הפרטים החשובים ביותר בהקמת עסק

המומחים של Invoice4u עונים על כל השאלות הנפוצות בנושא הקמת עסק מצליח ויסייעו גם לך עם ליווי צמוד ומקצועי בדרך להגשמת החלום

חדשות כיפה תוכן שיווקי 25/10/22 14:05 ל בתשרי התשפג

הפרטים החשובים ביותר בהקמת עסק
צילום: shutterstock

מעוניין להקים עסק חדש ומצליח? מה חשוב לדעת על הקמת עסק חדש במדינת ישראל? איך מקימים עסק חדש והאם חייבים לעשות זאת בעזרת אנשי מקצוע או שניתן גם לבד? מהם הפרטים החשובים ביותר שעליך לדעת לפני ובתהליך הקמת עסק חדש? 

דגשים חשובים לפני הקמת העסק

רבים שואלים את המומחים שלנו מה חשוב לדעת על הקמת עסק, והתשובה שלנו היא שיש לתכנן את העסק עוד לפני פתיחת התיקים ברשויות המס השונות. מומלץ להכין תוכנית עסקית מסודרת ומאורגנת הכוללת חזון עסקי, מטרות, תזרים מזומנים, מחקר שוק, בדיקת מתחרים, מימון, השקעות ועוד. את התוכנית העסקית כדאי להכין בעזרת בעלי מקצוע מיומנים, התוכנית העסקית מאפשרת לך לבדוק את ההיתכנות הכלכלית של העסק שברצונך להקים ולקבל החלטות פיננסיות ועסקיות שקולות ואחראיות יותר.

רגע לפני פתיחת התיק במס ערך מוסף יש לבחור את צורת ההתאגדות המתאימה ביותר לעסק שברצונך להקים. באפשרותך לבחור פתיחת עוסק פטור אונליין אם אתה צופה מחזור מכירות שנתי נמוך עד לסכום של 102,290 ₪, אחרת עליך לבחור באחת משתי צורות ההתאגדות העסקית הבאות: עוסק מורשה או חברה בע"מ. יחד עם זאת, עליך לדעת כי יש מקצועות וסוגי עיסוק המחייבים פתיחת תיק של עוסק מורשה, למשל עורכי דין, מרצים, אדריכלים, טכנאים, מתווכים, רואי חשבון ועוד.

בנוסף על זאת, כדאי להתייעץ עם רואה חשבון או איש מקצוע רלוונטי אחר כדי להחליט על צורת ההתאגדות ועל מנת לקבל הסברים ומידע חשוב בדרך להקמת עסק מצליח ומשגשג, מאחר ויש שיקולים שונים והיבטי מיסוי שיש להתייחס אליהם.

פתיחת תיקים ברשויות המס

כדי להתחיל בפעילות העסקית בעסק החדש יש לפתוח תיקים ברשויות המס. בשלב הראשון מבצעים פתיחת עוסק פטור אונליין או שממלאים טופס לפתיחת עוסק מורשה או חברה. יש לצרף מסמכים שונים לטופס הבקשה לפתיחת תיק במע"מ. בשלב הבא פותחים תיק במס הכנסה, אם מתכננים להעסיק עובדים בעסק החדש יש לפתוח גם תיק ניכויים. בשלב האחרון פותחים תיק בביטוח לאומי.

אם מחליטים לפתוח חברה בע"מ יש לבצע רישום של העסק אצל רשם החברות, ומעבר לכך החברה נדרשת בתשלום אגרה שנתית.

לאחר פתיחת התיקים יש להקפיד על ניהול ספרים ורישום ההכנסות וההוצאות על פי התקנות המחייבות. יש להגיש דוחות שונים לרשויות המס, לשלם מקדמות מס הכנסה, להגיש דיווח שוטף למע"מ ועוד.

רישום העסק באופן מקוון

בעבר הלא רחוק כל יזם שרצה לפתוח עסק חדש נאלץ להגיע פיזית למשרדי מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי. כיום ניתן לפתוח עסק חדש באופן מקוון לחלוטין, לבד או בעזרת גורם מייצג ומוסמך כמו רואה חשבון או יועץ מס. 

פתיחת התיקים אונליין קלה ומהירה, אך יש לקבל החלטות פיננסיות לפני כן, וחשוב להתייחס לסוגיות שונות כדי לבחור את צורת ההתאגדות העסקית, למשל שיקולי מס, הגנה משפטית ועוד. כמו כן, בהתאם לסוג ומיקום העסק יש להוציא רישיון לעסק מהרשות המקומית. 

לאחר פתיחת עסקים בישראל מומלץ לנהל אותם בעזרת תוכנות מתקדמות, למשל תוכנה להפקת חשבוניות וקבלות דיגיטליות, תוכנת הנהלת חשבונות וכו'. לכן, לאחר שהבנו מה חשוב לדעת על הקמת עסק כדאי להיעזר בבעלי המקצוע המנוסים הן לפתיחת העסק החדש והן לקבלת שירותים חשבונאיים ופיננסיים.

ניהול נכון של העסק החדש בעזרת כלים טכנולוגיים וליווי של בעלי מקצוע מגביר את הסיכוי להצלחתו, וניתן לנהל עסק מצליח ומשגשג המפרנס בכבוד את בעליו.

ניהול נכון של העסק החדש בעזרת כלים טכנולוגיים וליווי של בעלי מקצוע מגביר את הסיכוי להצלחתו, וניתן לנהל עסק מצליח ומשגשג המפרנס בכבוד את בעליו.