קונים אופנוע? להלן מספר דברים שחשוב שתדעו לפני הקנייה

אופנוע הוא כלי רכב לכל דבר ועניין ובכדי שהוא ישרת אתכם נאמנה, חשוב שתדאגו שהוא יתאים לכם. מהסיבה הזאת, ההמלצה היא להגדיר את הצרכים שלכם ולוודא שהאופנוע בו אתם בוחרים, יהיה נוח ובטיחותי בעבורכם

חדשות כיפה תוכן שיווקי 22/02/23 20:10 א באדר התשפג

קונים אופנוע? להלן מספר דברים שחשוב שתדעו לפני הקנייה
אופנוע, טיפים לביטוח, צילום: CANVA

החלטתם לקנות אופנוע? מאוד יכול להיות שעד הגעתם להחלטה, התמודדות עם לא מעט התלבטויות. אבל במידה וההחלטה התקבלה ואתם שלמים איתה ומבקשים להוציא אותה אל הפועל. מה שחשוב שתעשו בשלבים הבאים זה לבחור את האופנוע בקפידה. אז להלן מספר דברים שחשוב שתדעו על אופנועים לפני שאתם מקבלים החלטה:

הגדרת הצרכים והדרישות

אופנוע הוא כלי רכב לכל דבר ועניין ובכדי שהוא ישרת אתכם נאמנה, חשוב שתדאגו שהוא יתאים לכם. מהסיבה הזאת, ההמלצה היא להגדיר את הצרכים שלכם ולוודא שהאופנוע בו אתם בוחרים, יהיה נוח ובטיחותי בעבורכם. חשוב שהאופנוע יתאים למבנה הגוף שלכם, לשאלה אם  יש לכם ניסיון קודם ברכיבה או לא וכמובן, למטרות בגינן אתם מבקשים לקנות אופנוע – האם אתם מחפשים אופנוע לנסיעות עירוניות, לנסיעות בינעירוניות או אולי בכלל אופנוע המיועד לטיולי שטח. חשוב לציין שאם זה האופנוע הראשון שלכם ואין לכם ניסיון קודם ברכיבה, ההמלצה היא לבחור אופנוע קטן יחסית עם נפח מנוע נמוך - ובאופן כללי להתייעץ עם איש מקצוע מנוסה בתחום האופנועים, אשר יוכל להקשיב לדרישות ולצרכים שלכם מהאופנוע, להבין מה אתם מחפשים ולכוון אתכם לעבר אופנועים אשר יכולים לספק מענה על אותם הצרכים.

אופנוע חדש או יד שניה?

החלטה נוספת אותה תתבקשו לקבל היא השאלה אם לבחור באופנוע חדש או להעדיף דווקא רכישה של אופנוע מיד שניה. התשובה לשאלה הזאת יכולה להיות תלויה בלא מעט פרמטרים שכדאי לקחת בחשבון כמו: תקציב, סוג האופנוע בו אתם מעוניינים, המטרות מהאופנוע ועוד.. כמובן, שאם חשוב לכם הטכנולוגיה וההתאמה לזמנים, ההמלצה היא כן לשקול ולקנות אופנוע חדש - למרות שכאמור, ההוצאה הכספית תהיה גבוהה משמעותית בהשוואה לאופנוע יד שניה.

יש לקחת בחשבון שאם אתם בוחרים באופנוע יד שניה, תצטרכו לעבור דרך ארוכה יותר עד שתגיעו לאופנוע המבוקש – יש לא מעט בדיקות אותן תדרשו לבצע לאופנוע, אל מנת להבטיח שאתם בוחרים באופנוע בטיחותי – וכמובן, גם מקבלים את התמורה הטובה ביותר לכספכם.

התקציב אשר יוקצה עבור המטרה

אחד הפרמטרים אשר ישפיעו במידה הרבה ביותר על בחירת האופנוע, הוא כמובן גובה התקציב אשר יוקצה עבור המטרה. טווח המחירים של אופנועים הינו גבוה במיוחד – כאשר ניתן למצוא מחד אופנועים קטנים (קטנועים) בעלות של אלפים בודדים של שקלים והמחירים יכולים להגיע לעשרות רבות של שקלים ויותר. את הגדרת התקציב חשוב שתבצעו רק אחרי שתבינו מה אתם יכולים לקנות באותו הסכום ומה הדרישות והצרכים שלכם מאותו האופנוע.

ומה לגבי ביטוחים?

בדומה לרכבים עם 4 גלגלים גם אופנוע מצריך ביטוח חובה. מעבר לכך, יש אפשרות גם להוסיף ביטוח צד ג ו/או ביטוח מקיף שהינו רחב יותר. הביטוח המקיף לאופנוע כולל לרוב הגנה לאופנוע מפני נזקים שונים, הגנה מפני נזקים אשר עלולים להיגרם לצד ג' כתוצאה משימוש באופנוע ולעיתים גם כיסוי בהוצאות משפטיות. כמובן, שבכדי לבחור בצור הנכונה את הביטוחים, ההמלצה היא להכיר את האפשרויות השונות, את הכיסויים המוצעים ובסופו של דבר לקבל החלטות מושכלות ונבונות בנושא.

לסיכום, אם אתם רוצים לקנות אופנוע, ההמלצה היא להגדיר בשלב הראשון את מלוא הדרישות והצרכים שלכם מהאופנוע. בשלב הבא, כדאי לאסוף כמה שיותר מידע לגבי האפשרויות השונות – ובעיקר באלו אשר יכולות לספק מענה על הדרישות שלכם. רק אחרי שאספתם את כל המידע הרלוונטי לגבי האופנועים, תוכלו בסופו של דבר לעשות בחירה מושלמת - ואל תתפשרו על פחות מכך.