ספר מחזור ואלבום סוף שנה – מדריך לגננות ומורים

אנחנו זוכרים היטב איך הם הגיעו אלינו בתחילת השנה, כמה חוויות הם צברו בתקופה האחרונה ואיך כל הרגעים הללו עזרו להם לצמוח, להתבגר ולהצליח. עכשיו זה הזמן ליצור מאותם רגעים ספר מחזור מרגש

חדשות כיפה תוכן שיווקי בשיתוף אתר אלבומי 27/04/23 10:38 ו באייר התשפג

ספר מחזור ואלבום סוף שנה – מדריך לגננות ומורים
צילום: shutterstock

כולנו נהנים להוציא את אלבומי הילדות מהארון, לעלעל בהם יחד ולשתף את הזיכרונות עם הילדים והמשפחה שלנו. שנות הילדות הן תקופת חיים קסומה, מיוחדת ובעיקר כזו שחולפת במהירות, ואין עוררין בנוגע לחשיבות של שימור הרגעים שקשורים אליהן. גם כיום, כשהורים רבים מצלמים את הילדים כמעט ללא הפסקה, אלבומי התמונות הפיזיים עדיין תופסים מקום מרכזי בחוויית התיעוד. בדיוק בגלל זה, ספר מחזור או אלבום סוף שנה בגן שמאגד את התמונות שצולמו לאורך השנה הם מזכרת שאף הורה (ואף ילד) לא ירצו לוותר עליה.

איך לארגן את התמונות עבור ספר מחזור?

אתם רוצים לעזור לילדים שחינכתם השנה להתחיל את החופש הגדול עם מזכרת מרגשת. כזו שתשמר את האירועים המרכזיים שעברו ותעזור להם להעלות זיכרונות מהצוות ואחד מהשני. איך עושים את זה? באמצעות ארגון נכון של התמונות שיופיעו בספר. מומלץ לכלול צילומים של אירועים שקשורים לעשייה לאורך השנה, כולל טיולים שנתיים, אירועים וחגים שנחגגו בגן או בכיתה; לבקש מההורים והילדים עצמם להעביר תמונות שהם מעוניינים לשתף; ולאגד את הכול יחד לאלבום שיאורגן באופן כרונולוגי, כדי לוודא שלא שכחתם אף מאורע מרכזי.

שימו לב שתמונות הילדים בספרי מחזור נחלקות לשני סוגים עיקריים – תמונות משותפות ותמונות יחיד של כל ילד בנפרד. לצד כל תמונת יחיד נהוג להוסיף חמשיר קצר, מענה לשאלה זהה (כמו למשל "השיעור האהוב") וכדומה.

טיפים להכנת האלבום

  • אל תמתינו לרגע האחרון והתחילו בתהליך ההכנה מוקדם ככל האפשר. כך תוכלו להפחית לחץ של אירועי סוף שנה, להימנע מטעויות ולהתמודד ביעילות עם שינויים או חוסרים בתמונות הנדרשות.
  • ספרי סוף שנה אמור ללוות את הילדים לאורך שנים ארוכות, ולכן המטרה היא ליצור מזכרת שתשמור על איכותה גם כעבור תקופה. כדי ליהנות מתוצאה מרשימה ואיכותית, מומלץ להדפיס את הספר בבית דפוס מקצועי שמתמחה בהדפסת ספרי מחזור.
  • מורים וגננות מתמודדים עם לוח זמנים צפוף, ולכן חוששים לעתים שלא יספיקו להקדיש את הזמן הנדרש לפרויקט הכנת אלבום מושקע. למרבה המזל, תוכלו לקצר את התהליך על ידי בחירה בבית דפוס דיגיטלי שמאפשר להעלות את התמונות והעיצוב באופן מקוון. המשמעות היא שלא תצטרכו לצאת מהבית כדי לערוך ולעצב את האלבום, ותוכלו לקבל את כל העותקים ישירות לכתובת הנדרשת. בנוסף, ממשקים מקוונים של בתי דפוס דיגיטליים כוללים גם אפשרות בחירה בעיצובים מוכנים, כולל פורמטים שמותאמים במיוחד עבור ספרי מחזור.
  • רגע לפני שליחת הפרויקט להדפסה, עברו עליו פעם נוספת, בדקו שאין שגיאות, שאף תמונה מרכזית לא התפספסה ושכל הטקסטים עברו אישורים נדרשים. אל תשכחו לוודא שלכל ילד יש ייצוג.
  • נוסף לתמונות של הילדים, תוכלו להוסיף עמוד תמונות של הצוות החינוכי (גננות, סייעות, מורים, מנהל וכדומה), עמוד למכתב אישי מהצוות או מההורים ועמוד לדף קשר.

מתנות אישיות עם תמונות הילדים תמיד מתקבלות בהצלחה, בין אם מדובר בילדי הגן או בתלמידי בתי הספר. מחפשים עוד רעיונות למתנות סוף שנה שכוללים שימוש בתמונות? נוסף להדפסת אלבום סוף שנה בגן או ספרי מחזור, תוכלו לשמח את הילדים והוריהם במגוון רחב של אפשרויות. החל מהדפסת תמונה על קנבס עם תמונה של הילד ועד לוח שנה בעיצוב אישי עם תמונות של ילדי הגן. אין ספק שהם יתרגשו, יופתעו וישמחו, וכמובן גם ימהרו לשתף את התוצאות עם החברים ויתר בני המשפחה.


בשיתוף אתר אלבומי