חגיגת אביב: כל האטרקציות שמחכות לכם בגנים הלאומיים ובשמורות הטבע

אחרי שבועות ארוכים של עמל וטרחה, הגיע הזמן ליהנות בטבע עם כל המשפחה. לינת לילה בכוכב הירדן או צפייה בציפורים בשמורת החולה, הצגה היסטורית בתל באר שבע או סיור מרתק בתל חברון?  רק תבחרו ותהנו

חדשות כיפה תוכן שיווקי 29/03/23 13:02 ז בניסן התשפג

חגיגת אביב: כל האטרקציות שמחכות לכם בגנים הלאומיים ובשמורות הטבע
אפולוניה, צילום: מנו גרינשפן

במשך שבועות ארוכים עמלתם וטרחתם בניקיונות הבית לפסח, תרתם אחר החמץ בכל פינה ואין ארון שלא ניקיתם. עכשיו, בחג החירות, הגיע הזמן לצאת עם הילדים אל הטבע. השמש האביבית, הפריחה המתחדשת והטבע החגיגי, קוראים לכולנו לתור בנופיה של ארץ ישראל היפה ולשמוח יחד עם כל בני המשפחה.

מחכים לכם מגוון אתרי מורשת וגנים לאומיים

אז החלטתם לצאת, כל אחד סוחב על גבו תיק מלא בצידה לדרך וכשכבר עמדתם בדלת פתאום צצה השאלה הגורלית - לאן? כל אחד מבני המשפחה מושך לכיוון אחר. האחד צפונה, השני רוצה להדרים עד באר שבע והשלישית בכלל מעוניינת להישאר במרכז, קרוב לבית. אתרי רשות הטבע והגנים מהווים את הפתרון המושלם.

בצפון, בדרום וגם במרכז הארץ, מחכים לכם מגוון אתרי מורשת, גנים לאומיים ושמורות טבע, מבצרים מרשימים הטובעים בפריחה מרהיבה ואביבית, זאת לצד מגוון פעילויות המתאימות לכל הגילאים. ברשות הטבע והגנים נערכים לקליטת המוני המבקרים במהלך ימי חול המועד ואף חניוני הלילה המרווחים מחכים לכם כשהם מוכנים וערוכים עם כל הנדרש כדי להפוך את טיול חול המועד שלכם לחוויה משפחתית מושלמת.

גן לאומי כוכב הירדן - שפע של פעילויות במבצר אחד

כוכב הירדן

כוכב הירדן צילום: יובל מורן

בגן הלאומי כוכב הירדן תוכלו ליהנות משפע של פעילויות המתאימות לכל המשפחה במבצר אחד. סיורים מודרכים במבצר, סדנה להכנת חרבות ומגנים ואף משחק ניווטים להכרות המבצר הצלבני השלם ביותר בארץ. אם אתם מאוהבי הכוכבים, תוכלו להירשם מראש ללינת לילה תחת אלפי כוכבים בלילות חול המועד.

כל הפרטים

מתי: בתאריכים 9-11.4  יתקיימו סיורים מודרכים בשעות 18:00, 20:00.

ניתן להזמין לינת לילה בתאריכים 11.4-9.4 חול המועד פסח - יש להירשם מראש!

הפעילות ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר

עבור לינת הלילה יש לבצע רישום ותשלום ייעודי, סיורי הערב הם חלק מתשלום הלינה

שמורת הטבע החולה - מורי דרך, תחנת יצירה והצגה פעילה

שמורת החולה

שמורת החולה צילום: שרית פלאצי מיארה רשות הטבע והגנים

במהלך פסח אנחנו מחכים לכם בשמורת טבע החולה יחד עם מורי הדרך, תחנת יצירה והצגה פעילה. שמורת החולה אשר מציגה עושר מרהיב של חי וצומח מאפשרת טיול על שביל צף, הצצה בעמדות תצפית וסיפור על ייבוש ביצות, שמירת טבע ונדידת ציפורים.

במהלך חול המועד אתם מוזמנים לצאת עם מורי הדרך לסיור או לצאת לסיור עצמאי בין ספסלי השמורה, ליהנות מעמדות יצירה לילדים ולהיפגש עם דמויות של השומרים הראשונים בשמורת החולה, דרך הצגה פעילה לילדים ולמשפחה.

פרטים נוספים

הסיורים הם חלק מפרויקט ההדרכות של משרד התיירות במטרה לסייע למורי הדרך בארץ. הפעילות ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה. חינם למנויי מטמון.

מתי: 7-9.4, סיורים מודרכים בשעות 10:30, 11:30, 12:30, 13:30, 14:30

עמדות יצירה לילדים ומשחק עצמאי בין ספסלי השמורה ביום השעות 11:00-15:00

הצגה למשפחות בשעות 11:00, 12:00, 13:00, 14:00

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה. חינם למנויי מטמון.

הפעילות מותנית בתנאי מזג האוויר

גן לאומי תל באר שבע - הצגה מטיילת בעקבות 3,000 שנות מורשת

תל באר שבע

תל באר שבע צילום: אורן עמית

בגן הלאומי תל באר שבע תוכלו ליהנות מהצגה מטיילת ומצחיקה בעקבות 3,000 שנות מורשת במדבר באר שבע. בואו להיסחף אחרי יעקב טרנר, אברהם אבינו, חיילים פרסים ופרשים ניו זילנדים בדרך אל הפיכתו של תל באר שבע לאתר מורשת עולמית.

