מענק על סך 150 אלף שקל: הוכרזו זוכי פרס מפעל חיים לשנת 2022

רס מפעל חיים לשנת 2022 הוענק ליוצרת והזמרת קורין אלאל על תרומתה הייחודית לקידום המוזיקה הישראלית על כל גווניה. הפרס הוענק גם לאנשי אקדמיה בתחום המדעים ואישים בתחם האמנות

חדשות כיפה תוכן שיווקי 20/12/22 17:21 כו בכסלו התשפג

מענק על סך 150 אלף שקל: הוכרזו זוכי פרס מפעל חיים לשנת 2022
קורין אלאל ויו״ר מפעל הפיס, רו״ח אביגדור יצחקי, צילום: סיון פרג'

יו"ר מפעל הפיס, רו"ח אביגדור יצחקי מנכ"ל מפעל הפיס, עו"ד בני דרייפוס  ומנהלת אגף התרבות, דולין מלניק  העניקו את פרסי מפעל הפיס לאמנויות ולמדעים ע"ש לנדאו לשנת 2022  מפגש הזוכים נערך במרכז לתרבות ואמנות יהודית עכשווית "נווה שכטר" בתל אביב בנוכחות הנהלת מפעל הפיס, הזוכים ובני משפחותיהם.

צילום: סיון פרג'

כל אחד מהזוכים יקבל מענק על סך 150 אלף ש"ח שווי סך כל הפרסים: 1,350,000 ש"ח, פרס מפעל חיים לשנת 2022 הוענק ליוצרת והזמרת קורין אלאל על תרומתה הייחודית לקידום המוזיקה הישראלית על כל גווניה 

בתחום המדעים זכו:

פרופ' רותם שורק (מיקרוביולוגיה), פרופ' דורית פוד (סיעוד), פרופ' ניר פרידמן (רפואה מותאמת אישית) ופרופ' שמואל פסברג (חקר תנ"ך ולשון)

בתחום האומנויות זכו:

יוני גודמן (אנימציה), ענת דניאלי (מחול), נועה צדקה (צילום) ועמית דרורי (בינתחומי)

הפרס היוקרתי ניתן כאות הוקרה והערכה למדענים, אנשי אקדמיה ואנשי התרבות על מצוינותם, תרומתם והשפעתם על המחקר, המדע, האמנות וחיי התרבות בישראל. השנה הצטרפו תשעה זוכים וזוכות מאושרים אל עשרות הזוכים בפרס מפעל הפיס לאומנויות ולמדעים ע"ש לנדאו שמוענק מידי שנה, כחלק מפעילותו של מפעל הפיס לקידום התרבות, האמנות, המחקר והמדע בישראל. הפרס, המוענק מזה 22 שנה, נחשב לאחד הפרסים היוקרתיים בישראל והוא קרוי על שמו של יו"ר מפעל הפיס הראשון, מיכאל לנדאו.

כלל הזוכים בפרס

כלל הזוכים בפרס צילום: סיון פרג'

יו"ר מפעל הפיס, רו"ח אביגדור יצחקי: "פרס מפעל הפיס לאומנויות ולמדעים ע"ש לנדאו, הפך ברבות השנים לאחד הפרסים החשובים והיוקרתיים ביותר בתחומי המדע, המחקר, התרבות והאמנות בישראל. גם השנה, המשיכו המדענים בישראל לפרוץ דרך, להצטיין ולהוביל להישגים חסרי תקדים, הן ברמה הלאומית והן ברמה הבינלאומית. בתחום האמנות והתרבות אנחנו חווים פריחה מחודשת שמגיעה עם סיום משבר קשה במיוחד לענף, וקוצרת כבר השנה פירות מדהימים בתחומי הקולנוע, הטלוויזיה, הצילום והאנימציה.

"יש לנו בהחלט במה להתגאות ומטרתו של הפרס היא להכיר ולהוקיר את העשייה החשובה והבלתי פוסקת של פורצי הדרך בתחומים הללו שהשפעתם על חיינו כל כך משמעותית. גם השנה החלטנו להעניק פרס מפעל חיים שנועד להרחיב את היריעה ולהגיע אל מועמדים ראויים שתרמו תרומה משמעותית וייחודית לחברה. פרס מפעל חיים הוענק השנה לקורין אלאל וזאת על עשייתה הייחודית ורבת השנים בתחום המוזיקה תוך יצירת נכסי צאן ברזל שמלווים וימשיכו ללוות את החברה הישראלית עוד שנים רבות. אין ראויה ממנה לפרס זה, ובמיוחד בעת הזאת".