המיתוג כמנוע צמיחה לעסק, השנה יותר מתמיד

סוף שנת העסקים תמיד מביא איתו עוד המון עבודה ועיסוק בירוקרטי. בל כמו שאומר השיר המוכר: "כל סוף הוא התחלה חדשה", והתחלה חדשה היא הזדמנות נהדרת לשנות ולחדש את העסק

חדשות כיפה תוכן שיווקי 24/11/22 13:19 ל בחשון התשפג

המיתוג כמנוע צמיחה לעסק, השנה יותר מתמיד
צילום: ברנדוויז

אם יש לכם עסק או חברה, בטח אתם עסוקים עד מעל לראש עכשיו. סוף שנת העסקים תמיד מביא איתו עוד המון עבודה ועיסוק בירוקרטי בכל מיני טפסים, תשלומים, חשבונות ושאר ירקות. אתם צריכים לראות מול רואה החשבון שלכם שהכל סגור פיקס, לוודא עם חשבת השכר שכל עובד קיבל את כל המשכורת כמו שצריך, וקצת קשה להרים את הראש ולחשוב קדימה. אבל כמו שאומר השיר המוכר: "כל סוף הוא התחלה חדשה", והתחלה חדשה היא הזדמנות נהדרת לשנות ולחדש את העסק. שנת 2023 שתיכף נכנסת יכולה להיות השנה שלכם, השנה שבה תובילו את העסק שלכם לגבהים חדשים ותגדילו באופן משמעותי את ההכנסות שלכם. איך בדיוק תוכלו לעשות את זה? בשביל זה אנחנו כאן.

אז מה זה בכלל מיתוג?

מיתוג עסקי הוא תהליך שמתבצע בעסק ומלווה על ידי אנשי מקצוע, מטרת המיתוג היא לייצר לעסק שלכם זהות פרטית. ישנן כל מיני שיטות שבהן מבצעים את המיתוג, אך התוצאה צריכה להיות זהה. העניין הוא להבליט ולייחד את העסק שלכם מעסקים אחרים ומתחרים וכך ליצור היכרות ורושם טוב בקרב הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. אם תצליחו לייצר לעסק שלכם זהות של עסק אמין, עסק שמוכר מוצרים איכותיים במיוחד, או עסק ששירות הלקוחות והיחס בו טובים מאוד, כמובן שתצליחו למשוך אליכם עוד ועוד לקוחות. נסו לחשוב רגע על המותגים הגדולים ביותר בעולם: קוקה קולה, נייק, דיסני ועוד, מה משותף לכולם? כל אלו הם מותגי על שיש להם זהות ייחודית וסיפור שמבדיל אותם מהאחרים. אי אפשר להתבלבל כאשר אתם רואים את הוי של נייק, ברור לכם מאיפה הגיע המוצר. זהו אחד מסודות ההצלחה המשמעותיים ביותר לכל עסק. ומה שטוב ומתאים לחברות הגדולות והמצליחות ביותר בעולם, מתאים גם לעסק שלך!

למה מיתוג הוא דבר חשוב לעסק?

מיתוג עסקי הוא דבר בעל חשיבות קריטית להצלחה של העסק. המיתוג בעצם עוזר לכל אחד מהלקוחות הפוטנציאליים שלכם להכיר טוב יותר את המוצר או השירות שאתם מציעים לו לקנות. היכרות היא דבר חשוב מאוד, מכיוון שבאופן טבעי כל אחד מאיתנו היה מעדיף לרכוש משהו ממישהו שהוא מכיר ולא מאדם זר. ההיכרות כמובן לא חייבת להיות אישית ואינטימית, ובעולם המסחרי ההיכרות מבוססת על פרסום ושיווק. אחת הדוגמאות הטובות ביותר למיתוג היא כמובן חברת אפל. החברה יצרה קהל לקוחות נאמן ומחויב שמוכן להוציא הרבה מאוד כסף עבור מוצרי החברה, החל משעון חכם וכלה במחשב נייד. יותר מזה, בטח לכל אחד מאיתכם יש את החבר המעצבן והמתנשא הזה שמשתמש אך ורק במוצרים של אפל ולא מוכן לשמוע על תחליפים אחרים, גם אם הם זולים בהרבה? זוהי תוצאה של עבודת מיתוג מעולה ומוצלחת שנעשתה ברמה הכי גבוהה שיש.

