כתיבת קורות חיים - אל תעשו את הטעויות שכולם עושים

קורות חיים הוא מסמך חשוב מאוד שיכול להרים או להוריד את הסיכויים שלכם לקבל עבודה. אז איך כותבים קורות חיים טובים? כמה עצות פשוטות וקריטיות

חדשות כיפה תוכן שיווקי 07/12/22 10:53 יג בכסלו התשפג

כתיבת קורות חיים - אל תעשו את הטעויות שכולם עושים
קורות חיים. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

קורות חיים הוא מסמך חשוב מאוד שיכול להרים או להוריד את הסיכויים שלכם לקבל עבודה. לכן חשוב שתקדישו זמן לכתיבת קורות חיים טובים. קורות חיים כתובים היטב ידגישו את כישוריכם וניסיונכם, ויגרמו לכם לבלוט על פני מהמתחרים הנוספים לאותה משרה נחשקת. ומאידך, קורות חיים הכתובים בצורה גרועה יובילו כנראה להתעלמות מהבקשה שלכם, וקרוב לוודאי שלא יזכו ליותר מכמה שניות של תשומת לב אצל הקורא שבוחן את כל קורות החיים שמגיעים לפתחו.

אז איך כותבים קורות חיים טובים? כמה עצות פשוטות וקריטיות

ראשית כל נסקור בקצרה 5 כללים פשוטים וקריטיים לכם בעת שאתם כותבים את קורות החיים שלכם:

  1. התחילו ביצירת רשימה של הכישורים והניסיון שלכם. זה יכול לכלול כל דבר, החל מהשכלה וניסיון העבודה שלכם ועד לתחביבים ותחומי העניין שלכם.
  2. לאחר מכן, התאימו את קורות החיים שלכם לכל משרה אליה אתם מגישים מועמדות. הדגישו את הכישורים והניסיון הרלוונטיים לתפקיד אליו אתם מגיש מועמדות.
  3. השתמשו בשפה ברורה ותמציתית, הימנעו משימוש בשפת רחוב או סלנג.
  4. ודאו שהעיצוב שלכם נקי וקל לקריאה, השתמשו בכותרות ובכותרות משנה כדי לארגן את המידע שלכם והשתמשו בהדגשה במידת האפשר ובצורה חכמה. 
  5. יש לעשות הגהה לקורות חיים שלכם בעיון לפני הגשתם.

3 טעויות נפוצות שאנשים עושים בעת כתיבת קורות חיים

בעת כתיבת קורות חיים, חשוב לשים לב לפרטים. לרוע המזל, אנשים רבים עושים טעויות נפוצות שעלולות לעלות להם בעבודת חלומותיהם. טעויות אלו כוללות כמה דברים בסיסיים:

להיות כללי מדי עם תיאורי התפקיד

כאשר מועמד לעבודה מוסר קורות חיים עם תיאורים כלליים מדי של ניסיון העבודה שלו, הוא יכול לחשוב שעל ידי כך הוא אולי  יימנע מרושם שלילי, ומספק את עובדות הליבה המרכזיות של מה שהוא עושה. אך במציאות, גישה זו חושפת פעמים רבות חוסר מאמץ מצד המועמד, מה שיכול לתת את הרושם שהמועמד אינו מתייחס ברצינות לבקשות לעבודה - שזה ממש לא רצוי למי שרוצה שיתייחסו בכבוד ובאופן מיוחד לקורות החיים שלו. ולכן, שימו לב שבמקום לכתוב הצהרות כלליות על התפקידים הקודמים שלכם, עליכם להתמקד באיתור יכולות והישגים מרכזיים כדי להתאים אישית את קורות החיים שלהם ולהרשים מעסיקים פוטנציאליים.

מעט מדי מידע רלוונטי

טעות נפוצה נוספת היא שמידע חשוב שאמור להיות כתוב בתוך קורות החיים, ולפעמים אפילו בהדגשה - משם מה נעלם ונשמט. למרבה הצער, זה יכול להוביל לקורות חיים שאינם משקפים במדויק את היכולות והניסיון שלכם באור הטוב ביותר, מה שיכול להוריד תא הסיכויים שלכם להתקבל לעבודה כאשר מתחרים עם מחפשי עבודה אחרים. חשוב לזכור לכלול את כל ההשכלה, התעודות והפרסים שהשגתם במהלך חמש השנים האחרונות וכן את כל ניסיון העבודה הרלוונטי הקשור לתפקיד אליו אתם מגישים מועמדות. שמירה על קורות החיים שלכם מעודכנים עם מידע מדויק, תוכיח למעסיקים שאתם מקצוענים מסודרים ששמים לב לפרטים.

פרטי קשר מוגבלים או חסרים

כשמדובר בכתיבת קורות חיים, יש טעות אחת שכיחה למדי: השארת פרטי הקשר מוגבלים או מצומצמים. אנשים נוטים לשכוח את הפרטים הקטנים כמו מתן כתובת דוא"ל עדכנית או מספר טלפון עדכני. זה אולי נשמע חסר משמעות, אבל הפרטים האלה נחוצים למעסיקים ולחברות השמה כדי להגיע ולהתחבר למחפשי עבודה. למרבה הצער, מחדל זה עלול לעלות אפילו למועמד המוכשר ביותר בסיכוי לעבודת החלומות שלו. פשוט אין איך להשיג אותו ולבשר לו שהוא התקבל לעבודה…

כמובן שישנם עוד טעויות נפוצות כמו כתיבה ללא הגהה, או שליחת קו"ח שלא מותאמים לתפקיד הספציפי אותו מבקשים. אך נסתפק בכך לעת עתה. שיהיה בהצלחה!