חמישה דגשים לבחירת מכולה

קיימים סוגים שונים של מכולות בשוק כאשר ההבדלים ביניהם יכולים להיות תהומיים. במאמר זה אנחנו רוצים להעניק לכם את חמשת הדגשים לבחירת מכולה כדי שתוכלו לבצע בחירה מושכלת יותר

חדשות כיפה תוכן שיווקי 25/12/22 15:47 א בטבת התשפג

חמישה דגשים לבחירת מכולה
צילום: shutterstock

כשחושבים על מכולה כפתרון, ולא משנה אם מדובר על פתרון אחסון או על פתרון למגורים, נדמה לנו כי הבסיס הוא אותו הבסיס ולפיכך אין יותר מדי דברים שעלינו לבחון בבואנו לרכוש מכולה. אך האמת רחוקה מכך. למעשה, קיימים סוגים שונים של מכולות בשוק כאשר ההבדלים ביניהם יכולים להיות תהומיים. במאמר זה אנחנו רוצים להעניק לכם את חמשת הדגשים לבחירת מכולה כדי שתוכלו לבצע בחירה מושכלת יותר.

הדבר הראשון שאנחנו רוצים לדבר עליו זה השימושים השונים שיש למכולות. כאשר אנחנו אומרים מכולה אנחנו לא בהכרח מתכוונים למכולת שינוע, בשנים האחרונות אפשר לראות יותר ויותר מכולות אשר מוסבות למגורים או למטרות עסקיות.

אם כך, הדבר הראשון שעלינו לעשות בבואנו לבחור מכולה זה להבין מה המטרה הסופית שלשמה אנחנו רוכשים את המכולה. בדיוק כשם שבבואנו לרכוש רכב לעסק נבחן אותו על פי פרמטרים שונים מרכב משפחתי, כך עלינו לבחון את סוג המכולה ואת עיצובה בהתאם לצרכים שלנו. אבל למרות זאת, ישנם כמה פרמטרים בסיסיים אשר חשוב שנבין ונדע לבחון ללא קשר למטרת העל שלשמה אנחנו רוכשים את המכולה.

עניינים כמו עיצוב הפנים של המכולה והפרטים הקטנים לא מהותיים בבואנו לבחור את המכולה שלנו, במרבית המכולות אפשר יהיה לבצע שינויים והתאמות לאחר מכן, אך גודלה של המכולה וחומרי הגלם השונים שמהם היא מורכבת הם דברים שאי אפשר לשנות לאחר מכן והם למעשה הבסיס שאמור לעמוד אל מול עינינו בבואנו לבחור מכולה.

כדי להביא לכם את חמשת הדגשים העיקריים והחשובים ביותר בבואכם לבחור מכולה פנינו למומחים בתחום – חברת שדה. חברת "שדה – מבנים ומכולות" היא בעלת ניסיון מקצועי רב בכל הקשור לבנייה והסבה של מכולות לשימושים שונים.( למידע נוסף >>> ) בעזרת צוותים מיומנים חברת שדה מספקת ליווי מלא לאורך כל שלבי הבניה, מייעוץ ראשוני דרך תכנון קפדני ועד מסירת המפתח. להלן עיקרי הדברים שלהם שיעזרו לכם לבחור את המכולה המושלמת.

הדגשים העיקריים בבחירת מכולה

  • "לא משנה מה השימוש הסופי של המכולה – בין שמדובר על מכולות למגורים, פתרונות אחסון או הקמת מיזם עסקי כלשהו, הדבר החשוב ביותר שאותו אי אפשר לשנות לאחר מכן זה גודלה של המכולה ולכן עלינו להבין טוב מאוד האם עלינו לרכוש מכולה של 20 רגל או מכולה של 40 רגל. מכולה של 20 רגל מסתכמת בכ – 15 מ"ר ומכולה של 40 רגל מסתכמת בכ – 30 מ"ר רבוע".
  • "איטום ובידוד המכולה הם אולי שני הגורמים החשובים ביותר שיש לנו גם בתחום המכולות למגורים וגם בתחום מכולות הקירור והשינוע. הדבר החשוב ביותר שיש לבדוק הוא בראש ובראשונה איכות האיטום של המכולה וזה משהו שאפשר לעשות בעצמנו. פשוט בקשו מבעלי המכולה שיסגרו אתכם בתוך המכולה ואם אתם לא רואים אף קרן אור שחודרת פנימה זה אומר שהאטימה מספקת. לגבי הבידוד זה כבר עניין אחר וכאן מומלץ לשוחח עם איש מקצוע בהתאם למטרה הסופית של השימוש במכולה".
     
