יריעות ביטומניות

יריעות ביטומניות נחשבות לחומר האיטום המוביל היום בארץ. בעבר השימוש היה בזפת, אך היה נמצא כי יריעות ביטומניות בעלות עמידות גבוהה יותר לתנאי מזג האוויר. האחריות על יריעות ביטומניות ינועו בטווח של 5 שנים, ומי שמבצע את העבודה הוא קבלן איטום מנוסה. ריכזנו לפניכם את כל המידע הרלוונטי לפני איטום ביריעות ביטומניות

חדשות כיפה תוכן שיווקי 20/04/23 10:06 כט בניסן התשפג

יריעות ביטומניות
צילום: shutterstock

מהן יריעות ביטומניות?

יריעות ביטומניות משמשות בעיקר לצורך איטום גגות. מדובר על חומר המורכב משני מרכיבים בולטים, הביטומן הוא מוצר סינטטי ונוצר בתהליך של זיקוק נפט. הביטומן די דומה בתכונותיו לזפת, על הביטומן להפוך לנוזלי באמצעות הלחמה או תהליך חימום אחר, רק כך ניתן יהיה להשתמש בו כאשר הוא מגיע לטמפרטורת החדר. יריעות ביטומניות מכילות פולימרים ואילו השריון עצמו הוא המרכיב השני, הוא למעשה המרכיב שעוטף את הביטומן. המטרה של השריון היא להגן על שינויי הטמפרטורות והוא מעניק לביטומן את העמידות הדרושה לו. השריון מכיל פיברגלס בשביל לשמור על יציבות גבוהה. 

ישנם שני סוגים של יריעות ביטומניות: יריעות APP ויריעות SBS. יריעות APP הן היריעות האידיאליות בארץ, מכיוון שהן עמידות בפני שמש וחום. כאשר מדובר על גג חשוף, נרצה להשתמש בסוג זה. יריעות SBS הן יריעות פחות אופייניות לגגות, הן יכולות להתאים למרתפים ורצפות. יריעות אלו עמידות בפני קור, והן פחות אלסטיות. עובי יריעות ביטומניות בדרך כלל יהיו בין 4 מ"מ ל-5 מ"מ. ברוב המקרים בעל המקצוע פורש שתי שכבות של יריעות ביטומניות ומומלץ לבחור בעובי העבה יותר לתוצאות איטום גבוהות לטווח הארוך. הבדל המחירים נקבע גם ביחס לעובי היריעה, המחיר ל-4 מ"מ ינוע בטווח של 85-120 ש"ח למ"ר, ואילו יריעות בעובי של 5 מ"מ ינועו בטווח של 120-140 ש"ח למ"ר. 

לאילו סוגי גגות מתאימות יריעות ביטומניות?

יריעות ביטומניות לא מתאימות לכל סוגי הגגות. על קבלן איטום לוודא טרם בחירת חומר האיטום האם הוא מתאים לסוג הגג. עם זאת, יריעות ביטומניות יכולות להתאים לכל הגגות. יש לקחת בחשבון פרט חשוב, יריעות ביטומניות נחשבות ליקרות ביחס לאחרות, אך גם עמידה לטווח הארוך. לפניכם הדגשים לבחירה ביריעות ביטומניות:

  1. התאמה - בכל הנוגע לחומרי איטום, יש להכיר בעובדה שלא ניתן לערבב בין סוגי החומרים השונים. יריעות ביטומניות יכולות להתאים לגגות בהם כבר בוצעה עבודת איטום ביריעות ביטומניות או בזפת, מכיוון שאותן יריעות מכילות גם זפת כאמור לעיל.
  1. חומרים אקריליים - אם קיים איטום אקרילי ישן, יש תחילה להסיר את כל שאריות האיטום ורק לאחר מכן לאטום באמצעות יריעות ביטומניות. יריעות ביטומניות עשויות חומרים שונים ולכן, ככל שיישאר חומר אקרילי על גבי אזור האיטום, ביצוע האיטום לא יעשה בצורה נכונה. 
  1. גגות עמוסים - בכל סוג איטום יש לפנות את כל הגג מכל אובייקט שמונח שם (ככל הניתן). לכן, לפני איטום ביריעות ביטומניות בעל המקצוע מסיר דודי שמש וכל אובייקט אחר שניתן להסיר עד לפריסת היריעות ביטומניות. ביצוע פירוק הדודים נעשה על ידי הקבלן או אינסטלטור. 
  1. בטון - התוצאות הטובות ביותר בפריסת יריעות ביטומניות יהיה כאשר הוא פרוס על גבי שכבת בטון שעברה ניקוי והסרה של כל צבע ולכלוך. כמו כן, לפני פריסת היריעות, בעל המקצוע סוגר את כל החורים והסדקים הקיימים במשטח. יש להבטיח היצמדות מלאה של החומר הביטומני לשכבת בטון.

על חברת איטום טל

חברת איטום טל היא חברה המתמחה בפתרונות איטום לגגות, חלונות, דלתות, איטום בריכות, איטום בסנפלינג ואחרים. החברה עובדת בפריסה ארצית ונותנת מענה למגזר הפרטי, הציבורי, יזמים, קבלן בנייה ואחרים. החברה נותנת מענה בזמינות גבוהה ומחזיקה בציוד מקצועי וניסיון של שנים רבות בתחום האיטום.