לאמן את העסק למצוינות

מנהלים מוכשרים מסוגלים להכיר את הבסיס למכירה טובה או שליטה נכונה בניהול הפיננסי, אבל אימון מתאים ומכוון מטרה עבור יכולות מכירה אשר יוטמעו במחלקות השונות ועד אל רכישת טכניקות לניהול אפקטיבי יותר של תזרים הכספים

חדשות כיפה תוכן שיווקי 06/02/23 16:56 טו בשבט התשפג

לאמן את העסק למצוינות
צילום: shutterstock

בעידן של היום בעלי העסקים צריכים לשלוט במספר הולך וגדל של מחלקות, לא רק לפקח ולנהל אלא גם להכיר בצעדים אפשריים או הכרחיים שעל המחלה או התחום צריכים לעבור. כמובן שישנם לא מעט בעלי עסקים מוצלחים המצליחים לעשות זאת בעצמם, עם זאת חלק לא קטן של בעלי העסקים אינם בקיאים מספיק בתחומים כמו ניהול כספים, מכירות ושיווק או לכל היותר מדיניות וניהול של עסקים. לכן בכדי לאמן את העסק למצוינות, מומלץ לשכור שירותי ליווי ואימון עיסקיים כמו מינוף עסקי אשר יוכלו להפוך את שדרת הניהול לא רק למובילה אלא לכזו היודעת כיצד להתנהל במים סוערים. 

שליטה בהוצאות ומכירה נכונה

מנהלים מוכשרים מסוגלים להכיר את הבסיס למכירה טובה או שליטה נכונה בניהול הפיננסי, אבל אימון מתאים ומכוון מטרה עבור יכולות מכירה אשר יוטמעו במחלקות השונות ועד אל רכישת טכניקות לניהול אפקטיבי יותר של תזרים הכספים. ובכל הקשור להתנהלות פיננסית חשוב לזכור כי הוא איננו מורכב רק מניהול תקציבים, אלא גם להכרה בדרגות המס, בעבודה רציפה אל מול חברות האשראי והבנקים, יחד עם הבנה בניהול משאבי האנוש והכרה בדפנות משפטיות בנושאים הכלכליים. טכניקות וכלים אלו הכרחיים כיום עבור כל מנהל בכיר, על מנת לא רק להכיר את האופציות הפרוסות לפניו בעת קבלת החלטות שנתיות אלא גם להכיר מעט מעבר. 

בכל הקשור לאימון וליווי של מנהלים בנושאי מכירה הוא הכרחי ולא דווקא בגלל הצורך לטרטר עובדים, אלא כי שוק המכירות מתקדם בקצב מסחרר ועל מנת להישאר רלוונטיים חשוב להכיר בטכניקות ובהזדמנויות שצצות בנוסף להתקדמות שכזו. ליווי שכזה אמור לגעת במספר גדול של נקודות, החל מאסטרטגית מכירות מעמיקה ועד אל הצבת יעדים, שיפור שפה אל מול לקוח ואפילו תסריטי מכירה ועוד. נקודות אימון אלו חשובות במיוחד במציאות אינטרנטית, המציעה בכל כמה חודשים פתרונות מכירה שונים, דרכי שיווק מתחדשים ועוד משתנים אחרים. 

לקבוע מדיניות ולהכיר בצורכי האימון

לא מעט חברות מתנהלות על פי מודלים שונים, הכוללים מדיניות החל אופי ריקון הפחים ועד אל שימוש חוזר בלידים שונים. אך כאשר מדובר בקביעת מדיניות של חברה בעולם מודרני ומשתנה, חשוב לשמור על ה''ריפלקסים'' חדשים בכדי לעמוד בקצב ההתקדמות וההתפתחות בעזרת אימון וליווי מתאים למנהלים. אימון שכזה יכול להיות מותאם למדיניות בעבור ניהול מלאי, ניהול פרויקטים ומבצעים ועוד אך מעל לכל יעניק מגוון עצום של טכניקות עדכניות שיוכלו לשפר את ביצועי המחלקה או החברה פלאים. לכן חשוב לזכור כי גם מדיניות חברה או המחלקה, ידרשו לא פעם ריענון קטן בין מדובר בנהלי תקשורת וניהול ספקים ועד אל שיטות לניהול עובדים. 

עם זאת חשוב גם לשים לב לזמנים ולצורכי המערכת, בין אם מדובר בצורך הולך ומתגבש לייצר מוצר חדש ועד אל ניהול נכון יותר של משאבי האנוש. נושאים שכאלו עלולים לצוץ במגוון נקודות ושלבים במהלך חייה של חברה, לכן על בעל החברה או המנהל להכיר אילו יעדים הוא מבקש להשלים בעזרת אימון עסקי שכזה? האם יש צורך בזריקת מוטיבציה לעובדים או כלים לביצוע סינון עובדים? נושאים אלו דורשים לעיתים הרבה יותר מקבלת סל כלים, אלא גם הדרכה שתוכל להפוך כלים שכאלו גם לאפקטיביים ויעילים. ובעת בחירה של חברת ייעוץ וליווי חשוב גם לבצע התאמה אל הדרישות שלנו, החל מניסיון החברה והתחומים בהם ייעצה בעבר ועד אל לקוחות קודמים שקיבלו שירות. ולפני החתימה על החוזה, מומלץ כמובן לבצע גם תיאום ציפיות על מנת לוודא כי אכן בחרנו נכונה. 

האסטרטגיה הזו נכונה גם לשיווק דיגיטלי ולהחלטות בכל הקשור לפרסום באינטרנט או קידום האתר בגוגל.