ישראלים שמכרו נכס ושילמו מס שבח-מיטב פיננסים קוראת לכם לבוא לבדיקה דחוף!

מאז הרפורמה של 2014 יותר מוכרים נדרשים לשלם את ההוצאות של מכירת דירה ועם זאת, במקרים רבים נמצא כי המוכרים משלמים יותר ממה שעליהם לשלם. מיטב פיננסים היא חברה שהוקמה בדיוק למטרה זו

חדשות כיפה תוכן שיווקי 23/02/23 10:23 ב באדר התשפג

ישראלים שמכרו נכס ושילמו מס שבח-מיטב פיננסים קוראת לכם לבוא לבדיקה דחוף!
צילום: canva

בשנים האחרונות הנדל"ן "טס" לשמים מבחינת מחיר, וישראלים רבים אשר מוכרים את הנכסים שלהם ברווח המדינה לוקחת את חלקה מהרווח במקרים מסוימים, ואחד מהם הוא המס על הרווח נקרא מס שבח. מסתבר שלא הכל שחור או לבן ברשות המיסים ובמיסוי מקרקעין ובהרבה מקרים אנו משלמים יותר ממה שצריך ואפילו הרבה יותר.

כיצד מחשבים החזרי מס שבח – מיטב פיננסים

יותר ויותר אנשים מבינים כיום את הכוח הטמון ברכישת דירה או יותר נכון, בקניית דירה ובמכירתה בעלות גבוהה יותר. מס שבח הינו התשלום המועבר למדינה בגין מכירת דירה ברווח. אם קניתם דירה בסכום מסוים ומכרתם אותם בסכום גבוה יותר, מס השבח יועבר למדינה לאחר חישוב של גובהו הנכון רק במקרים המחוייבים במס שבח. 

חישוב מס שבח

חישוב מס השבח, למרות הנהוג לחשוב, הוא הרבה יותר מורכב מהפשט הנדמה. זאת משום שמרווחי הדירה יש לקזז סכומים נוספים כגון קיזוז ההוצאות שהוצאו בגין מכירת הדירה כמו למשל: תשלומים לעורך דין, מס רכישה ועוד. כמו כן, יש לחשב מתוך הסכום הזה את הריביות על המשכנתא ששולמה, תשלומים שהועברו למתווך על שירותיו וכן יש לחשב את עליית ערך הדירה במשך השנים.

שיקולים נוספים הבאים לידי ביטוי בחישוב הינם השקעות שהשקעתם במשך השנים בדירה. השקעות אלו כוללות את השיפוצים שנערכו בדירה אם אלו נערכו, וכן כל הוצאה נוספת שהוצאה על הדירה. ישנה שיטה עיקרית לחישוב מס השבח:

השיטה הלינארית

השיטה הלינארית היא השיטה בה משתמשים היום. על פי שיטה זו יש לחשב את סכום הרווח על הדירה למשך כלל השנים ולחשב כמה רווח לשנה נגזר. יש לחשב רק את הרווח מהשנים שעברו מאז שנת 2014.

סיוע של אנשי מקצוע

כדי לדעת בדיוק מה גובה מס השבח שעליכם לחשב יהיה עליכם לפנות לאנשי מקצוע הרלוונטיים. המשמעות של הדבר היא כי כדי לברר כיצד מחשבים החזרי מס שבח עליכם לקחת בחשבון את כל העלויות וההוצאות שיש לכם על הדירה ולאחר מכן להיות חכמים יותר ולפנות אל אנשי המקצוע הרלוונטיים במטרה לקבל חישוב מדויק של המס. 

החזרי מס שבח

אמנם, מאז הרפורמה של 2014 יותר מוכרים נדרשים לשלם את ההוצאות של מכירת דירה ועם זאת, במקרים רבים נמצא כי המוכרים משלמים יותר ממה שעליהם לשלם. במקרים אלו המוכרים אינם יכולים לקבל פטור מתשלום מס שבח אבל יכולים כן לקבל החזרי מס שבח. 

מתי מקבלים החזרי מס שבח?

החזרי מס שבח מתקבלים במקרים בהם המוכרים שילמו מס גבוה יותר מהסכום שהיה עליהם לשלם תחילה. במקרים אלו, קשה וכמעט בלתי אפשרי לדעת מה הוא התשלום המדויק של מס השבח המתבקש אלא במקרים בהם נעזרים באנשי המקצוע המתאימים לכך. אפשר להיעזר ביועצי מס שבח ואפשר לפנות אל החזרי מס שבח – מיטב פיננסים העוסקים בדיוק בעניינים אלו ובכך מאפשרים לכם לדעת בדיוק מה גובה המס הדרוש לתשלום מס שבח בצורה המדויקת ביותר.

מיטב פיננסים

מיטב פיננסים היא חברה שהוקמה בדיוק למטרה זו: חישוב עלויות של מס שבח עבור קהל מוכרי הדירות. מיטב פיננסים כוללת צוות איכותי וייחודי האמון על מתן שירות ללקוחות במטרה לתת את השירותים היעילים והטובים ביותר לכל מוכר דירה וכמובן הכל על בסיס הצלחה – הם יאספו את כלל המסמכים עבורכם יפנו לרשויות יעשו את כלל הצלבות המיסוי הנדרשות ואף יבדקו עבורכם עד 20 שנה אחורה, כל זה מבלי לשלם שקל עד שקיבלתם בחזרה את המס ששולם ביתר.