עשה ואל תעשה במשכנתא שלך

משכנתאות הן תחום כלכלי נרחב, שרבים מאיתנו מגיעים אליו בלי הרבה מאוד ידע מקדים. במצבים כאלה, טעויות הן דבר שכיח למדי, אבל כשזה נוגע למשכנתאות - זה גם דבר שיכול לעלות לנו הרבה מאוד כסף. על מנת לא לעשות את הטעויות הבסיסיות האלה כשאתם ניגשים למשכנתא הראשונה (או לא הראשונה) בחייכם, כתבנו לכם מדריך קצר של "עשה ואל תעשה" בכל מה שנוגע למשכנתא שלכם

חדשות כיפה תוכן שיווקי 23/03/23 11:17 א בניסן התשפג

עשה ואל תעשה במשכנתא שלך
צילום: shutterstock

בחסות לאומי

עשה: לקבוע מחיר גג שבו תוכלו לעמוד

הדבר הראשון עליו צריך להקפיד בכל מה שנוגע למשכנתאות הוא לקבוע לעצמכם מחיר גג שבו תוכלו לעמוד – גם במשכנתא כולה וגם בהחזר החודשי. אתם יכולים לקבוע לעצמכם תקרה "רכה" שאותה אתם מוכנים לעבור בתנאים מסוימים, ותקרה "קשיחה" שאותה לא תהיו מוכנים לעבור כלל. אם תעשו זאת, לא תתפתו להרפתקאות שבהן לא תוכלו לעמוד לאורך זמן. ישנם מקרים רבים מדי של אנשים שרואים את "דירת החלומות" שלהם, שרק קצת יותר יקרה מהמחיר שהם הבינו שהם יכולים לשלם, והמשכנתא שהם לוקחים עליה משאירה אותם במצב מסובך לאורך זמן. אנחנו מייעצים לכם להימנע מכך – ולהבין בדיוק כמה אתם מוכנים לשלם.

אל תעשה: לבוא עם הון עצמי נמוך מדי

אם ההון העצמי שלכם מספיק רק למשהו כמו 25% מערך הדירה עליה אתם רוצים לקחת משכנתא (המינימום בחוק), יכול להיות שזה לא הזמן לקחת משכנתא על הדירה הזאת. הגעה עם הון עצמי נמוך מדי פירושה החזר חודשי גבוה לאורך תקופה ארוכה – ולפחות על אחד מהם אתם צריכים להתעקש שיהיה נמוך או קצר יותר. צריך לעבוד עם מחשבון משכנתאות , ואם תיווכחו שההון העצמי שלכם לא מספיק לדירה שאתם רוצים – תוכלו לבחון אפשרויות להגדלת ההון העצמי או ללכת על נכס אחר, או פשוט לצבור עוד קצת חסכונות ורק אז לגשת לרכישת לדירה שעליה חלמתם.

עשה: להשוות בין אפשרויות שונות של משכנתא

לא לוקחים את המשכנתא הראשונה שמוצעת לכם. זה פשוט כלל בסיסי של עסקים – אתם צריכים להשוות בין אפשרויות שונות בשביל להבין מה הכי מתאים לכם. יכול להיות שבסוף תחזרו לדירה הראשונה ולמשכנתא הראשונה – אבל כך תוכלו להיות בטוחים שקיבלתם את ההחלטה הנכונה.

אל תעשה: להפסיק את החיפוש אחרי הדירה הראשונה

בדיוק כמו המשכנתא עצמה, כך גם בדירה – אין מה להפסיק את החיפוש אחרי שראיתם דירה אחת. גם אם אתם ממש בטוחים שהגעתם לדירת חלומותיכם והמחיר שלה מתאים לכם וזו הדירה שאתם רוצים – כדאי לכל הפחות לראות עוד כמה דירות לפני שאתם מתחייבים לדירה הראשונה שראיתם לעשרות שנים קדימה. אל תפסיקו את החיפוש, ודאו שאתם מקבלים החלטה נכונה עבורכם, וכך גם תוכלו להיות בטוחים שהמשכנתא נכונה בהתאם.

עשה: להתאים את ההחזר החודשי ליכולות שלכם

החזר חודשי של משכנתא הוא לא עניין של מה בכך, והוא צריך להתאים ליכולות הכלכליות שלכם גם היום וגם בעתיד. ככלל, החזר חודשי של משכנתא צריך לעמוד על עד 30% מההכנסות של משק הבית שלכם. אם ההכנסות שלכם צפויות לגדול בשנים הבאות, אפשר להתאים את ההחזר החודשי לכך, כשהוא יכול לגדול בהדרגה לאורך שנים ולהתאים לכל סיטואציה שבה אתם נמצאים. השקיעו בכך מספיק זמן עם מומחים בתחום – ותגיעו להחזר חודשי שמתאים לכם.

הכי חשוב: לא ללכת לתוך המשכנתא לבד

משכנתאות הן לא תחום שאפשר ללמוד ממאמר באינטרנט ולהפוך למומחה. בשביל לעשות את כל הצעדים בצורה הנכונה ביותר, אתם צריכים ללכת לבנק האמין שלכם ולהתייעץ עם יועץ משכנתאות מומחה, שידע לתת ללוות אתכם לאורך כל התהליך. רק כך, כשאתם מלווים על ידי גורם שדואג לאינטרסים שלכם, אתם יכולים להיות בטוחים שאתם מקבלים את ההחלטות הנכונות.

כתבה זו אינה מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.