אז למה התחפש הטבע של תשפ"ג?

רשות הטבע והגנים מזמינה אתכם לבוא לטבע בחג הפורים וליהנות מכל הטוב שיש לטבע להציע וגם לשמוע מגילה ברוב עם • כל פרטים על פורים בטבע ועל חודש שמירת הטבע

חדשות כיפה תוכן שיווקי 02/03/23 16:19 ט באדר התשפג

אז למה התחפש הטבע של תשפ"ג?
קריאת מגילה ברוב עם, צילום: רשות הטבע והגנים

חשבתם פעם איך יראה הפורים שלכם בטבע? כדאי לכם לחשוב. רשות הטבע והגנים מזמינה אתכם לצאת לטבע גם ביום הפורים וליהנות מכל הטוב שיש לארץ ישראל להציע לנו. 

ברשות הטבע והגנים נערכים לחג הפורים הקרב ובא וביוזמה מבורכת הם מודיעים השנה כי ניתן יהיה לשמוע קריאות מגילה בטבע במספר גנים לאומיים ידועים.

קריאת מגילה מרכזית תתקיים בשמורת הטבע גמלא ובגנים הלאומיים: מצדה, ציפורי וחמת טבריה.

כמו כן, כחלק מחודש שמירת הטבע שמציינים ברשות הטבע והגנים החודש, תוכלו לסייר בגנים הלאומיים השונים וליהנות משלל חוויות שיעשו לכם את החג. כך לדוגמה, בשמורת טבע גמלא תהנו מחוויה מיוחדת על רקע נוף בראשית וקריאת מגילת אסתר אל מול העיר העתיקה גמלא עם הדרכה, שירה בציבור ופעילות יצירה לפורים. 

בשמורת הטבע עיינות צוקים תצאו לסיור מודרך ב"שמורה החבויה" ותתחקו אחר הסוואת בעלי החיים בטבע. תלמדו מדוע בעלי החיים מתחפשים ומה אומרים לנו הצבעים בטבע. בגן לאומי ציפורי תהנו ממסלול אמות המים של ציפורי ומפריחה בשלל גוונים וצבעים. בגן הלאומי בית אלפא תכירו את בית הכנסת ותוכלו להתרשם מרצפת הפסיפס, תוך פעילות מהנה לילדים. בשמורת הטבע חי בר כרמל תוכלו להכיר מקרוב את דיירי החי בר – היחמורים, הצבאים, איילי הכרמל ולשמוע הסבר מרתק מדוע הם כמעט נכחדו. 

רעיה שורקי, מנכ"לית רשות הטבע והגנים: "הטבע הישראלי הוא ביתם של מיני בעלי חיים רבים. השמירה על חיות הבר היא אחת מהפעולות המרכזיות ביותר של רשות הטבע והגנים. גם בימים אלו ישנם סכנות רבות שאורבות לבעלי החיים בטבע, ביניהם, צייד לא חוקי, אובדן וקיטוע בתי גידול, הרעלות וזיהומים, התפשטות מינים פולשים ועוד. 

"כמו כן, באחריות כולנו לשמור גם על צמחי הבר המוגנים הגדלים בישראל. אני מברכת וגאה בעובדי ומתנדבי רשות הטבע והגנים, אשר עושים לילות כימים בשמירה על הטבע הישראלי, חיים ונושמים את הטבע ועושים למענו ולמען חיות הבר. אני מאמינה כי בעזרת הציבור נצליח להרחיב את ההגנה על חיות הבר מפני סכנת הכחדה ולהגן על אזורי המחייה שלהם. עלינו לדאוג כי המגוון הביולוגי בארצנו ישמר מוגן ובטוח גם עבור הדורות הבאים".

לכל הפעילויות כנסו לאתר רשות הטבע והגנים: 

www.parks.org.il/category/purim2023

אה, ואל תשכחו לבוא מחופשים????