הלום הקרב סופסוף יקבל את סכום הניידות

בזכות התערבות של מחלקת "בנפשנו" מבית הידברות, הסתיים עוול כלפי הלום הקרב שקיבל את סכום הניידות לו חיכה לאחר שבתחילה סירבו להכניסו למשרד הביטחון: "אלה ששלחו אותי לקרב, עכשיו משפילים אותי"

חדשות כיפה תוכן שיווקי 27/12/22 22:20 ג בטבת התשפג

הלום הקרב סופסוף יקבל את סכום הניידות
צילום: הידברות

שעתיים של עמידה בקור ובגשם, זה פרק הזמן שהיה צריך לחכות אמש עומר אמסלם, הלום קרב ממבצע צוק איתן, מחוץ למשרד הביטחון בחיפה. אמסלם, שלא הוכנס לתחומי המשרד, היה אמור לקבל את דמי הרכב שלו, שלדבריו משמשים אותו להתניידות בצורה הבסיסית ביותר והוא זכאי להם.

לפרטים וסיוע: לחצו כאן

לדבריו, "אני אמור לקבל את הניידות, את הרגליים שלי. הם אמרו שנתנו 80 אחוז מעלות הרכב ולא נתנו, ועל ה-20 אחוז הנוספים הם עושים לי עכשיו בלאגן כי הייתי בחדלות פירעון. מה שאני עובד פה זה התעללות, ואני מתכוון להישאר פה. עד שאני לא מקבל את מה שמגיע לי אני נשאר פה, גם אם ירד עליי גשם וברד".

"אלה ששלחו אותי לקרב בעצם עכשיו משפילים אותי"

"אני מוכר במשרד הביטחון כבר חצי שנה, עם נכות של 50 אחוז לצמיתות. אני חושב שמגיע לי 100 אחוז אבל אני לא מקבל. התחושות שאני מקבל כשאני חוזר הבייתה אחרי שניסיתי שוב ושוב אלו תחושות של השפלה, ההשפלה הכי גדולה שקיימת. אלה ששלחו אותי לקרב בעצם עכשיו משפילים אותי", הוא אומר בכאב. "אתמול הלום קרב התאבד, אף אחד לא העלה את זה. אמרתי להם עכשיו, לאיזה מצב אתם רוצים להביא אותנו?".

אמסלם מחזיק מעמד, הוא נשוי ואב לבן ולטענתו הם אלה שמחזקים אצלו את הרצון לא להישבר. "אשתי לוקחת את הילד למעון באוטובוסים והולכת לעבודה באוטובוסים, אז אין לך ברירה אלא להילחם על הזכויות שלך. ואני מתקשר אליהם והם אומרים שאין להם תשובות בשבילי, 'תירגע, אתה לא צריך להתעצבן' הם אומרים לי כל הזמן. למה אנחנו צריכים להילחם על מה שמגיע לנו בכח".

השוטרת שהוזמנה הבינה את מצוקתו

לסיפור הזה יש סוף יחסית טוב. אמסלם ששהה בשבת נופש מיוחדת עם משפחתו שארגנו להלומי קרב מחלקת "בנפשנו" קיבל במהלך השבת עידוד ותמיכה מצד אנשי המחלקה להגיע ולעמוד על שלו ואף דאגו להעלות אותו לשידור החי בערוץ הידברות עם המנחה גיל ססובר מחוץ למשרד הביטחון כדי שישמיע את קולו ואת הקשיים. "עקיבא בן דוד נציג בנפשנו דאג לי אישית", הוא אומר.

בתגובה למחאה המתוקשרת החליטה הפקידה במשרד הביטחון להזמין ניידת משטרה ע"מ להרחיק את אמסלם מהמקום אך גם השוטרת שהגיעה למקום הבינה את מצוקתו של עומר ולא אפשרה להוציא אותו מהמתחם. בסופו של דבר לאחר שעתיים המתנה התקבל אמסלם לפגישה וקיבל באופן מיידי את סכום הכסף שהגיע לו ממשרד הביטחון תמורת דמי הניידות. כעת מנסה לסייע ״בנפשנו״ לאמסלם להשלים את 20 האחוז הנותרים. 

רבים כמו עומר מחכים לעזרה, כמו שמציעה מחלקת "בנפשנו" של ארגון הידברות, אשר בימים אלה יצאה בקמפיין מיוחד לגיוס כספים עבור שדרוג המחלקה. אחת מהפעילויות שעושה המחלקה היא שבתות מיוחדות להלומי קרב ובני המשפחות שלהם. לאחרונה השתתף אמסלם בשבת כזו עם בני המשפחה לאחר שלא יצא מהבית זמן רב. "קודם כל אני מודה לכם, זה לא מובן מאליו שגרמתם לי לצאת מהבית. באמת הייתה שבת מושלמת, רואים שהיה אכפת למישהו במדינה הזאת מהלומי הקרב. נתתם לנו את הנשמה וזה באמת לא מובן מאליו".

לפרטים וסיוע - הקליקו כאו