בעד חינוך תורני מגוון: יוצרים שיח על החינוך הדתי

תנועת נאמני תורה ועבודה תקיים בשבת הקרובה, שבת בעד חינוך תורני מגוון על ידי העברת שיעורים והרצאות בעשרות קהילות, ישיבות ומדרשות ברחבי הארץ, מפי רבנים, רבניות, אנשי ונשות חינוך

חדשות כיפה תוכן שיווקי 29/12/22 10:32 ה בטבת התשפג

בעד חינוך תורני מגוון: יוצרים שיח על החינוך הדתי
למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: Nati Shohat/Flash90

תנועת נאמני תורה ועבודה מקיימת בשבת הקרובה, פרשת ויגש, ו'-ז' בטבת 30-31.12, שבת בעד חינוך תורני מגוון על ידי העברת שיעורים והרצאות בעשרות קהילות, ישיבות ומדרשות ברחבי הארץ, מפי רבנים, רבניות, אנשי ונשות חינוך. מחנכים רבים רוצים שתלמידיהם יפגשו השקפת עולם אחת, ויתחנכו להמשיך באותה דרך.

בתנועת נאמני תורה ועבודה סבורים שדווקא כאשר התלמידים יפגשו עמדות תורניות מגוונות, כל תלמיד ימצא את הדרך שלו בתורה, והתלמידים השונים ילמדו לכבד זה את דרכו של זה.  ילדים שונים זקוקים לגישות שונות ולמחנכים מבתי מדרש שונים. כפי שהתלמידים שונים זה מזה, כך נדרשים מגוון קולות חינוכיים כדי להצליח להיות רלוונטיים לכלל התלמידים, להעשיר את השקפת עולמם, ולמצוא יחד עם כל אחד ואחד מהם את נקודת החיבור שלו לתורה.

צילום: נאמני תורה ועבודה

אם בבית הספר מיוצגת השקפת עולם אחידה, תלמיד שאינו מתחבר אליה עלול להגיע למסקנה ש"הסיפור הזה לא בשבילי". בתי ספר בהם יש אנשי חינוך שמציגים בפני התלמידים עמדות תורניות מגוונות, יאפשרו לכל ילד ולכל משפחה להרגיש שייכות לבית הספר ולתורה.

בכך יעסקו רבנים ורבניות, אנשי ונשות חינוך בשבת זו, בקהילות רבות ברחבי הארץ. בין המשתתפים, ניתן למצוא את הרב אילעאי עופרן, הרבנית חנה דרייפוס, הרב ד"ר רונן לוביץ, הרבנית מיכל נגן, הרב אלקנה שרלו ועוד רבים ורבות. 

אבל איפה המגוון? 

בתנועת נאמני תורה ועבודה פנו לארגונים ואישים שונים, שהשקפותיהם התורניות מגוונות, במטרה לצאת בקריאה משותפת על החשיבות של חינוך תורני מגוון, אך לעת עתה הם בחרו לא להיות שותפים לקריאה כזו. אנשי תנועת נאמני תורה ועבודה מופתעים, ומביעים פליאה על כך שיש נשי חינוך שסבורים, לדבריהם, שנכון להוביל את כל התלמידים והתלמידות שלהם בדרך תורנית אחת ויחידה, כאילו אין בתוכם נשמות שיש גוון תורני אחר שנכון להם.

אולם בתנועת נאמני תורה ועבודה אומרים שהם מצידם אינם מרימים ידיים: הם מכירים אנשי חינוך, שהשקפותיהם התורניות מגוונות, שמסכימים שיש חשיבות רבה במפגש של התלמידים עם מחנכים בעלי דעות תורנית מגוונות, וממשיכים לקדם את הנושא בתקווה ליצור עם אנשי חינוך אלה קריאה משותפת ברוח זו.

עד שזה יקרה, קוראים בנאמני תורה ועבודה להורים לדאוג לכך שבית הספר של ילדיהם יפגיש אותם עם מחנכים ומחנכות שמביאים לידי ביטוי מיגוון קולות ודעות תורניות, במטרה לעזור לכל אחד מתלמידיהם המגוונים למצוא את הדרך התורנית הייחודית שלו.