רצות ונהנות: הנשים שצובעות את מרתון ירושלים בוורוד

בין שלל הרצים והרצות שישתתפו במרתון השנה, תוכלו לראות גם לא מעט נשים רצות עם חולצות וורודות | אם תהיתם מה עניין - מדובר בנשים שחברות במיזם "בגוף בריא" של מאמנת הכושר ואושיית הרשת מירי פורסט

חדשות כיפה תוכן שיווקי 16/02/23 13:25 כה בשבט התשפג

רצות ונהנות: הנשים שצובעות את מרתון ירושלים בוורוד
צילום: מירי פורסט

במרתון ווינר ירושלים שצפוי להתקיים באמצע מרץ, צפויים להשתתף רצים ורצות מכל קצווי הארץ והעולם שירוצו במקצים השונים, אשר יהנו מחוויית הריצה הירושלמית הייחודית. בין שלל הרצים והרצות שישתתפו במרתון השנה, תוכלו לראות גם לא מעט נשים רצות עם חולצות וורודות, אם תהיתם מה עניין - מדובר בנשים שחברות במיזם "בגוף בריא" של מאמנת הכושר ואושיית הרשת מירי פורסט.

המיזם התחיל לפני עשר שנים כאשר מירי, אם לחמישה ילדים, זיהתה כי קיים צורך ורצון משמעותי בקרב נשים מהציבור הדתי שפשוט רוצות לרוץ ולא יודעות כיצד להתחיל. בתוכנית של פורסט נשים מגיעות עם אפס נסיון בריצה ותוך חצי שנה הן מצליחות לרוץ עשרה קילומטרים ברציפות. הנשים שחברות ב-"בגוף בריא" הם רובם ככולם אימהות למספר רב של ילדים, מרקע דתי או חרדי שרוצות לעשות שינוי באורח החיים שלהם ולהכניס פעילות גופנית.

צילום: sportphotography

"אני אוהבת במיוחד את מרתון ירושלים כיון שלדעתי הוא המרתון היפה ביותר בעולם כולו"

מרתון ירושלים הוא אחד מאירועי השיא של החברות במיזם כאשר הם רצות כולם כקבוצה במקצה של ה-10 ק"מ ביחד. "אני אוהבת במיוחד את מרתון ירושלים כיון שלדעתי הוא המרתון היפה ביותר בעולם כולו", אומרת מירי. "זה מסלול שמשלב היסטוריה לצד מודרניות, וישן עם חדש. האווירה במרתון היא מאוד חמה, הירושלמים מאוד מחבקים את הרצים לצד המסלול".

פורסט ממשיכה ומדגישה כי המסלול הוא לא תחרותי, והיא משקיעה בעיקר בסיום המקצה הקשה ולא במדידת זמנים. גם פה, הדרך יותר חשובה מהתוצאה: "אני מכינה את הרצות שלי לקשיים של העליות שיש בירושלים, כולם מפרגנות אחת לשנייה".

המרתון יהווה את יריית הפתיחה למספר אירועי ספורט משמעותיים שיתקיימו השנה בירושלים

המיזם "בגוף בריא" פועל מזה כעשור, והוציא תחת ידיו אלפי נשים רצות, היא מרצה ומעבירה סדנאות על אמונה עצמית חרף הכישלונות ומסייעת לנשים לצמוח ולהאמין בעצמן. פורסט לא רק מאמנת אותן פיזית, היא מאמנת אותן גם נפשית ונותנת להם את הכלים לצמוח ממשברים דרך הריצה.

השבוע (ב', 13/2), הושק המרתון באירוע חגיגי במעמד ראש העיר משה ליאון. האירוע, המתקיים זה השנה ה-12, יתקיים ב-17 במרץ וצפויים לקחת בו חלק כ-40,000 אלף משתתפים שירוצו במסלול ייחודי הכולל נקודות ציון חשובות והיסטוריות בעיר ירושלים לצד נופים מרהיבים ועוצרי נשימה, ביניהם: בית המשפט העליון, מוזיאון ישראל, משכן נשיאי ישראל, חומות העיר העתיקה והרובע הארמני, מגדל דוד, תיאטרון החאן ובריכת הסולטאן.

המרתון יהווה את יריית הפתיחה למספר אירועי ספורט משמעותיים שיתקיימו השנה בירושלים, בין היתר: גמר גביע המדינה בכדורסל, אליפות אירופה באתלטיקה עד גיל 20 ועוד.

זוכת המרתון מאשתקד, ולנטינה ורסקה מאוקראינה

זוכת המרתון מאשתקד, ולנטינה ורסקה מאוקראינה צילום: sportphotography

העיר ירושלים מציינת את חג המרתון השנתי בפעם ה-12

איציק לארי, מנכ"ל עיריית ירושלים, אומר כי "העיר ירושלים מציינת את חג המרתון השנתי בפעם ה-12. בירת המדינה ובירת הספורט של ישראל מזמינה את כל עם ישראל, 12 השבטים, ואורחים מכל רחבי הגלובוס לרוץ ולהשתתף במירוץ מהיפים ביותר בעולם. אנו גאים ושמחים להוביל את המרתון, כמו גם את מגוון אירועי הספורט הארציים והבינלאומיים שבוחרים לקיים את התחרויות בעיר ירושלים".

כמדי שנה מרתון Winner  ירושלים הבינלאומי הוא גם אירוע הספורט החברתי הגדול במדינה בו לוקחות חלק עשרות עמותות במקצה הקהילות (0.8 ק"מ) כדוגמת: חיינו, אישה לאישה, שלווה, רצים ללא גבולות, בת מלך, קרן גפן ומגרש ביתי.

ההרשמה למרתון פתוחה ומציעה שישה מקצים: מרתון מלא (42.2 ק"מ); חצי מרתון (21.1 ק"מ); 10 ק"מ; 5 ק"מ;  מירוץ משפחות (1.7 ק"מ) ומירוץ קהילות (800 מטר). להרשמה ולפרטים נוספים אודות המסלולים, אפשרויות לינה והאירועים הנלווים למרוץ באתר המרתון:  https://jerusalem-marathon.co.

הכתבה בשיתוף עיריית ירושלים.