף אותו בבוא הזמן בצורה נכונה ולבחור אותו בצורה נכונה, כדאי שתמשיכו לקרוא את הדברים הבאים.

כיצד בוחרים מצבר?

אם המצבר שלכם דורש החלפה, ישנם כמה פרמטרים שעליכם לשים עליהם דגש בכדי לבחור את המצבר הנכון והמתאים לרכב שלכם:

הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא להתאים את המצבר בהתאם לדגם של הרכב שלכם. חשוב לדעת כי לרוב חשמלאי רכב מנוסה ידע איזה סוג של מצבר אתם צריכים ברכב שלכם וזאת בשל היכרות שלו עם כל דגמי המצברים הקיימים ועם ההתאמה שלהם לסוגי רכבים שונים. יש אנשים אשר רוכשים את המצבר באופן עצמאי ולאחר מכן ניגשים למוסך לצורך התקנתו וישנם כאלה שיעדיפו לגשת מראש למוסך שבו גם ניתן למצוא מצברים וזאת בכדי לקבל את השירות המלא. כאמור, תמיד הדגם של הרכב הוא זה שיכתיב את הסוג של המצבר שאותו יש צורך לרכוש עבור הרכב.

מצבר התואם לתנאי מזג האוויר

דבר חשוב שנהגים ישראלים צריכים להתחשב בו כאשר הם מעוניינים לרכוש מצבר חדש הוא עניין מזג האוויר. המצבר חייב לעמוד בטמפרטורה גבוהה ולעמוד בתנאי האקלים הקיימים במזרח התיכון. כלומר, בישראל יש צורך לרכוש מצבר שיהיה עמיד לתנאי מזג אוויר חם לרבות חום קיצוני שכן, בקיץ שוררת טמפרטורה מאוד גבוהה בחוץ.

אחראיות

פרמטר נוסף שיש לשים עליו דגש טרם בוחרים מצבר לרכב הוא כמובן האחראיות המוצעת עליו. אחראיות על מצבר חדש תהיה לרוב מינימום 12 חודשים ויכולה להגיע למקסימום 25 חודשים. כדאי מאוד לבדוק כמה חודשי אחראיות מעניק היצרן של המצבר על המצבר וזאת בכדי לוודא שבמידה ותהיה בעיה כלשהי במצבר עוד טרם עוברים החודשים הללו, יהיה למי לפנות.

היצרנית של המצבר

כיום קיימות יצרניות שונות למצברים וחשוב ביותר לבחור את היצרנית הטובה ביותר. בעוד שישנן יצרניות מוכרות יותר ובעלות מוניטין בתחום מצברים, ישנן יצרניות אשר מוכרות פחות ועל כן, כדאי להשקיע מעט יותר במצבר של יצרנית מוכרת מאשר לרכוש במחיר זול יותר מצבר של יצרנית לא מוכרת. חשוב לזכור כי לא פעם הזול הוא היקר ואם תבחרו במצבר של יצרנית לא מוכרת שיהיה פחות איכותי, אל תתפלאו אם תוך פרק זמן קצר כבר תידרשו להחליף אותו בחדש בשל העובדה שהוא לא תקין.

כמובן שיש עוד פרמטרים שיש להתחשב בהם על מנת להתאים את המצבר הנכון לרכב שלכם ואם אינכם יודעים כיצד לבחור את המצבר המדויק ביותר עבור סוג הרכב שלכם, חשוב מאוד שתתייעצו עם אנשי מקצוע שמכירים היטב את התחום אשר יסייעו לכם בבחירה.

כיצד תדעו שיש צורך להחליף מצבר ברכב?

אם אתם תוהים מתי יש צורך להחליף מצבר ברכב שלכם, חשוב שתדעו שישנם סימנים שונים שיכולים להעיד על כך שאתם זקוקים להחלפת מצבר, כאשר הסימן המובהק ביותר הוא שאתם פשוט לא מצליחים להניע את הרכב שלכם. אך מעבר לכך, האם האורות שלכם חלשים, אם הרדיו ברכב פועל לסירוגין ועוד, הדבר מעיד על מצבר חלש שככל הנראה ידרוש החלפה בקרוב וכדאי להחליף אותו עוד טרם הוא לא יאפשר לכם להניע את הרכב. מלבד זאת, חשוב לדעת כי על כל מצבר מוטבע תאריך כאשר מצברים לרוב דורשים החלפה כל פרק זמן של שנתיים וחצי עד ארבע שנים ועל כן, כדאי מאוד לחשב כמה שנים עברו מאז התקנת המצבר שלכם ובהתאם לכך, להיות מוכנים להחלפתו.

אם אתם מחפשים מצבר חדש במבצעי קיץ מיוחדים, בחרו בטובים ביותר בתחום.