למרות שאבי עובד קשה כדי לפרנס את משפחתו, הכסף פשוט מתנדף

למרות שאבי עובד קשה כדי לפרנס את משפחתו, איך שהוא כל הכסף של המשפחה פשוט התנדף. אז הם החליטו לפנות לייעוץ כלכלי ואת סעודת חג הפורים הזה משפחת יהושע עשתה מתוך תחושת רווח והצלה

חדשות כיפה גילעד נוימן בשיתוף מקימי 22/02/23 22:41 א באדר התשפג

למרות שאבי עובד קשה כדי לפרנס את משפחתו, הכסף פשוט מתנדף
קריאת מגילה, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

כבר חמש שנים שסעודת הפורים של משפחת יהושע יותר דומה לסעודה מפסקת של תשעה באב. חוץ מלשים אפר על האוכל ולשבת על הארץ כל המוטיבים של אבלות במיטבה נמצאים שם. משפחת יהושע היא באופן כללי משפחה שמחה בעלת תחושת ביטחון ויציבות אלא אם כן מדובר על ימי א'- ז' בין השעות שמונה בערב לשבע חמישים ותשע בערב הבא, שזאת השעה המדויקת שבה הילדים של בני הזוג הולכים לישון. 

מתנות לאביונים

מתנות לאביונים צילום: מקימי

אבי שהוא אבי המשפחה (לא היו עוד שמות שונים במערכת) עובד כבר שנים רבות בתחום הגינון. השנתיים האחרונות היו קשות מאד, במקום לקצץ ענפים ולשתול עציצים הוא היה צריך לקצץ הוצאות ולכסות בהרבה אדמה את הצרכים המשפחתיים. זה לא שלא הייתה עבודה וזה לא שהוא החליד עם הזמן, למרות שהמזמרה שלו כן החלידה, איך שהוא כל הכסף של המשפחה פשוט התנדף. זה לא שאשתו רוחי (קיצור לא קליט של השם רוחמה) ישבה בבית וסרגה בגדים. בעצם זה בדיוק מה שהיא עשתה, היא הייתה אחת התופרות המקצועיות שקמו לשכונת פתח תקווה מערב והמסתעף. אף אחד ואחת לא סידר מכנסים כמוה וכל שמלה שהיא עיצבה הייתה יצירת אומנות. רק את החור בכיס של משפחת יהושע היא לא הצליחה לתפור. 

הם החליטו לפנות לייעוץ כלכלי

פעם אחת הבור הכלכלי גדל בגלל שהבן היה צריך טיפול מיוחד שלא היה כלול בסל של הקופה, פעם אחרת זה היה בגלל שהמשפחה הייתה חייבת לצאת לחופשה קצרה ובפעם השלישית הם לא סגרו את החודש בגלל ההוצאות הגדולות של תחילת שנת הלימודים. הבעיה שמשפחת יהושע לא הכירה התנהלות אחרת, כל שנה הם חזרו על אותו סיפור, כל שנה הם היו מגיעים לערב פורים ושואלים את עצמם מתי כבר יגיע פסח, לא הם לא באמת שאלו את זה. 

מתנות לאביונים

מתנות לאביונים צילום: מקימי

השנה הם הרגישו שזה חייב להיות שונה, אחרי הרבה התחבטות ומחשבות של כן ולא ועוד פעם כן הם החליטו לפנות לייעוץ כלכלי. העניין של להכניס יועץ לתוך החיים שלהם לא ממש קסם  בעיניהם, הם פחדו ממה שהוא הולך להגיד להם, מהמבט הנוקב שהוא ייתן בהם ומהשיניים הגדולות שיש לו, אין מה לעשות הם ראו יותר מדי פעמים את הסרט של כיפה אדומה. למרות כל זאת הם החליטו שהאפשרות השנייה לא באה בחשבון והם חייבים לעלות על הגל ולעשות שינוי

קבעו פגישה נוספת בשביל לראות איך מיישמים את התובנות

כבר בפגישה הראשונה הם גילו שליועץ אין מבט כזה מפחיד, הוא לא הולך להגיד להם דברים כל כך נוראים  ובכלל לפני חודשיים הוא עבר עקירה של שן בינה. אחרי שיחה של שעתיים ואחרי שהם עברו איתו על כל ההוצאות וההכנסות היה להם הרבה יותר ברור מה אפשר לעשות, היועץ היקר (ופה אני מדבר מתוך הכרות אישית), נתן להם להבין שהם בעלי הבית, שהם אחראיים על ההוצאות וגם על הההכנסות. הוא החזיר את הכדור אליהם, העביר אליהם את הגה השליטה, הפקיד בידיהם את המפתחות ועשה עוד כל מיני מוטיבים שבאים לספר שהשינוי תלוי בהם. 

כמובן שרומא לא נבנת ביום אחד אלא אם כן אתה חברה נדלנית עם הרבה מאד עובדים והמון מוטיבציה ולכן הם קבעו פגישה נוספת בשביל לראות איך מיישמים את התובנות הנהדרות של היועץ היקר והנפלא. נקצר ונגיע לפואנטה שאת סעודת חג הפורים הזה משפחת יהושע לא עשתה בחפזון או בצער אלא מתוך תחושת רווח והצלה (למי שמכיר את המקור אז יש פה שנינות). מעבר לחג עצמו למשפחה היה ברור שהם הולכים בדרך אחרת ושמהיום אפשר להרגיש מנוחה ושמחה (זה לקוח מקטע אחר), גם בשעות שהילדים ערים.  

מתנות לאביונים בו ביום - לחצו כאן


בשיתוף מקימי