איך עושים SEO לעסק מקומי?

עסקים מקומיים הם הלב והנשמה של הכלכלה הישראלית. דרך נהדרת לחיזוק העסקים המקומיים, נעשית על ידי שיפור התוצאות אונליין. זה לא משנה אם יש לכם אתר מסחרי או אתר שיווקי, כדי לפנות להרבה יותר גולשים רלוונטיים אתם צריכים לדעת יותר על איך עושים SEO, במיוחד לעסקים מקומיים, בינוניים או קטנים

חדשות כיפה תוכן שיווקי 23/10/22 13:21 כח בתשרי התשפג

איך עושים SEO לעסק מקומי?
צילום: shutterstock

הגדר למי והיכן 

מעטים הם העסקים המקומיים שפונים לכל האוכלוסייה ללא יוצא מן הכלל. אם העסק שלך הוא כזה, עבור לסעיף הבא. אם העסק שלך פונה לקהל יעד קונקרטי שאפשר לאפיין אותו, חשוב שתתעמק בדבר הבא. לפני כל מהלך פרסומי, שיווקי או קידום באינטרנט, הגדר למי אתה פונה, מיהם הלקוחות הטבעיים שלך, האם אתם פונה לכמה נישות במקביל. כמו כן, הגדר בצורה טובה מהו אזור הפעילות שבו אתר רוצה להתמקד. 

הגדירו לעצמכם האם אתם פונים לגברים או לנשים, לחובבי מבצעים או למחפשי גדג'טים, לאזרחים וותיקים או לאימהות לילדים. הגדירו האם אתם רוצים לפנות לתושבי הצפון, לתושבי נהריה, לתושבי תל אביב או לתושבי גוש דן. על פי הגדרת קהל המטרה שלך, תוכל להיטיב את הקידום האורגני באמצעות מילות מפתח רלוונטיות (והימנעות ממילות מפתח לא רלוונטיות). לדוגמא, עסק שמוכר בגדים לצעירים, יוכל להשתמש בביטוי כמו "מותגים מגניבים" או "חולצות לצעירים". עסק שפונה לפנסיונרים יוכל להפיק תועלת מביטויי מפתח כגון "ייעוץ מס לבני גיל הזהב" או "אביזרים אורתופדיים לבני הגיל השלישי". 

להתייחס לממד המקומי בביטויי זנב ארוך  

SEO טוב מתבסס במיטבו על מחקר מילות מפתח. חשוב לאתר של עסק מקומי להטמיע מילות מפתח במאמרים, בכותרות, בתיאורי עמודים שנסרקים כל הזמן על ידי גוגל. בעסק מקומי לעומת עסק ארצי, צריך להתייחס למימד המקומי בביטויי החיפוש מסוג זנב ארוך. לדוגמא, במקום להשתמש בביטוי מפתח "שירותי אינסטלציה" כדאי להשתמש בביטוי "שירותי אינסטלציה בבת ים". לעסק בעסקי הכביסה אפשר להשתמש בביטוי "שירותי כביסה בצפון עד הבית".    

החלפת קישורים עם עסקים מקומיים

צעד נוסף לשיפור SEO לעסק מקומי בגוגל נקרא החלפת קישורים. כולנו מכירים את הלינקים, האינטרנט מלא בהם. כל קישור מגלם בתוכו הפניה של אתר או עסק אחר, אל העסק שלכם. בתור עסק מקומי, ניתן להשיג קישורים טובים על ידי שיתוף פעולה עם עסקים מקומיים בתחומים משלימים או בקרבה גיאוגרפית אליכם. שיטת החלפת הקישורים מאוד מקובלת, ונדגיש במה זה מועיל. ראשית, דרך הקישורים יגיעו אליכם לקוחות נוספים, שאולי לא נעזרים הרבה בגוגל. בנוסף,  האלגוריתם של גוגל מייחס ערך רב לקישורים ברשת. קישורים חיצונים נספרים וכאשר הם מרובים וטובים, הם מביאים לשיפור דירוג בתוצאות מנוע החיפוש. שיפור הדירוג יביא לעסק כמות לקוחות חדשים, שלא נחשפו אליכם קודם לכן דרך הרשת. 

התייחס בבלוג לנושאים מקומיים

השתמש בתבונה בבלוג של האתר שלך. פרסום מאמרים בבלוג, באופן שיעניין את הגולשים, מבסס את הסמכות ואת המוניטין שלך בקרב קהל חדש. כמו כן, בלוגים מעודכנים זוכים להערכה רבה מצד האלגוריתם של גוגל. זה מעיד על השקעה באתר ועל מידע חדש שכדאי לחשוף אליו את הגולשים. כדאי לשלב בבלוג נושאים הקשורים לעסק וגם נשאים שלא קשורים לעסק אך מעניינים את תושבי האזור והסביבה. טרפיק גבוה לאתר מקנה נקודות זכות נוספות בגוגל ושיפור הדירוג וזה כדאי. 

להפנות גולשים דרך גוגל מיי ביזנס 

לעסק מקומי כדאי לפתוח חשבון בגוגל מיי ביזנס. שימו לב שכל עסק מקומי יכול לעשות זאת, ללא תשלום. החשבון הבסיסי ניתן בחינם ואפשר להפנות בעזרתו גולשים, הן ישירות לעסק עצמו והן ישירות לאתר של העסק. בחשבון העסק אפשר להוסיף תמונות, המלצות של לקוחות, מספרי טלפון וכדומה. יתרון בשיפור נוסף בחשיפה ושיפור נוסף בקישורים הנכסים מכאן ובנוסף, חיזוק העניין שמעורר העסק ברשת. 

אתר מותאם למובייל 

עסק מקומי יכול לפנות ללקוחות רבים יותר, כאשר הוא מתחזק אתר מותאם מובייל. אתרים כאלה יכולים לעורר חשק לביקור בעסק ורכישה, בקרב לקוחות שעוברים בסביבה. אך לא פחות חשוב, אתרים רספונסיביים (שפועלים היטב גם במחשבים וגם במובייל), נחשבים לטובים יותר מבחינת גוגל. כתוצאה מכך, דירוג האתר של עסק מקומי כזה יעקוף את העסקים שהאתר שלהם מיושן ולא תומך היטב במובייל.