"פארק הזה"ב": מוסיפים זהירות בדרכים ב-'בית אורות'

"פארק הזה"ב": בנר שמיני של חנוכה ייערך בבית אורות, אירוע חווייתי במיוחד בנושא זהירות בדרכים. הצגות, סימולטורים של נהיגה ברכב, משחקי טאבלטים, סדנאות יצירה וההגרלה גדולה.

חדשות כיפה תוכן שיווקי 21/12/22 13:46 כז בכסלו התשפג

"פארק הזה"ב": מוסיפים זהירות בדרכים ב-'בית אורות'
פארק הזה"ב, צילום: קרן אביה

מאות משפחות יחגגו השנה, כבכל שנה, את אירועי "פארק הזה"ב" בנר שמיני זאת חנוכה. והשנה - בישיבת 'בית אורות' בהר הזיתים בירושלים. במקביל יתקיים יום עיון בנושא "גבורת הזהירות בדרכים" בבית המדרש, עם גדולי רבני הציונות הדתית.

הרב בן ציון אלגזי, ראש מכון "צורבא מרבנן":

נהנים ומצילים חיים

ביום שני, נר שמיני של חנוכה, א' טבת (26.12) בין השעות 18:30-10:30 ייערך בבית מדרש לבוגרי צבא בבית אורות, אירוע משפחות ענק, חווייתי במיוחד בנושא זהירות בדרכים, בהפקת "קרן אביה". האירוע יכלול מגוון פעילויות חדשות ומהנות, הקשורות כולן בהצלת חיים.

הצגות זה"ב חדשות, חידות בטיחות, סימולטורים של נהיגה ברכב, בקורקינטים ובאופניים, משחקי טאבלטים, סדנאות יצירה, מופע "איש הכביש", צילום מגנטים, ריקודי זומבה, מציאות מדומה, מעגל מתופפים, פינת איפור, סופגניות, פופקורן ימבמבם ועוד מגוון הפתעות מרגשות לילדים ולמבוגרים. בסיום האירוע תיערך הגרלה גדולה של פרסים יקרי ערך, זוגות אופניים, שעונים יוקרתיים, והפרס הגדול - הצלת חיים!

כמו כן, מארגני האירוע נערכים לכל מזג אוויר. רוב ההפעלות נערכות במקום סגור, ובמקומות שאינם סגורים הוצבו אוהלים גדולים שיסוככו על המבלים.

צומחים מהכאב ובוחרים בחיים

"הפעילות להצלת חיים של קרן אביה, מעניקה לנו נחמה ומחזקת אותנו מתוך תחושה שאנו ממשיכים את דרכו המופלאה של אביה", אומר אביו של אביה, ישראל גולדברג. "אביה, בחייו הקצרים, הספיק לעשות אין ספור מעשי חסד ולקח פיקוד והנהגה בכל הזדמנות, שבה יכול היה לתרום ולהוביל. הוא דגל בגישה: במקום שאין איש תהיה איש".

כמה רגעים לפני שנהרג, עצר אביה את רכבו כדי להגיש עזרה לאשה שנתקעה עם מכוניתה, בדרך, ליד קדומים. הוא אמר לחברו ש'הם לא זזים עד שיחלצו את רכבה של האישה'. וכך היה.

לאחר שסיימו להתניע את הרכב יצאו לדרכם ולאחר כמה מאות מטרים נתקלו לבור שהיה פעור בכביש, איבדו שליטה והתהפכו לתוך וואדי. אביה נהרג במקום ואילו חברו יצא מהרכב ההפוך, ללא פגע.

"מידי שנה אנו מקבלים משובים רבים ומעודדים על הצלת חיים ממש, שמביאים אירועי "פארק הזה"ב - חמ"ד על גלגלים" של קרן אביה. הנוער והמבוגרים נדלקים על האטרקציות והסימולטורים ותוך כדי "הנעה לכל המשפחה" וכיף מתרגלים, על יבש, כיצד לתפקד ולהיחלץ ממצבים מסוכנים בכבישים. לאחר מכן, כשכולנו יוצאים לדרכים, אנו מיישמים את התרגולים ומצילים חיים. זו נחמתנו", מציין גולדברג.

לומדים תורה לעילוי נשמת הרב מרדכי שטרנברג

בעקבות לכתו של הרב מרדכי (מוטי) שטרנברג, שעוד לא מלאו 30 ימים לפטירתו, החליטו בהפקת האירוע להוסיף לימוד תורה לעילוי נשמתו בהר הצופים. כך יוצא שבמקביל להפעלות יוכלו המבלים להיכנס לשיעוריהם של רבנים חשובים מהציונות הדתית, ביניהם: הרב בנציון אלגזי, הרב מיכה הלוי, הרב דב ליאור, הרב שמואל אליהו, הרב חן חלמיש, ועוד.

הר הזיתים – ניצחון הזהירים

פארק הזה"ב נערך מדי שנה בהפקת 'קרן אביה' לע"נ אביה יהושע ז''ל, בנם הבכור של ישראל ורונית גולדברג שנהרג בתאונת דרכים בדרכו לישיבת אלון מורה, בה למד, והוא בן 19 בלבד.

ישראל, אביו של אביה ז"ל, משתף: "למרות הקושי הנפשי הגדול, החלטנו, כל בני המשפחה, להמשיך את דרכו במפעלים ציבוריים של נתינה וחסד. הקמנו את 'קרן אביה', שפועלת בתחום החינוך לאהבת הארץ והתורה ומפיקה אירועים וסדנאות של חינוך לזהירות בדרכים ו'בין אדם לחברו', בכל הארץ תחת הכותרת 'פארק הזה"ב - חמ"ד על גלגלים'. כל פעילות הפארק הזה מקושרת להצלת חיים. אם אנו מצליחים להציל חיים זה שכרנו וזו ההנצחה הראויה לאביה שלנו".

גולדברג מסביר, "אביה שלנו נטמן בהר הזיתים מול הר המוריה. אנו פועלים להביא יהודים לסייר ולצפות מעל הר הזיתים בנוף היפה בעולם מול ירושלים העתיקה והמתחדשת בקצב מדהים. ב"פארק הזה"ב - חמ"ד על גלגלים" ניזכר בנס הניצחון של המכבים על היוונים, ממש מול מקום הנס – לנוכח הר הבית".

מספר המקומות לאירוע "פארק הזה"ב" מוגבל. הירשמו כעת ושריינו מקומכם.

להרשמה לפעילויות לחצו כאן

לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן

*הסעות מגבעת התחמושת ללא תשלום לנרשמים באתר.