זה הקשר האמיתי בין אושר לעושר

חשיבה חיובית יכולה להוות תפקיד חשוב בניהול הכסף ועל איך שאנשים תופסים את מצבם הכלכלי. אנשים שחושבים באופן חיובי, ניגשים למשימות הקשורות בכסף בצורה אופטימית יותר ועם מוטיבציה

חדשות כיפה תוכן שיווקי 27/02/23 14:36 ו באדר התשפג

זה הקשר האמיתי בין אושר לעושר
הקשר בין אושר לעושר, צילום: canva

"וּבִמְלוֹאת הַיָּמִים הָאֵלֶּה, עָשָׂה הַמֶּלֶךְ לְכָל-הָעָם הַנִּמְצְאִים בְּשׁוּשַׁן הַבִּירָה לְמִגָּדוֹל וְעַד-קָטָן מִשְׁתֶּה--שִׁבְעַת יָמִים: בַּחֲצַר, גִּנַּת בִּיתַן הַמֶּלֶךְ. ו חוּר כַּרְפַּס וּתְכֵלֶת, אָחוּז בְּחַבְלֵי-בוּץ וְאַרְגָּמָן, עַל-גְּלִילֵי כֶסֶף, וְעַמּוּדֵי שֵׁשׁ; מִטּוֹת זָהָב וָכֶסֶף, עַל רִצְפַת בַּהַט-וָשֵׁשׁ--וְדַר וְסֹחָרֶת. ז וְהַשְׁקוֹת בִּכְלֵי זָהָב, וְכֵלִים מִכֵּלִים שׁוֹנִים; וְיֵין מַלְכוּת רָב, כְּיַד הַמֶּלֶךְ. ח וְהַשְּׁתִיָּה כַדָּת, אֵין אֹנֵס: כִּי-כֵן יִסַּד הַמֶּלֶךְ, עַל כָּל-רַב בֵּיתוֹ--לַעֲשׂוֹת, כִּרְצוֹן אִישׁ-וָאִישׁ" (אסתר א', ה'-ח')

מגילת אסתר פותחת בתיאור העושר הרב במשתה אחשוורוש וזה מוטיב שמופיע לאורך כל המגילה. המשתה, הארמון, ריבוי התכשיטים, הבשמים, הבגדים וכו'. לקראת סוף המגילה, מוזכר ש"לַיְּהוּדִים הָיְתָה אוֹרָה וְשִׂמְחָה, וְשָׂשֹׂן, וִיקָר" (אסתר ח', טז') מספר פעמים ובגרסאות שונות. 

תרומה זכר למחצית השקל ומתנות לאביונים באמצעות ארגון פעמונים

אז מה בין עושר לאושר (השמחה)? הרבה אנשים נוטים לחשוב שאם יהיה להם המון כסף זה ישפיע על מעמדם ויעשה אותם מאושרים יותר. 

אך האם זה נכון? האם כסף באמת עושה אותנו מאושרים יותר? המחקרים מראים שיש קשר בין עושר ואושר, אך יש גורמים אחרים המשפיעים על רמת האושר שלנו, כמו קשרים חברתיים, עבודה משמעותית, בריאות נפשית ופיזית ועוד. הסביבה והלחץ החברתי גם הם משפיעים על תפיסת העושר ורמת האושר האישית. באופן כללי, חשוב שתהיה פרספקטיבה מאוזנת על עושר ואושר, בהתחשב בכך שלעושר הרבה יתרונות, יש לזכור שהוא כמובן, לא הגורם היחיד המגדיר אושר. 

אם כן, ידוע שעושר יכול להוביל לבעיות רבות או להיות גורם משמעותי של סטרס אצל הרבה אנשים. הגורמים ללחץ כלכלי הם רבים ויכולים לנבוע למשל ממצב שבו אין לאדם מספיק כסף לספק את צרכיו הבסיסיים, מכך שיש הוצאות גדולות שהן בלתי צפויות, מחוסר יכולת לחסוך לעתיד או מכך שיש לאדם חובות כבדים. סיבות נוספות ללחץ כלכלי הן דאגה מאיבוד כסף או מכך שאין מספיק כסף לפנסיה. בנוסף, ללחץ כלכלי יש השפעה שלילית על בריאות הנפש, שיכולה לבוא לידי ביטוי בחרדה, דכאון או הפרעות שינה. לחץ גם יכול להשפיע לרעה על יחסים בין-אישיים ועל איכות החיים באופן כללי. 

אז מה הפתרונות? מה עוזר במצבים מעין אלה? חשיבה חיובית יכולה להוות תפקיד חשוב בניהול הכסף ועל איך שאנשים תופסים את מצבם הכלכלי. אנשים שחושבים באופן חיובי, ניגשים למשימות הקשורות בכסף בצורה אופטימית יותר ועם מוטיבציה. החשיבה החיובית  מקלה על בניית התקציב, הפרשת כסף לחיסכון או השגת יעדים כלכליים. בנוסף, חשיבה חיובית יכולה לעזור למסגר מחשבות שליליות ואמונות שיש בנושא כסף והמצב הכלכלי. זה יכול להפחית לחץ ולהגביר באופן כללי את הרווחה האישית (Well being). 

ברור שחשיבה חיובית לא תפתור באופן בלעדי את הבעיות הכלכליות. חשוב שתהיה תכנית כלכלית סדורה והגדרה של יעדים מציאותיים כדי לשפר את המצב הכלכלי. חשיבה חיובית לא תעזור להתעלם מבעיות כלכליות או להימנע מעשיית המשימות והפעולות הדרושות. כדאי להיעזר בזה ככלי שיכול לעזור בגישה שלנו לאתגרים כלכליים כך שנתייחס באופן חיובי יותר ושיוביל לתוצאות טובות יותר. 

תרומה זכר למחצית השקל ומתנות לאביונים באמצעות ארגון פעמונים

אנו בפעמונים קוראים לכם, לעזור לנו לסייע לאלפי המשפחות הנמצאות בתהליך ליווי לשיקום כלכלי ומתמודדות עם לחץ כלכלי שנוכח מאד בתהליך. בסיום הליווי, המשפחות מעידות שהם מאושרות יותר ומרגישות בשליטה על חייהם ועל כספם. בעזרת תרומתכם נוכל להמשיך להעניק כלים להתנהלות כלכלית נבונה ולסייע למשפחות להתנהל מתוך קבלת החלטות מושכלת ויכולת כלכלית, כך שיוכלו לחיות בעושר ובאושר. 

  • לכבוד הפורים, מאמר זה נכתב בעזרת  AI- ChatGPT ומתבסס עליו באופן חלקי