חירות בטבע: פסח בגנים הלאומיים ושמורות הטבע

עמלתם, טרחתם, ניקיתם, עכשיו הגיע הזמן ליהנות יחד עם כל המשפחה. בציפורי העתיקה או בתל מגידו המתחדש, מבצר יחיעם שבצפון או טיול בוקר בעבדת שבדרום? ואולי בכלל תרצו לפגוש כהן שומרוני בהר גריזים? זה הזמן להחליט

חדשות כיפה תוכן שיווקי 04/04/23 09:33 יג בניסן התשפג

חירות בטבע: פסח בגנים הלאומיים ושמורות הטבע
צילום: גן לאומי תל מגידו

אחרי שבועות ארוכים של עמל וטרחה בחיפוש האין סופי אחר החמץ ובניקיונות הבית לפסח, אין מתאים יותר מלחגוג את חג החירות ביציאה עם הילדים אל הטבע. השמש האביבית, הפריחה המתחדשת והטבע החגיגי, קוראים לכולנו לתור בנופיה של ארץ ישראל היפה ולשמוח יחד עם כל בני המשפחה.

אז החלטנו שיוצאים, ארזנו כבר את התיקים ושמנו פעמינו אל הטבע הפורח. רק שאלה אחת נותרה ללא מענה - לאן? כל אחד מבני המשפחה מושך לכיוון אחר. האחד צפונה, השני רוצה להדרים עד באר שבע והשלישית בכלל מעוניינת להישאר במרכז, קרוב לבית. אתרי רשות הטבע והגנים מהווים את הפתרון המושלם.

בצפון, בדרום וגם במרכז הארץ, מגוון אתרי מורשת וטבע יפיפיים, מבצרים מרשימים הטובעים בפריחה מרהיבה ואביבית, זאת לצד מגוון פעילויות המתאימות לכל הגילאים. ברשות הטבע והגנים נערכים לקליטת המוני המבקרים במהלך ימי חול המועד ואף חניוני הלילה המרווחים מחכים לכם כשהם מוכנים וערוכים עם כל הנדרש כדי להפוך את הטיול המשפחתי לחוויה בלתי נשכחת.

גן לאומי ציפורי: מופע מוסיקלי, סדנאות יצירה וסיורים 

צילום: מיטל רויזר אהרן

בגן הלאומי ציפורי יתקיימו במהלך ימי החג מגוון פעילויות המתאימות לכל המשפחה. רשות הטבע והגנים ומפעל הפיס מזמינים אתכם לטייל ברחובותיה העתיקים של ציפורי ליהנות ממופעי רחוב לצפות ולהשתתף במיצגים אינטראקטיביים וליהנות ממופע מוסיקלי וסדנאות יצירה במסגרת מיזם "נושמים תרבות". המבקרים יוזמנו להצטרף לסיורי קושיות בעיר העתיקה, נלך ברחובותיה העתיקים של העיר הרומית ציפורי, בין הכרמים ובוסתני העיר, נספר את סיפורה של ציפורי, בירת הגליל בתקופת המשנה. במקום יש חניה בשפע, שולחנות פיקניק, מתקני מצלה, שירותים ומרכז שירות למטיילים. הסיורים הם חלק מפרויקט ההדרכות של משרד התיירות במטרה לסייע למורי הדרך בארץ.

פרטים נוספים

הפעילות הינה ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר. חינם למנויי מטמון.
מתי: 9.4, 10.4, 11.4
בשעות: 15:00–10:00
פעילות נושמים תרבות תתקיים בין 11:00 - 15:00

גן לאומי מבצר יחיעם: אמני קרקס, שחקנים, פסלים חיים ונגנים

מבצר יחיעם

מבצר יחיעם צילום: חגי דביר רשות הטבע והגנים

הצטרפו אלינו לפעילות מיוחדת וססגונית במיוחד "נושמים תרבות" במבצר היפה בגן לאומי מבצר יחיעם. המבצר יתעורר לחיים עם אמני המרחב הציבורי, אמני קרקס, שחקנים, פסלים חיים ונגנים. מפעל הפיס יחד עם רשות הטבע והגנים מזמינים אתכם לתמוך באומנים ולצאת מהבית אל גן לאומי מבצר יחיעם, לפעילות חווייתית ומחברת שמתאימה לכל המשפחה. המייצגים יתקיימו במספר סבבים ברחבי המבצר ותוכלו לשלב גם את שביל הרגלים היחפות, סיורים מודרכים של מורי דרך ותצפית משגעת מראש המבצר.