האם העסק או החברה שלי צריכים מיתוג?

באופן כללי, אנו ממליצים בחום לכל עסק שעוד לא עשה את זה להיכנס כמה שיותר מהר לתהליך מקיף של מיתוג עסקי. עם זאת, ישנם כמה מצבים עסקיים שבהם חשוב עוד יותר לבצע מיתוג עסקי. ברמה הכללית אנו מציעים לכל עסק לבצע את התהליך פעם בכמה שנים, ובמיוחד כאשר העסק יוצא לשוק עם מוצר חדש או שואף להתרחב ולהגדיל את מעגל הלקוחות הפוטנציאליים שלו. כאשר הוחלט לשנות את שם העסק גם כדאי מאוד לבצע מיתוג עסקי ולהפוך את השם החדש של העסק למותג מוכר וחזק. נקודה נוספת בה כדאי לעצור ולהיכנס לתהליך של מיתוג עסקי היא כאשר אתם חשים שהעסק שלכם 'תקוע', משהו פשוט לא עובד והעסק לא מצליח להמריא. אם אין לכם מספיק לקוחות, או שאתם לא מזהים את קהל היעד הפוטנציאלי שאליו העסק אמור לכוון בין הלקוחות שמגיעים לעסק בפועל, כדאי לעצור ולהתחיל את התהליך. גם במצב ההפוך בדיוק כדאי לבצע מיתוג עסקי. אם העסק מתחיל להתקדם במהירות רבה אך לא ברור לכם בדיוק מה התכנית קדימה מיתוג עסקי יכול לסייע רבות בשימור ההצלחה.

אז מה עושים בתכל'ס במיתוג עסקי?

ישנן שלל חברות מיתוג בשוק, וכל אחת מהן עובדת בשיטה קצת אחרת. כמובן שהכל תלוי בכמה כסף אתם מוכנים להשקיע בתהליך המיתוג העסקי ובאיזו חבילת מיתוג עסקי אתם מעוניינים לרכוש עבור העסק שלכם. עם זאת, ישנם כמה קווים מנחים שקיימים בכל תהליך של מיתוג עסקי. התהליך מתחיל לרוב בחיפוש אחר שם קצר וקולע לעסק. בשלב הבא יוצרים לעסק מיתוג חזותי ייחודי ומובחן, או בקיצור - לוגו. הלוגו של העסק צריך להופיע בכמה שיותר דברים שקשורים לעסק: אם זה על מסמכים רשמיים של העסק, דרך פליירים ושילוט חוצות, וכמובן שבפרסומות ברשת האינטרנט ובדפים של העסק ברשתות החברתיות השונות. כמובן שהלוגו גם יופיע במשרד או בעסק עצמו, ועל השקיות של העסק. העיצוב חייב להיות אחיד, משותף, וחוזר על עצמו בכל הפורמטים השונים על מנת לייצר זיהוי ודאי ומהיר כמה שיותר של הלוגו עם העסק שלכם. השאיפה המרכזית שלכם צריכה להיות שכל אדם שרואה את הסמל של העסק שלכם יזהה אותו באופן מיידי וידע לקשר אותו לעסק שלכם ולמוצר שהוא מציע לקהל. 

למה השנה?

אנו נמצאים בעשור השלישי של המאה ה- 21, וכל דבר הוא מותג, אפילו אנשים פרטיים. העובדה שאנו מבלים כל כך הרבה זמן ברשתות החברתיות יכולה להיות הזדמנות מעולה לספר מחדש את הסיפור של העסק שלכם ולהביא עוד ועוד לקוחות ועוקבים. ככל שתייצרו קהילה חברתית שתעקוב אחרי העסק ותזדהה איתו, תשיגו עוד לקוחות.

סיכום

2023 יכולה להיות השנה של העסק שלכם. אז למה אתם מחכים?

ברדנוויז

ברנדוויז היא אחת החברות המובילות המשלבת תחת קורת גג אחת אסטרטגיה, מיתוג, עיצוב ובניית אתרים ושיווק באינטרנט. החברה מספקת שירות מקצועי ביותר מתוך ראייה כללית של המותג. בברנדוויז יש צוות גמיש שעובד על פי המוטו: ההצלחת הלקוח היא הצלחה שלנו.