יום כיף לעובדים במרכז המבקרים חוות הרוח בגלבוע

בסמוך לקיבוץ מעלה גלבוע פועלת אחת האטרקציות המיוחדות והמעניינות ביותר שניתן למצוא כיום בצפון, ובארץ בכלל - פארק מושקע אשר מציג ומדגים את חזון החדשנות הטכנולוגית של אנרגיות מתחדשות, וכולל גם מרכז מבקרים ואף מגוון פעילויות לקבוצות

חדשות כיפה תוכן שיווקי 27/11/22 20:06 ג בכסלו התשפג

יום כיף לעובדים במרכז המבקרים חוות הרוח בגלבוע
צילום: עידן ארד

בסמוך לקיבוץ מעלה גלבוע פועלת אחת האטרקציות המיוחדות והמעניינות ביותר שניתן למצוא כיום בצפון, ובארץ בכלל - פארק מושקע אשר מציג ומדגים את חזון החדשנות הטכנולוגית של אנרגיות מתחדשות, וכולל גם מרכז מבקרים ואף מגוון פעילויות לקבוצות. המקום המושלם עבור יום כיף לעובדים של כל ארגון או מקום עבודה.

מה ניתן למצוא במרכז המבקרים חוות הרוח בגלבוע ואילו סוגי פעילויות לקבוצות מציע המקום? יום הכיף האולטימטיבי הבא של הארגון, ללא צורך לארגן ולהפיק שום דבר בעצמנו.

חוות הרוח בגלבוע כחלק מרכזי ועיקרי ביום כיף בצפון לעובדים

אז מהי חוות הרוח? מה ניתן למצוא במקום ומה הופך אותו ליעד האולטימטיבי עבור קבוצות, ימי כיף וגיבוש וכיוצ"ב?

ובכן, חוות הרוח בגלבוע הוקמה במטרה להנגיש לציבור הרחב בצורה מעניינת ואינטראקטיבית את חזון האנרגיות המתחדשות, החשוב כל כך עבור עתיד המדינה והעולם כולו. במקום מרכז מבקרים מושקע בו ניתן לקבל הדרכות, לצפות בסרטונים וללמוד על הסביבה, על החווה עצמה ועל החזון שהביא להקמתה. החווה כוללת מתחמים של מתקני אנרגיה ירוקה ומתחדשת, אותם ניתן לראות מקרוב וכמובן לקבל על הכל הסברים והדרכות מפורטות. במקום חווה סולארית (פאנלים סולריים להפקת אנרגיה מהשמש), טורבינות רוח ומתקן ייחודי ומסקרן ביותר להפקת אנרגיה שאובה. מתקן זה כולל שני מאגרי מים גדולים הממוקמים בהפרש גובה אחד מן השני (כמה מאות מטרים), והאנרגיה מופקת בשעות צריכת השיא של חשמל בארץ, באמצעות הזרמת המים מהמתקן הגבוה לנמוך יותר (אנרגיה הידרו אלקטרית).

החווה עצמה ממוקמת כאמור במעלה הר גלבוע ובסמוך לקיבוץ מעלה גלבוע, ומהמקום נשקף נוף מרהיב של הסביבה כולה – עמק המעיינות, הגליל התחתון והרי גלעד.

מה יכול לכלול יום כיף לעובדים בחוות הרוח?

החווה כוללת כאמור גם מגוון רחב של פעילויות לקבוצות ומדריכים מקומיים מנוסים אשר מעבירים את הפעילויות וההדרכות בצורה מעניינת וקולחת.

בין שאר הפעילויות לקבוצות שמציע המקום ניתן למצוא כמה וכמה אפשרויות לסיורים מודרכים בחווה ובסביבתה. לדוגמה, סיור של חדשנות ירוקה בעמק המעיינות אשר מלבד לחוות הרוח עצמה כולל גם ביקור בשדה אליהו – מרכז של חקלאות ביולוגית אורגנית בו מתמחים בין השאר גם בהדברה ביולוגית וחקלאות אורגנית. אפשרות נוספת היא סיור אשר לוקח את המשתתפים מחזון החשמל הישן של תחילת המאה הקודמת, אז הוקמה בסמוך לקיבוץ גשר הקרוב תחנת חשמל הידרו אלקטרית, ועד לחזון האנרגיות המתחדשות של ימינו. הסיור כולל ביקור באתר מרתק נוסף – "נהריים בגשר", בו גם כן פעילויות לקבוצות והדרכות מעניינות על הסביבה וההיסטוריה המקומית.

אלו הן רק שתי דוגמאות, אך ניתן למצוא בחוות הרוח עוד סוגים רבים של פעילויות לקבוצות אשר הופכות את הביקור במקום למתבקש עבור יום כיף בצפון לעובדים. הזדמנות פז לראות קצת נופים צפוניים מרהיבים, ללמוד על האזור והנושא המרתק של אנרגיות מתחדשות ולהעשיר את העובדים במסגרת יום כיף לעובדים וגיבוש מרתק ומלהיב.