המומחים של א.מ.ש אלומיניום סוקרים סוגי חלונות שכדאי להכיר לפני שיפוץ

כשמשפצים את הבית, כדאי להתייחס לכל מרכיב ומרכיב במלוא תשומת הלב ובמיוחד לחלונות. רצוי להכיר את כל סוגי החלונות לפני שמוציאים לדרך את השיפוץ | בכתבה זו, המומחים של חברת א.מ.ש אלומיניום עושים לכולנו סדר בנושא.

חדשות כיפה תוכן שיווקי 28/11/22 09:43 ד בכסלו התשפג

המומחים של א.מ.ש אלומיניום סוקרים סוגי חלונות שכדאי להכיר לפני שיפוץ
חלונות הסלון, צילום: shutterstock

שיפוץ הוא פרויקט מורכב מאוד שמחייב קבלת החלטות רבות. חשוב לזכור שאין כמעט אדם שמשפץ את הבית שלו בכל שנה, וגם לא בכל שנתיים, ולכן הבחירות של היום משפיעות על החיים לפרק זמן ארוך, של לפחות עשור או שניים. בהתאם, כדאי להתייחס לכל מרכיב ומרכיב במלוא תשומת הלב, גם כשלכאורה מדובר בפריט שאין לו חשיבות רבה - החלונות. בפועל כל חלון משפיע במידה לא מבוטלת על המראה של החדר, כל חדר, ויש לו גם משקל בטמפרטורה ששוררת בחדר בעונות השנה השונות, כך שבהחלט רצוי להכיר את כל סוגי החלונות לפני שמוציאים לדרך את השיפוץ. בכתבה זו, המומחים של חברת א.מ.ש אלומיניום עושים לכולנו סדר בנושא.

חומר הגלם המתאים למסגרת

החלוקה הראשונה של חלונות לסוגים שונים היא על סמך החומר שממנו מיוצרת המסגרת. האופציות הן ברזל, עץ ואלומיניום - אם כי עם כל הכבוד לעוצמה של הברזל ולרומנטיקה שטמונה בעץ, הבחירה המומלצת ברוב רובם של המקרים כיום היא אלומיניום

הסיבה העיקרית להמלצה הזו היא פרקטית: אלומיניום עמיד מאוד, גם לרטיבות וגם להפעלת כוח. בניגוד לברזל שמחליד עם הזמן ולעץ שעלול להתעוות כתוצאה מחשיפה למים, חלונות האלומיניום נשמרים היטב לאורך שנים רבות, גם בלי תחזוקה, ולכן זוהי האופציה שמספקת את יחס העלות-תועלת האופטימלי. עוד כדאי לדעת שניתן לצבוע אלומיניום במגוון רחב של צבעים, וכך להעניק לחלון מראה מותאם באופן מושלם לחלל.

הקסם הייחודי של החלונות הבלגיים

כשהמטרה היא מקסימום אסתטיות, כדאי לשקול חלונות בלגיים. מדובר בחלונות שכוללים בנוסף למסגרת החיצונית גם חלוקה פנימית, כך שנוצרים בחלון אחד מספר אזורים שונים. בדרך זו ניתן לחלק את החלון לצורות גיאומטריות בגדלים מגוונים, ולהפוך את החלון למעניין במיוחד. עוד אופציה היא להשתמש בזכוכיות בגוונים אחרים בחלק מהמרחבים של החלון וכך ליצור משחקים של צבע והצללה. החלונות הבלגיים הקלאסיים הגיעו עם מסגרת ברזל, אבל כיום ישנם גם חלונות אלומיניום עם חלוקה פנימית - כך שהתועלת כוללת גם מקסימום עמידות וגם מראה ייחודי ומעניין.

מנגנון הפתיחה של החלון

חלוקה נוספת של סוגי חלונות היא לפי מנגנון הפתיחה שלהם. האפשרויות הן כנף, הזזה, קיפ, דריי קיפ וציר.

חלון הזזה כשמו כן הוא, חלון שזז על גבי מסילה. קטגוריה זו נחלקת לשתי אפשרויות - עם כיס ייעודי בקיר שהחלון מחליק לתוכו כך שאפשר להשאיר את המפתח פתוח לחלוטין לזרימה מקסימלית של אוויר (וגם כמובן מקסימום אור בחלל), וללא כיס כזה. החיסרון העיקרי של חלונות ההזזה הוא החשש מפני שחיקה של המסילה, ולכן חשוב להקפיד על התקנה איכותית.

חלון קיפ הוא חלון שאפשר לפתוח אותו רק כלפי מעלה. בדרך כלל גם זווית הפתיחה מוגבלת. חלונות קיפ מתאימים למפתחים צרים יחסית, ובעיקר ניתן למצוא אותם בחדרי רחצה וחדרי שירותים שבהם יש אילוצים הנדסיים וצורך במקסימום פרטיות.

חלון דריי קיפ הוא חלון בעל מנגנון פתיחה כפול - גם קיפ, כלומר פתיחה כלפי מעלה, וגם ציר, כלומר מנגנון שמאפשר לפתוח לגמרי את החלון, כלפי פנים או כלפי חוץ. חלונות דריי קיפ סובלים משחיקה יחסית רבה בגלל המנגנון המורכב, אבל מצד שני הם מקנים חופש פעולה רחב. חלונות ציר הם חלונות שהיו נפוצים מאוד בעבר. החיסרון הבולט שלהם הוא הקושי להבטיח פתיחה מלאה של החלון משום שהרוח עלולה להזיז אותו כשהוא נפתח כלפי חוץ. כשהחלון נפתח כלפי פנים הוא עלול לתפוס שטח יקר, ולכן לא בכל מקום הוא מתאים.

על-מנת להגיע לחלון היפה ביותר והפרקטי ביותר מומלץ לפנות לחברה ותיקה שמייצרת את כל סוגי החלונות, וכך לקבל גם ייעוץ מועיל וגם את המוצר האופטימלי.