באילו מקרים כדאי להשתמש בלוח פרספקס?

שקיפות מקסימלית (97%!), משקל קל במיוחד, עמידות גם כלפי הפעלת כוח וגם מפני קרני השמש ובידוד אקוסטי מוצלח - עם רשימת יתרונות מרשימה, אין פלא שהפרספקס זוכה לפופולריות רבה. מוזמנים לגלות איפה הוא נמצא סביבנו, ואיך הוא יכול לשדרג גם את הדירה או העסק שלכם

חדשות כיפה תוכן שיווקי 27/02/23 11:47 ו באדר התשפג

באילו מקרים כדאי להשתמש בלוח פרספקס?
מדף מיקורגל, צילום: יוגל פרספקס

הפרספקס הוא אחד מחומרי הגלם הפופולריים ביותר הקיימים כיום. לוחות הפרספקס נמצאים גם במרחבי המגורים, גם במוסדות ציבור וגם בעסקים מכל הסוגים - ומספקים בכל מקום תועלת רבה.

היתרונות של הפרספקס

פרספקס - אגב, המונח המקצועי הוא זכוכית אקרילית, ושמות מסחריים נוספים של החומר הם פלקסיגלס ואקריליק - פותח כבר ב-1928. בהתאם המין האנושי משתמש בו כבר קרוב ל-100 שנים, וכאמור למגוון הולך ומתרחב של שימושים. הסיבה לכך היא היתרונות הרבים שלו, ובמיוחד אלה הבאים:

א. משקל נמוך - המשקל של זכוכית אקרילית הוא שליש מהמשקל של זכוכית "רגילה" באותן מידות.

ב. חוסן גבוה - למרות המשקל הקל מאוד, פרספקס הוא חומר עמיד - גם בפני רוחות חזקות וגם כשמפעילים עליו כוח (הוא לא בלתי ניתן לשבירה, אבל נדרשת מכה בעוצמה גבוהה כדי לעשות זאת).

ג. שקיפות - הפרספקס מאפשר מעבר של עד 92% מקרני האור, אפילו יותר מזכוכית "רגילה".

ד. הגנה טבעית בפני קרני UV - כך שגם בשימוש חיצוני לא נגרם נזק לפרספקס.

ה. רמת בידוד טובה - ובפרט בידוד אקוסטי.

ו. בטיחות - בניגוד לזכוכית שעלולה להתנפץ לרסיסים רבים ומסוכנים, גם אם הזכוכית האקרילית נשברת התוצאה תהיה 2 או 3 חלקים שלא יגרמו נזק לאף אחד.

ז. נוח מאוד לעיבוד - ולכן ניתן לייצר ממנו שורה ארוכה של מוצרים בעלות סבירה (שמתורגמת כמובן לתמחור משתלם של המוצרים עצמם).

מדפי מקרר חלופיים

מדפי מקרר חלופיים צילום: יוגל פרספקס

מחיצות מגן

אחד השימושים הנפוצים ביותר בפרספקס הוא לצורך חציצה. דוגמה טובה לכך היא מוקדי שירות שבהם נדרשת הפרדה בין כל מי שנמצא באותו אופן ספייס, על-מנת שכל עובד ועובדת יוכלו להתרכז בעבודתם. במקרים אלה באה לידי ביטוי איכות הבידוד האקוסטי של הפרספקס. עוד דוגמה רווחת היא בעמדות קבלה במשרדים ובמוסדות ציבור, שם הזכוכית האקרילית נדרשת כדי להעניק לעובדים מרחב משלהם.

בתקופת הקורונה הותקנו מחיצות פרספקס במקומות עבודה רבים נוספים, כדי למזער את סכנת ההדבקה. אמנם המגפה, קרוב לוודאי, כבר לא מאיימת על המין האנושי, אבל תמיד טוב לצמצם את הפצת הווירוסים והחיידקים.

הגנה על שולחנות

לוחות הפרספקס מספקים הגנה גם לשולחנות. כדאי לזכור שכל שולחן כמעט חשוף ללכלוכים משלל סוגים, וכשמדובר על שולחן מעץ קשה מאוד לנקות את הכתמים. עם משטח פרספקס השולחן עצמו מוגן, המראה לא נפגע (ובפרט אם מקפידים על זכוכית אקרילית דקיקה) והניקוי של המשטח קל ומהיר.

גגון מעל לחלון

שימוש נוסף בפרספקס למטרת הגנה הוא מעל לחלונות, כלומר כשרוצים ליצור גגון קטן. המשקל הנמוך של חומר הגלם הפופולרי בשילוב החוסן הרב והעמידות גם בפני קרני השמש וגם בפני כימיקלים מכל הסוגים מבטיחים גגון פרקטי שימלא את ייעודו לטווח ארוך.

מעקות בתוך בתים

בתים ודירות עם מספר מפלסים דורשים התנהלות אחראית ביחס למדרגות שמובילות ממפלס למפלס. בפרט זה המצב בבית שיש בו ילדים קטנים, שעלולים להכניס את הראש לתוך הסורגים ולהיתקע ביניהם, או אפילו חלילה ליפול. סכנה נוספת היא טיפוס על הסורגים. עם לוחות פרספקס כל הפעולות הנ"ל לא אפשריות, ומושגת רמת בטיחות מרבית.

קירוי לפרגולה

עוד מקום שבו ניתן למצוא לוחות פרספקס לפי מידה  הוא פרגולות. הוספת לוח פרספקס לפתרון הצללה נועדה להוסיף קיר, וזאת על-מנת לספק הגנה גם מהרוח ולא "רק" מהשמש. כמו כן ניתן להשתמש בזכוכית אקרילית לקירוי גם בחניונים, מחסנים ועוד.

שילוט בחנויות ומשרדים

כל היתרונות של הפרספקס, ובפרט המראה הנקי והמדויק שלו, הופכים את חומר הגלם הזה לאידיאלי גם לצורך ייצור שילוט עבור חנויות ומשרדים - הן שלטי הכוונה והן שלטים שנועדו לצרכי מיתוג ופרסום. למשל, שלט לדלת ובו שם האדם שעובד באותו חדר ותפקידו, או שלט גדול מחוץ לחנות שמכריז על השם וכולל גם סלוגן שיגרום לעוברים ולשבים להיכנס פנימה. בהקשר זה כדאי לדעת שניתן להדפיס על פרספקס באיכות גבוהה מאוד, הן מבחינת המראה המתקבל והן מבחינת העמידות.

מיכלים דקורטיביים להצגת מוצרים

השקיפות הכמעט אבסולוטית של הפרספקס הופכת אותו לחומר גלם מושלם לצורך הצגת מוצרים. גם נוחות העיבוד תורמת לכדאיות השימוש הזה - מפני שניתן לעצב את חומר הגלם לכל צורה רצויה. כך למשל תוכלו למצוא בחנויות צינורות מפרספקס ובתוכם ממתקים, פולי קפה, פירות יבשים ועוד מוצרים הנמכרים בתפזורת.

שימושים נוספים

כאמור יש מגוון רחב מאוד של שימושים אפשריים בזכוכית אקרילית - כולל חופות במטוסי קרב, אקווריומים, חממות, בעבר היו אפילו רהיטי פרספקס בעלי מראה עתידני והצייר המפורסם סלבדור דאלי נהג לצייר גם על משטחי זכוכית אקרילית.