למה הצטרפנו לנטיעות? // סיכום היום הראשון של נטיעות מקימות

הסיבות בגללן הצטרפנו לנטיעות, סיכום היום הראשון מתוך מערכת הפרויקט, והסיבה שבזכותה גם אתם תנטעו תרומה בסוף הכתבה

חדשות כיפה מקימי בשיתוף מקימי 06/02/23 15:16 טו בשבט התשפג

למה הצטרפנו לנטיעות? // סיכום היום הראשון של נטיעות מקימות
אילוסטרציה, צילום: Yossi Aloni/Flash90

לאחר שהעלנו לכם בשבוע שעבר כתבת סיקור ראשונה לפרויקט הנטיעות של מקימי, סקרנו בסוף יומו הראשון של הפרויקט את מערכת "נטיעות מקימות", הבאנו לכם קצת מהנתונים:

נתוני היום הראשון לנטיעות:

  1. נטעו יותר מ-600 שתילים שהם בעצם יותר מ12 אלף שקלים שנתרמו להצמחה ושיקום של משפחות במשברים כלכליים קשים.
  2. באמצעות יותר מ-120 נוטעים שונים, מכל רחבי הארץ.
  3. במערכת רשומים מעל 50 מקימים, שהם השגרירים של העמותה.
  4. הסופר והקומיקאי אמיר מויאל לקח על עצמו חלק בהפצת הפרויקט, והצטרף לשורת המקימים במערכת, בנוסף הפיץ למעל 100 אלף עוקבים ברשתות, חידה לשונית קשה לצורך הפצת הפרויקט, לחידה שלחו למעלה מ-250 איש ניסיון לפתורה.

 (מוזמנים לנסות לפתור גם לחצו כאן)

צילום: צילום מסך

יונית ישראלי מנהלת במקימי סיפרה לנו כי "היום הראשון היה כ׳׳כ מרגש, לא ידענו למה לצפות והנתונים הפתיעו גם אותנו, בזכות אותם נוטעים ומקימים אנו נוכל להמשיך להצמיח משפחות מהמשברים הכי קשים במשק הישראלי. לא השקענו כמעט כסף בפרויקט, ואנחנו סומכים על אותם טובי הלב, השותפים שלנו לחסד שהם המקימים (השגרירים שמפיצים את הפרויקט)".

הצטרפו גם למעגל המקימים

צילום: מתוך מערכת הנטיעות
 

שאלנו את יונית ממקימי, למה שנצטרף לפרויקט? והיא גללה בפנינו מצב מצער של ריבוי משפחות שפוקדות את שערי העמותה בכל יום בחודשים האחרונים. "מאז שהתחילה השנה הלועזית ישנה עליה חדה במספר המשפחות הפונות לעמותה. 

"אנחנו לא יכולים להשאיר אף אחד ללא מענה, ללא מלווה משפחות צמוד ובעיקר ללא מקימי. מאז הקמת הארגון הבטחנו לציבור כי תנאי הסף היחידי שיש במקימי, הוא שאין לנו תנאי סף ושלעולם לא נדחה משפחה. זו הסיבה שבט׳׳ו בשבט הזה יצאנו בפרויקט הנטיעות. כדי שנוכל בעזרתכם המקימים והנוטעים להעמיד קמפיין גיוס כמעט ללא עלות כספית שיסייע לנו להמשיך בעבודה היומית שלנו ולתת מענה לכל משפחה שמגיעה".

אז גם אנחנו התרגשנו מהפעילות ומרוח הלחימה של מקימי לעמוד מנגד המשבר הכלכלי שפוקד עוד ועוד משפחות, והחלטנו שגם אנחנו סתם ככה, באמצע יום עבודה, נעצור לכמה שניות, וננטע תרומה שתצמיח משפחות שנקלעו למשברים כלכליים.

הצטרפו אלינו גם אתם ובואו לנטוע כבר עכשיו.

לחצו כאן לנטיעות מקימות

 


בשיתוף מקימי