מטיילים בשלכת – מסלולים כיפיים לטיולי סתיו משפחתיים

עונת הסתיו הקצרה כבר עוטפת אותנו מכל כיוון, ועבור רבים מאיתנו הדבר אומר שהגיע הזמן לטייל עם המשפחה. אם גם אתם מסכימים שזהו הזמן האידיאלי לטיול משפחתי – צריך רק לבחור איפה לטייל. נכיר יחד כמה מסלולים שיכולים להתאים לטיול סתווי עם כל המשפחה

חדשות כיפה תוכן שיווקי 26/10/22 11:48 א בחשון התשפג

מטיילים בשלכת – מסלולים כיפיים לטיולי סתיו משפחתיים
צילום: shutterstock

עונת הסתיו הקצרה כבר עוטפת אותנו מכל כיוון, ועבור רבים מאיתנו הדבר אומר שהגיע הזמן לטייל עם המשפחה. הסתיו הוא למעשה העונה המתאימה ביותר לטיולים בישראל, אחרי הקיץ החם עם סכנת ההתייבשות, ולפני החורף הגשום עם סכנת השיטפונות. אם גם אתם מסכימים שזהו הזמן האידיאלי לטיול משפחתי – צריך רק לבחור איפה לטייל. נכיר יחד כמה מסלולים שיכולים להתאים לטיול סתווי עם כל המשפחה.

טיולי סתיו הם חוויה יוצאת מן הכלל

למרות שבארץ ישראל יש מגוון רחב ועשיר של אתרים שכיף לטייל בהם, במיוחד עם כל המשפחה, לא תמיד זה פשוט לעשות זאת. בין העבודה של ההורים לבית הספר של הילדים, קשה למצוא את הזמן הנכון. גם כשמוצאים את הזמן הזה, מזג האוויר לא תמיד בא לקראתנו, עם גלי חום קיצוניים שיכולים להפוך טיול קיצי לחוויה מסוכנת של ממש, ומנגד שיטפונות שהופכים את החורף למסוכן לא פחות (במיוחד באזורים מדבריים והרריים). לכן, הסתיו הוא ככל הנראה ההזדמנות הטובה ביותר לטיול משפחתי אמיתי, שמתאים הן לילדים והן להורים ויוצר חוויה מהנה ומגבשת לכולם. אז הגיע הזמן להיכנס אל רכב 7 מקומות או רכב משפחתי מרווח אחר, להצטייד בכל מה שנדרש, לוודא שהילדים חגורים היטב, ולצאת לדרך. לאן? הנה כמה רעיונות.

גן לאומי עין חמד – הסתיו בשיא עוצמתו

אחת הנקודות בהן הסתיו הישראלי מורגש במידה הרבה ביותר היא הגן הלאומי בעין חמד. השמורה הזאת, שאינה גדולה מאוד, ממוקמת בקרבת היישובים מבשרת ציון ואבו גוש, והגישה אליה היא קלה מאוד דרך כביש 1. הכניסה כרוכה בתשלום, אך המקום מאפשר להעביר יום סתווי שלם ומושלם, עם שלכת שמקיפה אותנו בכל עבר מהעצים הגבוהים, שבילים נוחים להליכה וכמות גדולה של נקודות שבהן ניתן ונוח לשבת לפיקניק משפחתי. לא בכדי המקום מהווה אתר פופולרי לתמונות חתונה, ואפילו יש גן אירועים סמוך – מדובר באמת באזור נוח, נעים ויוצא מן הכלל ביופיו הסתווי.

רמות נפתלי – טיול משפחתי מאתגר שמתאים גם לטיול ג'יפים

אם אתם מחפשים טיול שבו תנוחו פחות ותאתגרו את עצמכם יותר, רמות נפתלי בצפון זו בהחלט אופציה טובה. בימי הסתיו, רכס נפתלי בגליל משלב בין פריחה ירוקה וצבעונית, צבעי שלכת עזים ושמיים בהירים. אחת האפשרויות המהנות ביותר באזור זה היא טיול ג'יפים. אם יש לכם רכב קרוסאובר, רכב פנאי שטח או כל פתרון דומה לכך, בהחלט תיהנו לרדת לשטח עם הרכב. מדובר במסלול שלא מאתגר יותר מדי עבור נהגים מנוסים ורכבים עם היגוי מתאים, ולכן גם יכול להתאים מאוד לטיול ג'יפים עם כל המשפחה.

נחל דוד – ליהנות ממים וממדבר גם יחד

אם אתם מחפשים חוויה מדברית יותר לטיול הסתווי שלכם, בהחלט כדאי לבחון את אחד ממסלולי הטיול הפופולריים ביותר בארץ – נחל דוד בשמורת עין גדי. גם כאן הכניסה כרוכה בתשלום, אבל התמורה היא רבה. מדובר על מסלול מדברי לא מאתגר יותר מדי, שלאורכו מתגלות בריכות נעימות בהן ניתן להשתכשך לאחר הגשמים הראשונים. זהו מסלול בטוח מאוד גם עם ילדים. מי שרוצה בכל זאת משהו מאתגר יותר, מוזמן  לטפס את המסלול עד סופו ולהגיע למפל החלון המרהיב. בנקודה הגבוהה הזאת ניתן גם ליהנות מהנוף הסתווי המרהיב של ים המלח כולו, ושל הסביבה המדברית המיוחדת באזור זה.

עם המסלול הסתווי הנכון, אתם יוצרים חוויה מדהימה לכל המשפחה. אז למה אתם מחכים? ארזו את התיקים, עלו על הרכב, וצאו לטייל – זה בדיוק הזמן להתחבר לארץ שלנו.