  • "חומר הגלם שממנו עשויה המכולה צריך להיות פלדת בליה. פלדת בליה היא פלדה שפותחה במעבדה על ידי שילוב של חומרים שונים כדי להעניק לה עמידות גבוהה בתנאי חוץ קשים. באנגלית מכונה פלדה זו בשם פלדת קורטן. השם הזה מגיע משילוב המילים Corrosion (קורוזיה) ו – Tensile Strength (מאמץ מתיחה) והוא מעיד על כך שפלדה זו עמידה נגד קורוזיה והיא בעלת מאמץ כניעה גבוה שמאפשר לה לשמש כחומר גלם לבניית מבנים חזקים ויציבים".
     
  • "הקפידו על היסודות. מרבית האנשים חושבים שלמכולה אין יסודות כמו שיש לבית, וזה אולי נכון כאשר אנחנו מדברים על מכולות משא, אבל כאשר אנחנו מדברים על מכולות שעתידות להיות מוצבות במקום ולשמש כבית או כעסק אנחנו חייבים לחשוב על היסודות. האדמה שעליה אנחנו מציבים את המכולה לא תמיד תהיה יציבה ואחידה, לכן חשוב שנבדוק שלמכולה יש את היכולת לעמוד במקום שבו אנחנו רוצים להציב אותה".
     
  • "בחנו את המספרים טוב טוב. עסקת רכישה של מכולה כוללת בתוכה פרמטרים רבים שמשפיעים על המחיר הכולל. חשוב להקפיד ולבדוק על מה אנחנו משלמים כדי שנוכל לוודא שאנחנו לא חורגים מהתקציב שלנו. חפשו לראות האם תצטרכו לשלם על שינוע המכולה, האם המחיר כולל התאמות או שהוא רק בעבור מכולה ריקה. ככל שתדעו יותר פרטים מראש, תוכלו להימנע מאי נעימויות ובלת"מים אחרי זה".

למה צריך מכולה?

מכולה יכולה להיות דבר שימושי להפליא וזאת בעיקר בשל הוורסטיליות שלה כפתרון אחסון. השימוש העיקרי והנפוץ ביותר למכולה הוא כמובן אחסון ושמירה על דברים. קיימות מכולות רבות שבהן משתמשות משפחות מרובות ילדים כדי לאחסן בהן הציוד החיוני שאין לו מקום בבית, אך ישנם גם אנשים שמשתמשים במכולה לצרכים עסקיים כמו אחסון סחורה. כבר משנות התשעים של המאה הקודמת השימוש במכולה לצרכי מגורים החל לצבור תאוצה וככל שמצוקת הדיור ומחירי הבתים תופסת מקום מרכזי יותר בשיח הציבורי, כך אפשר לראות שיותר אנשים בוחרים בפתרון זה במיוחד במשפחות ברוכות ילדים ובאזורים שבהם אין אפשרות לבנות בית. כמו כן בשנים האחרונות רשויות מקומיות החלו להשתמש יותר במכולות לצרכים קהילתיים וכך אפשר למצוא בתי כנסת שהוקמו במכולות ואפילו מתנ"סים ומרכזים קהילתיים שלמים המבוססים על מכולות שעברו הסבה מקצועית. אנחנו באתר כיפה מביאים לכם את החדשות והעדכונים המרכזיים בכל מה שקשור לציבור הדתי. יש לנו בעבורכם עוד המון מאמרים מרתקים, מתכונים, ניתוחים על פרשת השבוע ושפע רב של נושאים מגוונים. אתם מוזמנים ומוזמנות להמשיך ולקרוא וכמובן שנשמח גם לשמוע את דעתכם בתגובות.