פרטים נוספים

מתי: בחוה"מ פסח, ימים ראשון-שלישי 9-11.4
בשעות: 11:00–15:00
סיורים מודרכים יצאו בכל שעה עגולה

גן לאומי תל מגידו: ימים מוזיקליים שמתאימים לכל גיל

גן לאומי תל מגידו צילום: אבי בהרי

בגן הלאומי תל מגידו שפותח מחדש את שעריו תוכלו לסייר ברחבי אחת הערים החשובות ביותר בכנען העתיקה ולהשתתף בימות חול המועד בשעות הערב במופעי ''נושמים תרבות'' ברחבי הגן. מפעל הפיס יחד עם רשות הטבע והגנים מזמינים אתכם לתמוך באומנים ולצאת מהבית אל גן לאומי מגידו לימים מוזיקליים שמתאימים לכל גיל. אל תחמיצו את מבואת האתר, שבה פועלים אמצעי המחשה חדשים, מרגשים ומתקדמים, המקימים לתחייה את סיפורי העבר. זה בהחלט יהיה בלתי נשכח.

פרטים נוספים

מופעי "נושמים תרבות" בפסח
בתאריכים 9-11.4
בשעות 11:00-15:00

גן לאומי ממשית: פסטיבל של מוזיקה ומחול אתני

צילום: מנו גרינשפן

העיר העתיקה שבגן הלאומי ממשית מתעוררת לחיים בפסטיבל ממשית. "נושמים תרבות" (בשיתוף מפעל הפיס) בפסטיבל משגע של מוזיקה ומחול אתני! אינספור מופעי מוזיקה ומחול יתקיימו לאורך כל היום, משובצים בתוככי השוק הנבטי המסורתי. בשוק – כל טוב הארץ: חרש ברזל, שטיחים, ציור בחול, כלי נגינה, יד שנייה, בית קפה ומזון. גם "כולנא", בית הספר ליצירה מסורתית עכשווית מירוחם, יציע מתחם עשיר של מלאכות מסורתיות. תיירני "קסם המדבר", יושבי המקום, יזמינו אתכם להתנסות באורח החיים המסורתי בשלל סדנאות צבעוניות, התנסותיות ויצירתיות ברחבי השוק: סדנת קפה, סדנת תכשיטים בדואיים, סדנת צמחי מרפא, אוהל אירוח אותנטי ועוד.

פרטים נוספים

המופעים המוזיקליים ומופעי המחול יתקיימו בימים ראשון עד שלישי 9-11.4
משעה 10:00 בבוקר ועד השקיעה
בימים ראשון ושני 9-10.4 יתקיימו שוקי לילה - השוק יהיה פתוח עד 22:00 עם מופעי לילה.

גן לאומי עבדת: סיור הבלעדי "יין מן המדבר"

צילום: אורן עמית

בגן הלאומי עבדת יתקיים הסיור הבלעדי "יין מן המדבר" עם ליאור שווימר, ממונה מורשת במחוז הדרום, במסלול חדש שסומן לאחרונה: שביל הגתות של העיר הקדומה, שיעבור בין ארבע גתות לייצור יין, מערות גדושות אמפורות ליישון היין, מחנה צבאי רומי ועוד, לצד סיור מקיף בכל מוקדי העניין באתר. אורך הסיור כשלוש שעות. הסיורים הם חלק מפרויקט ההדרכות של משרד התיירות במטרה לסייע למורי הדרך בארץ.

