אז מה בדיוק הסיפור בקמפיין של פולארד?

אלפים מישראל ומרחבי העולם כבר הצטרפו לקמפיין גיוס ההמונים של יהונתן פולארד. כך יפעל המרכז לחינוך יהודי ע"ש אסתר פולארד ז"ל שהקמפיין נועד לאפשר את הקמתו, שאלות ותשובות. 

חדשות כיפה תוכן שיווקי 30/01/23 18:18 ח בשבט התשפג

אז מה בדיוק הסיפור בקמפיין של פולארד?
צילום: ללא

למה יהונתן בחר להנציח את אסתר ע"ה דווקא במרכז חינוך יהודי לילדים?

כידוע, לצד המחיר העצום של 35 שנות כלא ומגבלות, הדבר שכאב ליהונתן ואסתר יותר מכל דבר אחר הייתה העובדה שלא זכו בילדים משלהם, הכאב העצום הזה התעצם כמובן פי כמה וכמה לפני כשנה, כאשר זמן קצר כל כך לאחר שזכתה להגיע איתו לארץ אחרי כל השנים הקשות, אסתר פולארד הלכה לעולמה בשל מחלת הסרטן ממנה סבלה. ולכן במקום לקחת את הכאב העצום הזה למקום של מרמור וכעס, יהונתן החליט להפנות אותו לבניין ולהוספת חיים וטוב בעולם ולהקים מרכז חינוך יהודי בתל אביב שישים דגש על אותם ערכים שאסתר ייצגה עבור יהונתן ועבור כולנו - אחדות ישראל וחיבור למסורת היהודית.

אז מה בעצם עומד להיום שם במרכז הזה?

המרכז שיוקם יפעל במודל ייחודי שיהונתן פיתח יחד עם שותפים נוספים ואשר משלב בין חינוך לגיל הרך ובין מסגרות חינוך לא פורמליות בשעות אחר הצהריים המיועדות לגילאים המאוחרים יותר בכדי לקדם חינוך ששם דגש על אחדות ישראל וחיבור למסורת ישראל.

לצורך הקמת המרכז פנה יהונתן לעמותת "אביב התורה" מייסודו של הרב מיכה הלוי, שלה נסיון רב בתחום ושלקחה על עצמה לבקשתו הן שותפות משמעותית ביותר הן במימון הקמת המרכז והן בהפעלתו מייד עם הקמתו בעז"ה.

מה הניסיון של עמותת "אביב התורה" בתפעול מרכז כזה?

כיום מפעילה אביב התורה כיתות גן לגיל הרך במבנים זמניים לכ-200 ילדים בתל אביב, בהן 80 אחוז מהמשפחות אינן דתיות. המבנה הזמני המרכזי הקיים כבר פועל תחת השם "מרכז ילדי אסתר" כהכנה לקראת המעבר למבנה הקבע כשיקום בעז"ה.

איפה יוקם המרכז?

המרכז יוקם בתל אביב

למה דווקא שם?

בכל מקום חשוב לחזק את החינוך לאחדות ישראל ולהבנה שהמסורת שלנו היא מה שמאחד אותנו. השפעתה התרבותית של העיר תל אביב על מדינת ישראל כולה היא גדולה מאוד והצלחת המרכז בתל אביב תביא בעז"ה להרחבת המודל למדינת ישראל כולה.

כמה ילדים ילמדו במרכז?

מבנה הקבע של המרכז שיוקם בעז"ה יכלול כיתות גן לגיל הרך בהן ילמדו כ-160 ילדים בגיל הרך ובסה"כ 500 ילדים ומשפחות ישתתפו מדי שנה בפעילות הלא פורמלית בשעות אחר הצהריים.

צילום: ללא

אז יהיו עוד פעילויות במרכז מעבר לשעות הלימודים?

בוודאי, ע"פ התוכנית שגובשה על ידי יהונתן בשנה האחרונה יחד עם אביב התורה, המרכז שייבנה יכלול כאמור גם מסגרות פעילות לשעות אחר הצהריים שיאפשרו לכ-500 הילדים והמשפחות פעילות חוויתית לילד ולמשפחה ברוח יהודית ויכללו פעילויות סביב לוח השנה היהודי ופרשת השבוע, סדנאות על מסורת ישראל והצגות והפעלות במועדים מיוחדים, בכך יאפשר המרכז להמשיך את החיבור שנוצר כבר כיום אצל הילדים והמשפחות בגיל צעיר כל כך, באופן שיימשך לאורך השנים ויכלול גם פעילות הכנה לבר ובת המצווה".

נשארו רק כ-30 שעות לסיום הקמפיין, חוץ מלתרום יש עוד דרכים לעזור?

קודם כל חשוב מאוד לתרום כעת. הקמפיין מבוסס על מומנטום וככל שאנשים רבים יותר יצטרפו עכשיו - מעגל ההצטרפות הכולל לקמפיין יגדל. בעמוד הקמפיין ישנה אפשרות נוספת לסייע על ידי לקיחת יעד אישי של גיוס עבור מקום לילד אחד או יותר. כל מי שלוקח על עצמו יעד כזה יכול לזכות כך את חבריו ומשפחתו לקחת חלק ולסייע באופן דרמטי לקמפיין. בקרוב נעדכן על דרכים נוספות בהן ניתן לסייע

הקישור לתרומה והצטרפות לקמפיין "הילדים של פולארד": לחץ כאן