סוגים שונים של עוגות בחושות

במאמר הבא אספנו עבורכם סוגים רבים ומגוונים של עוגה זו מהם תוכלו ליהנות עד בלי די. אז קדימה בואו ניגש ונחקור את כל האפשרויות שעומדות בפניכם

חדשות כיפה תוכן שיווקי 04/12/22 20:01 י בכסלו התשפג

סוגים שונים של עוגות בחושות
עוגה בחושה , צילום: יולה זובריצקי

מה יכול להיות יותר טוב מפשוט וטעים? זה בדיוק מה שתקבלו כשתכינו כל עוגה בחושה. מחברים יחד את כל המרכיבים, מכניסים לתנור והנה יש לכם מטעם מושלם שילך נהדר עם כוס קפה או תה. במאמר הבא אספנו עבורכם סוגים רבים ומגוונים של עוגה זו מהם תוכלו ליהנות עד בלי די. אז קדימה בואו ניגש ונחקור את כל האפשרויות שעומדות בפניכם.

בחושה מייפל

אז כפי שציינו בפתיחת המאמר, ישנם סוגים רבים של עוגות בחושות וביניהן מככבת ללא ספק עוגת המייפל. עוגה זו בעלת המראה הענברי היא קינוח נפלא וקל להכנה עם מתקתקות עדינה המגיעה כמובן מהמייפל עצמו. מעל העוגה ניתן לזלף מעט מייפל לקישוט ולחיזוק הטעם, לפזר אגוזי מלך מצופים במייפל או סתם לפזר אבקת סוכר אוורירית.

אם אתם רוצים את העוגה בגרסת הפרווה שלה תוכלו לוותר בקלות על כל מרכיב חלבי. לחילופין, אם אתם דווקא רוצים גרסה חלבית, תוכלו לשלב שמנת מתוקה שתעשיר את מרקם העוגה ותהפוך אותו לקטיפתי יותר.

בחושה תפוזים

אנשים רבים אוהבים עד אין קץ את השילוב של טעמי הדרים בעוגות. בדיוק בשביל האנשים הללו אנו מביאים את האפשרות של עוגה בחושה תפוזים. לבסיס קלאסי של עוגה בחושה המכיל ביצים, סוכר, קמח, שמן ואבקת אפייה, מוסיפים מיץ תפוזים וגרידה של קליפת תפוזים. בסיום האפייה ניתן גם למזוג מעל לעוגה מעט מיץ תפוזים, העוגה תספוג את המיץ ויתקבל מרקם נימוח במיוחד. מעל לעוגה ניתן ואף מומלץ לפזר נגיעה של אבקת סוכר. שילוב נוסף שיתאים לעוגה זו הוא קישוט של שבבי קוקוס, אשר יאזנו את מתיקות העוגה ויוסיפו מרקם מהנה.

עוגת שוקולד בחושה

אין ספק כי עוגות שוקולד באשר הן, הן מחביבות הקהל הרחב. אז אם אתם ממעריצי השוקולד תוכלו ליהנות ממנו גם בגרסה של עוגה בחושה. אגב זו אופציה נפלאה לעוגת יום הולדת כמובן, וודאי ובוודאי כאשר היא מקושטת בקרם שוקולד וסוכריות צבעוניות. אם אתם רוצים שהעוגה תצא עשירה במיוחד, אנו ממליצים להשתמש באבקת קקאו או שוקולד איכותיים, בהתאם למה שהמתכון שאתם מכינים דורש.

אופציה נוספת לעוגת שוקולד בחושה היא ליצור עוגת שיש בחושה, המשלבת גם בסיס בהיר לצד השוקולד, כמו וניל או קוקוס.

בחושה דבש

עוגת דבש בחושה היא ממש לא שמורה לראש השנה בלבד. מדובר בעוגה בחושה קלאסית שללא ספק צריכה להיות אורחת קבועה בשגרת האפייה שלכם. את העוגה אפשר לעטר בשקדים פרוסים, באבקת סוכר ואפילו בתאנים או תפוחים. אם אתם רוצים ליהנות מהעוגה בגרסתה הטבעונית, ניתן להחליף את השמנת במעדני סויה. מי שאלרגי לגלוטן יכול להשתמש בקמח ללא גלוטן, בקמח שקדים או בקמח קוקוס. בקיצור, כל אחד יכול ליהנות מהעוגה הנהדרת הזו עם המתכון הנכון.

בחושה גזר

בעוגת גזר תמיד יש משהו מנחם וכך גם בעוגות בחושות, כך שזה אך טבעי לשלב בין השתיים. טעמו של הגזר הוא בסיסי וכך הוא מאפשר שילוב של רכיבים נפלאים נוספים כמו צימוקים, שבבי קוקוס, אגוזי מלך וגם קינמון. אם אתם רוצים ציפוי פשוט, תוכלו לפזר מעל לעוגה אבקת סוכר וישר לגשת לאכילתה. אם אתם מחפשים ציפוי מרשים, תוכלו להכין במהרה ציפוי שמנת עם גבינת שמנת, אבקת סוכר ונגיעה של מיץ לימון.

טיפ חשוב לעוגות בחושות הוא לנפות את הקמח היטב. כך תוכלו להבטיח עוגה אוורירית במרקמה. כמו כן, חשוב שלא להתמהמה עם הכנסת העוגה לתנור, שכן רק כך יוכלו חומרי התפיחה לעשות את עבודתם בצורה הטובה ביותר.

בחושה פירות יער

מחפשים עוגה בחושה מושלמת לעונה החורפית? עוגה בחושה עם פירות יער היא בדיוק מה שחיפשתם. שלבו בעוגה שמנת חמוצה שתדגיש את טעם הפירות, הוסיפו פירות יער טריים או קפואים ויש לכם עוגה משגעת שלא רק טעמה נפלא, אלא גם המראה שלה. טריק נוסף להעשיר את טעמה של עוגה זו היא להוסיף מעט מיץ לימון, שישתלב נפלא עם טעמם המתקתק של הפירות. כדי שהעוגה תצא בצורה מושלמת מהתבנית, ללא כל פגם, הקפידו לשמן היטב את התבנית בטרם הכנסתה לתנור. השמן גם יאפשר לעוגה לתפוח בצורה הטובה ביותר.