פרטים נוספים

מתי: בימים ראשון שני 9-10.4
סיורי שביל הגתות יתקיימו בשעה 9:00.
שימו לב: בתאריכים אלה ייסגר האתר בשעה 19:00

גן לאומי הרודיון: סדנאות יצירה, פעילות סיף, סיורים מודרכים

הרודיון

הרודיון צילום: Isaac Harari/FLASH90

מי היה הורדוס, גאון או משוגע? בואו אל הגן הלאומי הרודיון לפגוש את  "המלך הבנאי" ותיהנו מהצגה משעשעת לכל המשפחה, "חיים שכאלה" למלך הורדוס, עם שחקני "תיאטרון מקום", שיפגישו אתכם עם המלך ועם דמויות מעברו במסע ססגוני ומצחיק אל העבר. במשך שעות הפעילות יתקיימו סדנאות יצירה לילדים, התנסות בפעילות סיף, סיורים מודרכים יצאו בסמוך לכניסה לאתר ויכללו ביקור בתיאטרון, טיפוס בגרם המדרגות המפואר ומסדרון הקשתות המונומנטלי, תצפית לקבר המלך הורדוס וירידה בבורות המים. נוסף על כן מייצג החדר המלכותי יפעל במשך כל שעות הפעילות של האתר.

פרטים נוספים

מתי: בימים ראשון ושני 9-10.4 (פסח) בשעות 10:00-16:00.
הצגות יתקיימו בבית כנסת בשעות 11:00, 13:00, 15:00.
הדרכות יצאו מאזור הכניסה (כל שעה עגולה) בשעות 10:00-16:00.
פעילות סיף קדום ויצירה יפעלו בשעות 10:00-16:00.

ההצגה תתקיים ב 9-10/4 בשעות הבאות 11:00, 12:30, 14:00

צילום: מנו גרינשפן

הר גריזים: סיור, סדנה להכנת עפיפונים ומשחק משימות

צילום: עמיר אלוני

הצטרפו לעלייה לרגל לאתר הר גריזים עם חברה טובה ושלל דמויות מקראיות, בין ברכה לקללה, שכבות הזמן ונופי בראשית. הצטרפו לסיור מרתק באתר הר גריזים, שיטובל בפינות מומחזות ע"י צוות שחקנים, שיפגיש אותנו עם כהן שומרוני ששכח את שאבד לו. יותם מחבק העצים ממשיל המשלים וסנבלט שחולם לבנות לו בית מקדש. במהלך הסיור נשמע על עולמם של השומרונים הגרים בשכונה הסמוכה, נציץ לבתים ולרחובות העיר ההלניסטית, נאתר את שרידי המתחם השומרוני המקודש ונערוך תצפית מרהיבה על הסביבה.   

בנוסף, במהלך כל היום נקיים סדנה להכנת עפיפונים, כדים ופסיפסים (בתשלום של 5 שלקים למשתתף בסדנה אחת), ופעילות משפחתית עצמאית ומאתגרת במשחק משימות ברחבי האתר (ללא תשלום). המיצג החדש יפעל במשך כל שעות הפעילות באתר. מומלץ להשלים את הביקור באתר הר גריזים בביקור במוזיאון שבשכונה השומרונית הסמוכה לאתר. כמו כן יתקיים מפגש אותנטי ובלתי אמצעי עם כוהן שומרוני בן העדה (בתשלום נפרד במקום).

פרטים נוספים

מתי: בימים ראשון ושני 9-10.4 (פסח)
בשעות 10:00–15:00

גן לאומי מגדל צדק: צלילים ומזמורים ברחבי המצודה

צילום: דינה רוזנטל

בואו לטייל בגן לאומי מגדל צדק ותהנו מצלילים ומזמורים ברחבי המצודה בחוויה משפחתית לכל אוזן. אומנים שונים ינעימו את זמנכם במוסיקה מרחבי התבל. במסגרת מיזם "נושמים תרבות" של מפעל הפיס, תוכלו לפגוש לאורך שבילי האתר מוזיקאים שינגנו בסגנונות שונים.

פרטים נוספים

מתי: בימים ראשון-שלישי, 9-11.4
בשעות 11:00 - 15:00
כל הפעילויות הן ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה, חינם למנויי מטמון.

פרטים על כל הפעילויות והרשמה באתר: http://bit.ly/3lxJw61
יש להירשם מראש באתר רשות הטבע והגנים כדי להבטיח לכם מקום. נרשמתם? בטוח נכנסתם!