תל באר שבע הוא תל מקראי חשוב ואחד משלושה אתרים מתקופת המקרא שאונסק"ו כלל ברשימת אתרי המורשת העולמית. התל משקיף על מרחב החיים שבו פעלו אבות האומה אברהם, יצחק ויעקב. מן התל נשקפים נופיה של בקעת באר שבע והעיר המודרנית. אחרי ההצגה, הנכם מוזמנים לרחבה למרגלות התל להפנינג משגע, שבו תוזמנו לפתור מבוך משפחתי וללכת יחד אל העבר כשאתם נועלים סנדלי ענק.

פרטים נוספים

עוד באתר: "קוד העתיקות" - מרחב בריחה ומשימות בעקבות נחש הנחושת העתיק. המשחק לכל המשפחה. אפשר לרכוש ערכת משחק משפחתית בכניסה לאתר במחיר 20 ₪.

מתי: בימים ראשון ושני 9-10.4, בשעות 10:00, 12:00

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר. חינם למנויי מטמון.

גן לאומי תל ערד - סיור היתולי רב משתתפים

תל ערד

תל ערד צילום: אורן עמית

בגן הלאומי תל ערד תיפגשו ליד העץ הגדול צוות שחקנים שיקח את משפחות התל לסיור היתולי רב משתתפים - בין עיר כנענית בת 5,000 שנה, למצודה ישראלית מרהיבה מתקופת המקרא. עם צוות "תיאטרון על הדרך".

פרטים נוספים

מתי: בימים ראשון ושני 9-10.4 בשעות 10:00 12:00

תל חברון - סיור, מפגשים תיאטרליים, סדנאות והפעלות

תל חברון

תל חברון צילום: איליה בורדה

בתל חברון תהנו מסיור מרתק, מפגשים תיאטרליים, סדנאות יצירה והפעלות לילדים ולכל המשפחה. סיורים יֵצאו כל שעה עגולה מהכניסה לאתר ובמהלכם נעבור בין עצי זית עתיקים, נצפה בשרידי "חומות הענקים", נפגוש במקוואות מהגדולים שנמצאו בארץ, נציץ לגתות ולבית הייצור לכלי חרס וננסה לזהות את מבני המגורים. הצטרפו לחוויה מרתקת בחברון הקדומה, בירתו הראשונה של דוד המלך, שבה הוכתר ושעליה מלך כשבע שנים עד לכיבוש ירושלים.

פרטים נוספים

שימו לב - שאטלים יעלו לתל חברון מאזור מערת המכפלה במהלך הפעילות באתר. 

ההדרכות באתר יֵצאו מהכניסה בכל שעה עגולה בשעות 10:00–15:00.   

הסיורים הם חלק מפרויקט ההדרכות של משרד התיירות במטרה לסייע למורי הדרך בארץ.

מתי: בימים ראשון-שלישי 9-11.4 (פסח) בשעות 16:00-10:00. 

הפעילות והשאטלים ללא תשלום

גן לאומי בית גוברין - מופעים של אמני רחוב במערת הפעמון

בית גוברין

בית גוברין צילום: מנו גרינשפן

חגיגת מופעים וסיורים מחכה לכם בגן הלאומי בית גוברין. במתחם מערות הפעמון תוכלו ליהנות ממופעים קצרים של  אמני המרחב הציבורי: שחקנים, מוזיקאים, רקדנים ופסלי אדם, זאת במסגרת מיזם "נושמים תרבות" בשיתוף עם מפעל הפיס ורשות הטבע והגנים. המופעים במתחם מערות הפעמון יתקיימו בשעות 11:00-14:40 כולל. בכל 20 דקות יתקיימו לסירוגין מופעים למשך 20 דקות.

הפעילות סמוכה לשביל נגיש לכיסא גלגלים. במערת הקולומבריום תשמעו על גידול היונים לשימושים השונים, במערת בית הבד תומחש הפקת שמן זית. במערת הקבורה הצידונית תתפעלו מציורי קיר צבעוניים שעברו עבודת שימור והם מאפשרים לנו הצצה לתרבות הקבורה העתיקה. לקינוח, במערת הפעמון תוכלו לבקר במערות הענק דמויות הפעמון ולשמוע כיצד הן נוצרו ועל ידי מי.

פרטים נוספים

מתי: בימי פסח, בימים ראשון-שלישי 9-11.4 בשעות 11:00–15:00

הפעילות ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר. חינם למנויי מטמון

גן לאומי אפולוניה - הרצאות, נגינה מימי הביניים וחץ וקשת

אפולוניה

אפולוניה צילום: מנו גרינשפן

בגן הלאומי אפולוניה הנכם מוזמנים ומוזמנות לשמוע את סיפורה המרתק והצבעוני של התקופה הצלבנית באפולוניה ולהתנסות בפעילות הקשורה לנושא. מי היו האבירים הצלבניים? מדוע הגיעו לכאן? במי נלחמו ואיך נראו חיי היומיום שלהם? במסגרת הפעילות תוכלו להשתתף בהרצאות דינמיות, המשלבות את הקהל ומציגות כלים ותלבושות ברוח התקופה.

תשמעו צלילי כלי נגינה מימי הביניים, תתנסו בריקוד הגבירות ובירי בחץ וקשת. במרכז הפעילות תוכלו להתרשם מדגמים גדולים של כלי מצור שצרו על המבצר הצלבני ותצפו בהמחשת הפעלתם. נוסף על כך, ימתינו לכם מורי דרך בהדרכות קצרות במוקדי עניין מרכזיים באתר. המעוניינים יוכלו להכין לעצמם שרשרת מיוחדת עם תליון חותם אפולוניה בתחנת יצירה (בתשלום סמלי).

כל הפעילויות הן ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה, חינם למנויי מטמון.

פרטים על כל הפעילויות והרשמה באתר

http://bit.ly/3lxJw61

יש להירשם מראש באתר רשות הטבע והגנים כדי להבטיח את מקומכם. נרשמתם? בטוח נכנסתם!