טיפולי שיניים – מתי ומדוע כדאי לפנות למומחה?

כולנו עוברים טיפולי שיניים מסוג זה או אחר, במוקדם או במאוחר בחיים. אי אפשר להימנע לחלוטין מבעיות בשיניים ו/או בחניכיים, במיוחד ככל שמתבגרים. כאשר אנו נדרשים לטיפול בבעיה מסוימת בשיניים – מתי ניתן להסתפק ברופא השיניים הראשון אליו יפנו אותנו בקופת החולים, ומתי לחילופין מומלץ ביותר לפנות למומחה לתחום?

חדשות כיפה תוכן שיווקי 16/03/23 11:49 כג באדר התשפג

טיפולי שיניים – מתי ומדוע כדאי לפנות למומחה?
צילום: shutterstock

מומחים מתחום רפואת השיניים ובריאות הפה, בפרט מומחה לשיקום הפה (המתמחה בשלל תחומים שונים בעולם רפואת השיניים, לכך נגיע מיד), הם אנשי המקצוע המיומנים והמנוסים ביותר בתחום, ואצלם נהנה מהסיכויים הטובים ביותר לקבל טיפול מקצועי ואיכותי, כזה שיעשה את העבודה הנדרשת ויחזיק מעמד לאורך זמן. להלן מספר בעיות נפוצות יחסית מעולם רפואת השיניים ושיקום הפה, עבורן מומלץ בחום לפנות למומחה לתחום. 

טיפולי שורש – בטיפולי שורש "סטנדרטיים" ופשוטים יכול לטפל כל רופא שיניים מקצועי, אך עבור מקרים מיוחדים למיניהם (אשר אינם נדירים במיוחד. למשל – חבלה בשן, נסיגת חניכיים משמעותית וכיוצ"ב) מומלץ לפנות למומחה לתחום. החשיבות של ביצוע מקצועי במקרה של טיפולי שורש היא רבה, בין היתר גם על מנת שניתן יהיה לשחזר את השן בהמשך לצרכים אסתטיים.

כתרים לשינייםכתר בשיניים הוא הפתרון הנפוץ לשחזור והחלפה של שן שאבדה, וקיימים מספר סוגים שונים ועיקריים של כתרים עימם עובדים בתחום. בפרט – כתר חרסינה או כתר זירקוניה. על מנת להכריע מתי עדיף להשתמש בכתר זירקוניה ומתי בסוג אחר, כמו גם על מנת לעשות את הכתר בצורה הטובה ביותר אשר תחזיק מעמד לאורך זמן, מומלץ לפנות למומחה לתחום (לרוב מתמחים בכך מומחים לשיקום הפה).

הלבנת שיניים – גם במקרה של הלבנת שיניים וטיפולים אסתטיים אחרים כדאי לפנות למומחה, אם רוצים שההלבנה אכן תעבוד ותחזיק מעמד למשך זמן רב יחסית. לא בכל מקרה נדרשת אותה סוג של הלבנת שיניים, או שהיא בכלל יכולה להיות אפקטיבית באותה מידה. מומחה לתחום יוכל גם לייעץ וגם להחליט מהי שיטת הטיפול הטובה ביותר. במקרה זה חשוב גם לעקוב בעצמכם אחר ההוראות של הרופא המטפל לאחר טיפול ההלבנה ובאופן יומיומי.

השתלת שיניים – זוהי כיום הדרך הנפוצה והטובה ביותר לשחזר בצורה מושלמת ולהחליף שיניים שאבדו. מדובר בתהליך הנמשך לאורך כמה חודשים, וכולל החדרה של שתל דנטלי לתוך עצם הלסת שלנו, וחיבורו לאחר מכן לכתר המשחזר את השן המקורית שאבדה בצורה מדויקת וקרובה ביותר. במיוחד במקרה של השתלות שיניים מומלץ לעבור את הטיפול אך ורק אצל מומחים לתחום (שוב – מומחה לשיקום הפה), אם מעוניינים בהשתלה איכותית ומוצלחת, אשר תחזיק מעמד למשך שנים רבות בפה שלנו.

גם במקרה של מחלות חניכיים שונות וצורך בטיפולים כמו הקצעת שורשים (ניקוי עמוק ויסודי) מומלץ לפנות למומחה לתחום, במקרה זה מומחה לבעיות חניכיים. ניתן כמובן למצוא רופאים המתמחים בכמה מהתחומים הללו יחד. במרפאה לשיקום הפה, למשל, תוכלו למצוא את כל הטיפולים האלו (ועוד כמה וכמה נוספים), מבוצעים על ידי מומחים מנוסים ומקצועיים לתחום.