המומחים של סטאר הנדימן מסבירים איך מדביקים טפטים

הטפטים מאפשרים לכם לשדרג את הנראות של כל דירה ומשרד באופן קל ופשוט. אבל איך מדביקים כמו מקצוענים? המומחים של חברת סטאר הנדימן חולקים כמה טיפים

חדשות כיפה תוכן שיווקי 09/04/23 12:35 יח בניסן התשפג

המומחים של סטאר הנדימן מסבירים איך מדביקים טפטים
צילום: shutterstock

טרנד הטפטים חזר בגדול ומאפשר לכם לשדרג את הנראות של כל דירה ומשרד באופן קל ופשוט ולהוסיף טוויסט דקורטיבי לכל פינה. אבל איך מדביקים טפטים כמו מקצוענים? המומחים של חברת סטאר הנדימן חולקים כמה טיפים של אלופים לעבודה הבאה שלכם.

קודם כל: בחרו את הטפט הנכון

בחירת הטפט הנכון מהווה את הצעד המקדים בכל הדבקה מוצלחת. מעבר לעניין העיצובי אשר טמון בבחירה, חשוב לשאול האם לטפט יש צד אחד אשר נדבק או האם צריך לרכוש חומר הדבקה בנפרד בכדי לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר. באופן עקרוני, אל תחששו לשאול שאלות בטרם הרכישה, בכדי שתוכלו לקבל כמה שיותר פרטים חשובים ולהכיר את החומר שאיתו אתם עומדים לעבוד.

הכינו את הקיר אשר מיועד לטפט

בניגוד לצבע, הטפט הוא סוג של אריג שאתם מדביקים ולכן חשוב לוודא שהכיר מוכן לכך. מה עושים? ובכן, במידה שיש טפט קיים – חייבים להסיר אותו! במידה ואין טפט קיים ומדובר על קיר גבס או בטון רגיל, כדאי לשייף אותו בכדי ליצור קיר ישר וחלק, לצורך הדבקה נכונה. הוציאו מסמרים אשר קיימים בקיר, מלאו סדקים אשר עלולים ליצור בועות אוויר ועברו עם שפכטל על כל הקיר.

חתכו את הטפט לגודל המתאים

מדדו את הקיר שאותו אתם מתכוונים לכסות ועל פי המידה המדויקת, החלו בחיתוך מדויק של הטפט. כלל אצבע ידוע הוא שכדאי לטעות ולבצע חיתוך גדול יותר מאשר חיתוך קטן יותר – אשר יותר קיר חשוף. זכרו שתמיד ניתן לחתוך עם סכין יפני את השאריות של הטפט מהקיר אך לא ניתן להוסיף טפט נוסף בצורה אסתטית. וכן, אם זה מזכיר לכם תספורת, זה בגלל שזה בדיוק אותו העקרון.

מרחו דבק ייעודי על הקיר והטפט

בכדי לבצע הדבקת טפטים באופן מקצועי חשוב להשקיע בחומרי הגלם ובאקססורי שאיתם תעבדו. בחרו דבק אשר מיועד לסוג הטפט ורכשו רולר איכותי שיעזור לכם לבצע את המריחה של הדבק. לאחר מכן, התחילו במריחת הדבק על הקיר ועל הטפט באופן מדוד ומבוקר. תנו לקיר ולטפט מעט זמן לפני שאתם מקרבים אותם אחד לשני ותוודאו שאין הגעתם עם הרולר לכל הפינות הרחוקות.

הניחו את הטפט על הקיר

הניחו בזהירות את הטפט על הקיר באופן אשר יתחיל מלמטה ויסתיים למעלה – תוך תשומת לב מיוחדת למניעה של היווצרות בועות אוויר. ניתן להיעזר ברולר יבש ונקי בכדי לבצע את המשימה באופן איכותי או בלוח פלסטי כלשהו כדוגמת כרטיס אשראי בכדי לבצע עבודה נקייה ומדויקת. שווה גם לבקש עזרה ממישהו שיתפוס את הטפט כדי שאתם תוכלו להתרכז בהנחה נכונה של הטפט במניעת היווצרות  בועות האוויר - בנחת ובזהירות.

טיפ אחרון: אם נשארו לכם בועת אוויר שלא נעלמות לאחר מספר ימים, ניתן לבצע דיקור עם מחט קטנה.

*** הטיפים בכתבה זו מובאים ע"י אורי שחם – מבעלי חברת סטאר הנדימן. בקרו באתר החברה:

https://hndimn.co.il/