להבות של אש - סיפור מתוך יומנו של לוחם אש במילואים

זה סיפור על יום מילואים קשה מתוך יומנו האישי של לוחם אש במילואים, משפחה שבוקר אחד נשרף לה הבית ונאלצה להיפרד מכל רכושה, ורעיון חברתי חדשני שיעזור גם לכם במקרה וחלילה תצטרכו

חדשות כיפה אביאל אריה ליבמן 30/03/23 11:54 ח בניסן התשפג

להבות של אש - סיפור מתוך יומנו של לוחם אש במילואים
צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל מחוז יו"ש

קיץ 2021, עומס חום וטרור הצתות הוביל את צה"ל לגיוס מילואים נרחב של לוחמי האש במילואים של פיקוד העורף ופיקוד מרכז, לתת יד במאמצי הלחימה באש בגזרות השונות - עוטף עזה, שומרון, בנימין ויהודה.

יחד עם שניאור הסגן שלי נקראנו למשימה אצלנו בגזרת יהודה וגייסנו את החבר'ה לתוך ימים קשים וחמים, קפצנו משריפה לשריפה, לצד עשרות לוחמי האש של מערך הכבאות וההצלה לישראל, יום אחרי יום במשך שבועות, וכל זאת תוך כדי שגרת שריפות דירות רבות שלצערנו הפכו לשגרה לא רק בגזרה שלנו.

 

כעבור כמה ימים, יום שישי בבוקר, אחרי לילה ארוך של כיבוי שריפת דירה בבניין גבוה באחת הערים הצפופות בישראל, הפעמון בתחנה מגלנג ואנחנו תוך 60 שניות כבר על הכבאית, בדרך לאחד הישובים הסמוכים. בנסיעה המהירה כבר מבינים את גודל האירוע ושאנחנו עומדים מול שריפה קשה, בית בן שתי קומות שפשוט עולה בלהבות.

צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל מחוז יו"ש

בית נשרף בסוסיא, ספרי הקודש לא ניזוקו | ערוץ 7

כעבור יותר משש שעות של מאמצי כיבוי אינטנסיבים עם מספר צוותים של לוחמי האש האזרחיים יחד עם יחידת המילואים שלנו – הצלחנו לגבור על האש, אבל זה כבר היה מאוחר מדי, הבית נשרף כולו, מראות שוברי לב. לראות את הסלון, חדרי הילדים והמטבח שבורים ושרופים עד אפר, על כל תכולת הבית, ספרים, בגדים, תמונות וציורי קיר, אלבומים משפחתיים (מי יודע אם בכלל היו מגובים במחשב), מחשבים, טלפונים ועוד דברים יקרי ערך, ובעיקר בעלי ערך רגשי.

ב"ה נזק בנפש לא היה במקרה הזה בזכות צוות לוחמי האש שעבדו בצורה מקצועית, אך למעט ספרי קודש וכמה רעפים בודדים שנשארו שלמים, את תכולת הבית לא היה ניתן להציל. זה מוביל אותי להמשך הסיפור דווקא מכיוון אחר, בעבודתי בעמותת מקימי, מתוך עשרות סיפורים דומים של משפחות, זוגות צעירים, סבים וסבתות, בעלי דירות, בתים פרטיים, קראוונים ועוד, שפתאום משום מקום ללא כל התראה מוקדמת ביתם נשרף והם נותרו חסרי כל.

 

מתוך סיפורים אלו, ישראל ליבמן (אבי מורי) שייסד ומנהל את עמותת מקימי - שאב את הרעיון להקמת "להבת מנחם"פרויקט חברתי שהוקם ללא מטרת רווח, לצורך מתן מענק כספי מיידי של 100,000 אלף שקלים שיאפשר למשפחה שביתה ורכושה נשרף, לקום מתוך ההריסות ולהתחיל מחדש. 

בזכות פלטפורמה חברתית חדשנית, אנו יוצרים יחד רשת בטחון כלכלית עוצמתית לאלפי משפחות שכבר הצטרפו אלינו. לצערנו בחודשים האחרונים כבר נאלצנו להפעיל את פרוטוקול החירום בעקבות אסון שריפת דירה של משפחה החברה בלהבת מנחם ולהעביר להם תוך כמה שעות - מענק כספי מיידי, שעזר להם להתחיל מחדש. כספי המענק מגיעים באמצעות רשת של ערבות הדדית, כאשר בשעת אסון נגבה מכל חבר בלהבת מנחם סכום חד פעמי של סה"כ 20 שקלים, שביחד הופכים למענק משמעותי.

עדכון אירוע אמת מספר 1# // 16.10.22 | כ"א תשרי תשפ"ג - להבת מנחם

הפרויקט מנוהל כולו ופועל בשיתוף פעולה מלא עם צוות היועצים שלנו ב-‘מקימי’ שמטפלים באלפי משפחות שנכנסו למשברים כלכליים, חלקם לצערנו הגיעו למשבר בעקבות שריפה, כדי שביום אסון יחד עם צוות היועצים הכלכליים לצד המענק הכספי – נוכל לספק את המענה הגדול והאיכותי ביותר למשפחות בזמן אפס מיד לאחר השריפה – ללא כל תלות בבירוקרטיה ממסדית מתישה, וללא גיוסי המונים.  

נכון, יש ביטוחי דירות ולמי שאין, זה הזמן! - זה חשוב מאוד ואנחנו מעודדים את כל חברי להבת מנחם לעשות ביטוח, אך לצד הביטוח, מאיפה משפחה ממוצעת יכולה להשיג תוך יום, ממש תוך כמה שעות סכום כסף כה רב כדי להתחיל את החיים מחדש ולרכוש מוצרי יסוד, ריהוט וכו׳?

הרי גם אם יש ביטוח שלצערנו לא תמיד מכסה את כל האובדן – יקח זמן עד שנקבל את כל כספי הביטוח, ומה עד אז? נקח הלוואה?! נבקש מההורים?!

אל תדחו ותקדימו גם אתם תרופה לשריפה! הצטרפו אלינו, אנחנו מחכים לכם יחד עם קרוב ל-2,000 משפחות שכבר הצטרפו ובחרו להקדים תרופה לשריפה.

לאתר להבת מנחם

להבת מנחם - מיזם חברתי לשעת אסון

בתמונות תוכלו לראות אותי יחד עם צוות לוחמי האש במאמצי הכיבוי, וכמה שעות לאחר מכן מסדיר נשימה. שנזכה לבשורות טובות.

הכותב הוא מפקד גזרת יהודה ביחידת לוחמי האש במילואים לשעבר.