פתרונות ריצוף – הבחירה הנכונה לבית שלכם

לפתרונות הריצוף שנבחר לביתנו יש אפקט עיצובי ופונקציונלי משמעותי, וחשוב להתייחס אליהם כחלק מהעיצוב הכולל. אז איזה ריצוף הכי יתאים לבית שלכם? הנה כמה שאלות שיעזרו לכם לקבל החלטה נכונה

חדשות כיפה תוכן שיווקי 27/11/22 20:30 ג בכסלו התשפג

פתרונות ריצוף – הבחירה הנכונה לבית שלכם
צילום: shutterstock

כאשר אנחנו חושבים על עיצוב הבית שלנו, חשוב שנחשוב לא רק על המראה הסופי שיתקבל משילוב הפריטים העיצוביים שבחרנו אלא גם על השימושיות של כל אחד מהם בחיי היומיום שלנו בבית. שהרי, בסופו של דבר, בית הוא המקום שבו אנו חיים, אוהבים ומבלים עם האהובים עלינו שעות רבות מחיינו וחשוב שהוא ישמש אותנו היטב ולא רק ינעם לעיניים שלנו. וכשמדובר בפתרונות ריצוף לבית, זה חשוב אפילו יותר, שכן חיפויי הרצפה שבביתנו סופגים בכל יום לחצים, פגיעות, שינויים ברמות הלחות ובטמפרטורה ועוד ועוד, ואם לא נבחר נכון – אנו עלולים להתאכזב בטווח הארוך מהבחירה שלנו.

אם כן, כיצד הכי נכון לבחור את הריצוף לבית שלנו? ומהן השאלות החשובות שכדאי לענות עליהן לפני הבחירה? הנה כמה הצעות:

הסגנון העיצובי בבית

ככל הנראה, השאלה הראשונה שעלינו לשאול את עצמנו היא לגבי הסגנון העיצובי שצפוי לשלוט בבית שלנו. כאשר אנו מעצבים בית, אם במסגרת בניית בית חדש או אם במסגרת של שיפוץ בית קיים, עלינו לקבל השראה מבתים אחרים, מסגנונות עיצוב אהובים, מצבעים שמרגשים אותנו ומחומרים שמלהיבים אותנו. כל אלו יחד צריכים להתגבש בסופו של דבר לקו עיצובי ממוקד, עם פלטת צבעים מוגדרת ועם ראייה ברורה של הדרך שבה ישתלבו פריטי העיצוב השונים לכדי מראה הרמוני ומלא יופי.

כעת, לאחר שהמראה הכללי של הבית כבר עומד לנגד עינינו, אנו יכולים לבדוק פתרונות ריצוף שונים ולבחור בזה שמשתלב בצורה הטובה ביותר עם החזון שלנו. ריצוף אבן טבעית, למשל, הוא בחירה יוקרתית ואיכותית מאוד לבית. כאשר אנו מכניסים לביתנו ריצוף העשוי אבן טבעית, אנו יוצרים חיבור עמוק לעוצמה של הטבע ונהנים מכל היתרונות הטבעיים של האבן, הידועה כחומר אורגני חזק מאוד שמראהו אף משתבח עם השנים. סוג האבן הטבעית שבה נבחר להשתמש הוא זה שיקבע את אופי החלל – אבן צפחה שחורה יוצרת מראה דרמטי וניגודי בעוד אבן שיש לבנה יוצרת יוקרה שקטה ומלאת ברק.

דוגמה אחרת היא ריצוף טרצו מודרני, שבו רסיסי האבן הצבעוניים יוצרים מראה ייחודי וחד פעמי בצבעים ובעוצמה שאתם אוהבים. האפשרות שלכם כלקוחות לבחור ולעצב בעצמכם את הטרצו שישמש כריצוף לביתכם מאפשר לכם למצוא התאמה מושלמת לפלטת הצבעים שלכם ולפריטי עיצוב אחרים בבית, ולקבל מראה מודרני ומלהיב, שהוא אינו מונוכרומטי.

ריצוף אחד לכל הבית?

שאלה אחרת שכדאי לכם לשאול את עצמכם היא לגבי פריסת הריצוף ברחבי הבית. המגמה היום בעולם העיצוב היא שאיפה לריצוף אחיד בכל הבית, הנמשך בין כל החללים. עם זאת, בבתים רבים מאוד נבחרים פתרונות ריצוף שונים לחללים שונים, בהתאם לתפקוד היומיומי שלהם.

חדרים רטובים הם דוגמה טובה לחללים בבית שלרוב ירוצפו בריצוף שונה מזה שמשמש את הבית כולו. בחדרים רטובים – חדרי שירותים ומקלחת – יש להניח ריצוף המתאים לתנאי רטיבות, וחשוב יותר, כזה המונע החלקה במידה טובה. כך, השיקולים במקרה זה הם לא רק עיצוביים, אלא אף פונקציונליים ובטיחותיים.

על כן, כאשר אנו בוחרים לביתנו ריצוף פרקט, אנו יכולים ליהנות ממנו בשקט ובביטחון בכל חללי הבית, ולהשאירו מחוץ לחדרים הרטובים שלנו. ריצוף פרקט הוא דרך נפלאה ליצור מראה אורגני ומקסים בבית, ליהנות מהמראה ומהמגע של העץ הטבעי ולהכניס יוקרה שקטה לכל החדרים. וכאשר תגיעו למקלחת, תוכלו לעבור לסוג ריצוף אחר שייראה נפלא לצד הפרקט, שהוא כוכב הבית.  

אז איזה ריצוף הכי מתאים לבית שלכם? התחילו בשאלות הללו ומשם תוכלו להתקדם. ההצעה שלנו היא לגבש קו עיצובי ברור, להבין את חלוקת החללים בבית ואז להתחיל לשטוף את העיניים בסוגי הריצוף השונים. בהצלחה!