שבוע ההתרמה וההוקרה למען הלומי הקרב מגיע לשיאו

מחלקת 'בנפשנו' מבית "הידברות" המסייעת לפוסט-טראומטיים מרקע צבאי, מסיימת בימים אלה את שבוע ההתרמה להלומי הקרב | "תעזרו לנו להמשיך את הפעילות המרגשת של 'בנפשנו' שנחשפה השבוע. זה הזמן להחזיר להם מעט ממה שהם תרמו עבורנו. זה בנפשנו"

חדשות כיפה תוכן שיווקי 28/12/22 21:26 ד בטבת התשפג

שבוע ההתרמה וההוקרה למען הלומי הקרב מגיע לשיאו
צילום: ללא

שבוע ההוקרה וההתרמה של מחלקת 'בנפשנו' של ארגון "הידברות", המסייעת להלומי הקרב ובני משפחותיהם, מגיעה היום לשיאה. אחרי שבוע מרגש של משדרים רחבים באתר ובערוץ הידברות שכללו מפגשים עם הלומי הקרב ובני משפחותיהם, אשר חשפו את סיפוריהם האישיים והאתגרים עימם הם מתמודדים יתקיים היום משדר ההתרמה המסכם שיאפשר בסיוע הציבור הרחב לחזק ולהגדיל את פעילות 'בנפשנו' וגם לזכות בפטור ממס.

לפרטים וסיוע כנסו >>

התרומות יאפשרו הרחבה והעצמה של נושא הטיפול בהלומי הקרב ובני משפחותיהם

מחלקת 'בנפשנו' עוסקת בסיוע לחיילים אשר עברו פוסט-טראומה במסגרת השירות הצבאי שלהם במגוון תחומים. אחד מהדברים הגדולים ביותר שנעשים על ידי הצוותים הנהדרים במחלקה היא הוצאת הלומי הקרב, אשר חלקם לא יצאו מבתיהם במשך זמן רב, לסדנאות חווייתיות ומעלים חיוך על פניהם ומשנים את חייהם. 

בשבוע האחרון ובצל הימים האחרונים של שנת המס יצאנו בקמפיין מיוחד לגיוס תרומות  עם פטור ממס לפי סעיף 46 למחלקת - "בנפשנו", אשר עוסקת בסיוע להלומי קרב. התרומות יאפשרו הרחבה והעצמה של נושא הטיפול בהלומי הקרב ובני משפחותיהם בשלושה תחומי פעילות עיקריים: מענה משפחתי בשבתות, סדנאות ונופשונים; מתנדבים בקהילה; וסיוע כלכלי ובירוקרטי לפי הנדרש.

לפרטים וסיוע כנסו >>

"אנחנו רק מנסים להחזיר להם בחזרה מעט ממה שהם תרמו עבורנו"

במחלקה, יהיו מתנדבים שיעברו הכשרה מקצועית ויהוו מעין "חובש רגשי", על מנת לקבל כלים לליווי ועזרה. המתנדבים יארחו חברה לחיילים, ייצאו איתם לפעילויות חברתיות, יסייעו להם בקניות, יקבלו "טופס משוב" ויחזירו אותו למנהל המחלקה, כדי לשפר את היכולת לסייע לאותה משפחה.

חלק חשוב בתהליך יהיה על ידי סדנאות שיתקיימו בנושא פוסט-טראומה, התמודדות עם מצבי לחץ, סיפורים אישיים ועוד כאשר אף יתקיימו שבתות מיוחדות למשפחות. "במסגרת תחום הפעילות הזה יתקיימו סדנאות גם למשפחות החיילים, בה יקבלו בני המשפחה כלים להתמודדות עם המורכבויות ועם החיים בשגרה הפוסט-טראומטית" מדגיש דוד תופיק מנכ"ל הידברות.

לפרטים וסיוע כנסו >>

"הם הקריבו המון כדי שאנחנו נוכל לשבת כאן, לשמוח ולהתנהל בביטחון"

המחלקה תסייע גם בתהליך הבירוקרטי המתיש מול גורמי המקצוע של הרשויות ומשרדי הממשלה השונים. "אחד הדברים הקשים ביותר להתחיל איתם זה ההליך שסובב דרך כל הטפסים והשירותים השונים", מספר לנו מנכ"ל הידברות דוד תופיק, "אנחנו מודעים לקושי הזה, ואנחנו יודעים עד כמה זה מאפשר למשפחה להתחיל בצורה חלקה יותר. הרבה מהפחד של הלומי הקרב היא שלא יכירו בבעיה שלהם, וזה נכון. אנחנו רואים את זה לא מעט בתקשורת ואנחנו פה כדי לסייע. במידה והלום קרב נתקל בקושי או בסירוב אנחנו נשקול לשכור שירותי עו"ד לייעוץ שייתן פגישת ייעוץ ראשונית ויעזור לו ולמשפחה בשלבים הראשונים לכל הפחות".

כעת אנו מקווים לקראת סיום שבוע ההוקרה כי התרומות הרבות יסייעו למחלקת "בנפשנו" ליצור בחופשיות פעילויות ולסייע להלומי הקרב במאבקים האישיים והמשפחתיים להם למען חיים טובים יותר ושלווים. "הם הקריבו המון כדי שאנחנו נוכל לשבת כאן, לשמוח ולהתנהל בביטחון", אומר תופיק, "אנחנו רק מנסים להחזיר להם בחזרה מעט ממה שהם תרמו עבורנו, ולסייע להם".

לפרטים וסיוע כנסו >>