איך בוחרים עורך דין לפינוי מושכר

במקרים אלו שבו מפר השוכר את הסכם השכירות, ניתן לפנות להליך מזורז שקבע המחוקק על מנת להוציא את השוכר מהדירה במהירות יחסית על פני תביעה רגילה, שיכולה לקחת חודשים רבים ואף שנים. לכן, חשוב מאוד לשכור את שירותיו של עורך דין לפני שמגישים תביעה

חדשות כיפה תוכן שיווקי 25/04/23 09:35 ד באייר התשפג

איך בוחרים עורך דין לפינוי מושכר
צילום: shutterstock

מה זה בעצם תביעה לפינוי מושכר?

תביעה לפינוי מושכר הינה תביעה מיוחדת לפינוי שוכר מדירה כאשר הוא מפר את תנאי הסכם השכירות כגון: לא משלם דמי שכירות, לא מפנה את הדירה במועד הפינוי המוסכם בהסכם השכירות, גורם למטרדים חריגים ו/או לא משלם חשבונות הדירה, ועוד.

במקרים אלו שבו מפר השוכר את הסכם השכירות, ניתן לפנות להליך מזורז שקבע המחוקק על מנת להוציא את השוכר מהדירה במהירות יחסית על פני תביעה רגילה, שיכולה לקחת חודשים רבים ואף שנים.

תביעה לפינוי מושכר תתחיל בהגשת תביעה לבית משפט השלום שבאיזור שיפוטו נמצאת הדירה, ותוגש לבית המשפט בעילת הפינוי בלבד. חשוב לדעת שלא ניתן להגיש תביעה כספית לפיצויים או נזקים ולהוצאות שנגרמו לבעל הדירה כתוצאה מהפרת הסכם השכירות על ידי השוכר, תביעה כזו תוגש במקביל או לאחר פינוי המושכר.

לכן, תביעה לפינוי מושכר יכולה להיות אך ורק לפינוי השוכר מהדירה.

לאחר שתוגש התביעה לבית המשפט, באמצעות עורך דין שמתמחה בתביעה לפינוי מושכר, יש למסור את התביעה לידי השוכר במסירה אישית, ולאחר שהשוכר יקבל את התביעה לידיו, יש להמתין 30 ימים עד שיגיש השוכר כתב הגנה מטעמו. במידה ולא הגיש השוכר כתב הגנה, יהיה ניתן לקבל פסק דין בהיעדר הגנה נגד השוכר.

לאחר שיגיש השוכר כתב הגנה, יקבע בית המשפט דיון לדון בתביעה לא יאוחר מעד 60 ימים ממועד הגשת כתב ההגנה על ידי התובע.

בדיון בית המשפט יכריע לעניין פינוי השוכר מהדירה ויקצוב בסופו של דבר מועד לפינוי הדירה על ידי השוכר. כמו כן מוסמך בית המשפט לחייב את השוכר בהוצאות בגין הגשת התביעה וההליך המשפטי וכן החזר אגרה לטובת התובע.

לאחר שמתקבל פסק דין, והשוכר עדיין מסרב להתפנות מהדירה, ניתן לפנות להוצאה לפועל ולפתוח תיק לפינוי הדייר מהדירה.

תיק זה יפתח על ידי קבלן הוצאה לפועל עם רשיון ומועד הפינוי יתואם בהוראת רשם ההוצאה לפועל והמשטרה שתקבע מועד לפינוי יחד עם שוטרים בתשלום.

איך בוחרים עורך דין לפינוי מושכר?

ראשית כל חשוב מאד לשכור את שירותיו של עורך דין לפני שמגישים תביעה לפינוי מושכר, שכן מדובר בהליך מאוד ספציפי שדורש ידע רב של עורך הדין. תביעה לפינוי מושכר שמנוסחת באופן רשלני ו/או לא מדוייק, יכולה להסתיים בתוצאות הרות אסון ולהישארותו של השוכר בדירה. לכן, מומלץ ראשית כל לשכור את שירותיו של עורך דין שמתמחה במקרקעין וספציפית יש לו נסיון בתביעה לפינוי מושכר. את נסיונו של עורך הדין בתביעות מסוג זה, ניתן לבדוק על ידי בדיקה של פסקי דין לפינוי מושכר שביצע עורך הדין, וכן משיחות עם לקוחות מרוצים שיכולים להעיד על טיפולו של עורך הדין בתביעות מסוג זה.

עורך דין ניר אביבי – מתמחה בתביעה לפינוי מושכר ובפינוי דיירים

עורך דין ניר אביבי מתמחה בתביעה לפינוי מושכר בסדר דין מיוחד והינו עורך דין פינוי מושכר המתמחה בתביעות לפינוי מושכר נגד שוכרים שמפרים את הסכם השכירות ומסרבים לפנות את הדירה ו/או לא משלמים את שכר הדירה והחשבונות.