הדברים שכדאי לדעת על הגשת תביעה קטנה מקוון

היום עוד ועוד אנשים בוחרים את האפשרות של הגשת תביעה קטנה מקוון וזה לא במקרה. ממש כפי שהרבה פעולות אחרות שאתם עושים אונליין חוסכות לכם זמן וכסף, כך קורה גם לגבי תביעות קטנות

חדשות כיפה תוכן שיווקי 15/03/23 15:54 כב באדר התשפג

הדברים שכדאי לדעת על הגשת תביעה קטנה מקוון
צילום: shutterstock

לא מזמן קניתם מוצר כלשהו וכאשר פתחתם אותו גיליתם שזה לא בדיוק מה שציפיתם? אתם תוהים מה אפשר לעשות בנידון אך בפועל, מי שמכר לכם את המוצר מתעלם מכם? אתם מרגישים מרומים ורוצים לקבל פיצוי? אתם צודקים. עם זאת, זה הרי לא הגיוני שבגלל מקרה כזה תטרידו את בית המשפט. לכן כדאי שתדעו: יש לכם אפשרות להגיש תביעה קטנה באופן מקוון. הגשת תביעה קטנה מקוון זו הדרך הכי טובה יש להתמודד עם מקרים דומים שבהם סכום התביעה הוא יחסית קטן.

למעשה, החוק קובע שעד סכום של 34,600 מדובר על תביעה קטנה. לכן, זה לא באמת משנה על איזה מקרה מדובר והאם מישהו פגע בכם אישית או שזה באמת היה מוצר פגום שקילתם. מה שבטוח זה שאם מערכת המשפט מציעה לכם פתרונות יעילים, בהחלט כדאי יהיה לבחור את הדרך הנכונה להתמודד עם העניין. 

למה הגשת תביעה קטנה מקוון זו בחירה נכונה? 

אין ויכוח על כך שבעבר הגשה של תביעה קטנה באופן מקוון לא הייתה בכלל קיימת. למעשה, האפשרות היחידה הייתה להגיע פיזית למקום הנדרש, למלא שלל מסמכים וכך להגיש את התביעה. עם זאת, היום זה לא כך. היום עוד ועוד אנשים בוחרים את האפשרות של הגשת תביעה קטנה מקוון וזה לא במקרה. ממש כפי שהרבה פעולות אחרות שאתם עושים אונליין חוסכות לכם זמן וכסף, כך קורה גם לגבי תביעות קטנות. משמעות הדברים היא שאם תגישו את התביעה שלכם באופן מקוון, אתם תראו בעצמכם שזה יהיה יותר פשוט ממה שאתם חושבים. אין כל טעם לצאת מהבית, להשקיע זמן או להיות עסוקים באינספור משימות. במקום זה תוכלו להגיש את התביעה שלכם באופן מקוון, ואתם תראו בעצמכם שזה נוח. 

האם כדאי להתייעץ עם עורך דין? 

אתם חושבים על הגשה של תביעה קטנה באופן מקוון? אומנם ברור לכם שאתם צודקים, אבל בפועל אתם לא יודעים איך לעשות את הדברים? אתם לא בטוחים איך להוכיח את המקרה שקרה? אם כך, כדאי שתדעו: אפילו אם האופציה של הגשת תביעה קטנה מקוון נראית לכם אטרקטיבית, כדאי יהיה להתייעץ עם עורך דין. איש מקצוע כזה יוכל להסביר לכם כיצד נכון לעשות את הדברים והאם יש לכם סיכוי באמת לנצח ולקבל פיצוי. עורכי דין בתחום הזה גם גובים סכומים סבירים תמורת השירות שהם נותנים. לכן, אם יש לכם אפשרות לבחור עוד היום את עורך הדין הנכון לכם ולקבל ממנו עזרה, למה שלא תעשו זאת? אתם תראו שבסופו של דבר, אחרי שכל הסיפור הזה כבר יסתיים, בהחלט יכול להיות שתקבלו את הפיצוי שמגיע לכם. הגשה של תביעה קטנה מעולם לא הייתה פשוטה כפי שהיא היום, אז למה לחשוב פעמיים?