מטיילים בסוכות בגנים הלאומיים ואתרי המורשת

רשות הטבע והגנים נערכת עם מגוון פעילויות לכל המשפחה מצפון ועד דרום בימי חול המועד שיהפכו את החג הזה להכי שמח ומהנה שיש 

חדשות כיפה תוכן שיווקי 03/10/22 11:21 ח בתשרי התשפג

מטיילים בסוכות בגנים הלאומיים ואתרי המורשת
מטיילים בחג, צילום: דינה רוזנטל

כמדי שנה, רשות הטבע והגנים נערכת לחגים שהיא עונה מושלמת לטיולים בטבע הישראלי ולקליטתם של מאות אלפי המבקרים בגנים הלאומיים, בחיק הטבע והמורשת. באתרים הרבים מצפון ועד דרום נערכה הרשות בהתאם גם עם הארכת שעות הפעילות בימי החג במגוון האתרים על מנת לאפשר למטיילים לפרוש את זמן הביקור לאורך זמן ארוך יותר ובכך להעצים את חווית הביקור.

רשות הטבע והגנים הציבה סוכות כשרות בכל האתרים קולטי הקהל לרווחת המבקרים כדי לאפשר קיומה של מצוות הישיבה בסוכה גם במהלך טיול בחיק הטבע. המבקרים במבחר גנים לאומיים יוכלו ליהנות ממופעי "נושמים תרבות" בשיתוף מפעל הפיס, ללא תשלום נוסף עם נבחרת להטוטנים, אומני קרקס, שחקנים, נגנים, זמרים ועוד. האומנים יהיו פרושים במספר נקודות בגנים הלאומיים ויופיעו בזמנים מוגדרים במהלך שעות הביקור.

כמו כן, יוצעו למטיילים הדרכות מקצועיות של מורי דרך בשיתוף משרד התיירות בעשרות גנים לאומיים ושמורות טבע שיעשירו עוד יותר את חוויות הביקור של המבקרים באתרים. ההדרכות תהיינה ללא תשלום נוסף וללא צורך ברישום מראש להדרכה. מומלץ לעקוב אחר הפעילויות הללו ורבות נוספות באתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים ובעמודי הרשתות החברתיות של הרשות.

"האימפריה חוזרת" בגן לאומי בית שאן

גן לאומי בית שאן מזמין אתכם לחוויה המחזירה אתכם אחורה בזמן ולחוות את ההיסטוריה מתעוררת לחיים במופע "אימפריה חוזרת" - מופע אור קולי ובחוויה לילית קסומה ומעשירה. גן לאומי בית שאן אוצר בקרבו את שרידי הפאר המרהיבים של עיר רומית וביזנטית המתנשא מול בית שאן המקראית. 

בפעילות תחוו חוויה יוצאת דופן, לאורם של עשרות לפידי אש, דוכני רחוב עם מאכלים אותנטיים שהכינו לכם נשות סקיתופוליס,תאורה אומנותית במרחבי האתר יחד עם שחקני רחוב וכלי נגינה שיהפכו את החוויה הלילית למשהו מיוחד במינו.

היכן: גן לאומי בית שאן

מתי: בימים רביעי 12.10 וחמישי 13.10 בחול המועד סוכות, בשעות 18:00–22:30.

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר. חינם למנויי מטמון.
לפרטים על הפעילות >>

גן לאומי בית שאן

גן לאומי בית שאן | צילום: טל גליק

פעילות מוזיקלית בגן לאומי בית שערים

בין מדרונות הכרמל והרי הגליל חבויה לה העיר הקדומה בית שערים, שלמרגלותיה נקרופוליס, "עיר המתים" – בית קברות יהודי עם מערות קבורה תת קרקעיות. עיר המספרת את מורשת העם היהודי בתקופת המשנה והתלמוד, במאה השנייה לספירה לאחר המרד הגדול וחורבן בית שני. 

מוזמנים להצטרף לפעילות מוזיקלית בין מערות בית שערים המיוחדות. ברחבי הגן הלאומי יחכו לכם מוזיקאים אשר ינעימו לכם את השהות ויעירו לחיים את "עיר המתים". תוכלו להיכנס למערות חצובות, להתחקות אחר כתובות ולחפש את תבליטי המנורה. בטיול מרגש תגלו כי עיר המתים חיה מתקופת המשנה ועד ימינו.

היכן: גן לאומי בית שערים

מתי: חוה"מ סוכות, בימים שלישי-חמישי 11-13.10 בשעות 11:00–15:00. סיורים מודרכים עם מתנדבי הגן הלאומי יתקיימו בשעות 11:00, 11:30, 12:00, 12:30, 14:00 ו 15:30 

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר. חינם למנויי מטמון.

לפרטים על הפעילות >>

בית שערים

גן לאומי בית שערים | צילום: מנו גרינשפן

"חיים שכאלה" למלך הורדוס בגן לאומי הרודיון

ההרודיון הוא אחד מהמבנים המסקרנים ביותר בעולם הקדום. המלך הורדוס, על שמו קרוי המקום, הקים שם בין השנים 22 ועד 15 לפנה"ס מבנה המשלב מבצר חזק וארמון מבוצר המוקף חומה שקוטרה 63 מטרים ומתנשא לגובה של 7 קומות ומסביב ערמות עפר גדולות שיצרו הר מלאכותי.

במהלך חול המועד תוכלו לחוות פעילות ייחודית "חיים שכאלה" דרכה תכירו מי היה המלך הורדוס. גאון או משוגע? מלך היהודים או עבד רומאי? בואו בסוכות אל ההרודיון לפגוש את "המלך הבנאי" ותיהנו מהצגה משעשעת לכל המשפחה, "חיים שכאלה" למלך הורדוס, עם שחקני "תיאטרון מקום", שיפגישו אתכם עם המלך ועם דמויות מעברו במסע ססגוני ומצחיק אל העבר.

במשך שעות הפעילות יתקיימו סדנאות יצירה לילדים. צוות השימור של האתר יזמין את הילדים להתנסות בשימור ארכיאולוגי וסיורים מודרכים יצאו בסמוך לכניסה לאתר ויכללו ביקור בתיאטרון, טיפוס בגרם המדרגות המפואר ומסדרון הקשתות המונומנטלי, תצפית לקבר המלך הורדוס וירידה בבורות המים. 

הרודיון

גן לאומי הרודיון | צילום: מנו גרינשפן

נוסף על כן מייצג החדר המלכותי יפעל במשך כל שעות הפעילות של האתר.

*סוכה כשרה תוצב באתר לטובת קהל המבקרים באתר.

היכן: פארק (גן לאומי ) הרודיון

מתי: בשלישי עד חמישי 11-13.10 (סוכות).

הצגות יתקיימו בבית כנסת בשעות 11:00, 12:30, 14:00.

הדרכות יצאו מאזור הכניסה (כל שעה עגולה) בשעות: 15:00-10:00.

פעילות היצירה והשימור יתקיימו בשעות 16:00-10:00. 

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר. חינם למנויי מטמון.

לפרטים על הפעילות>>

נושמים טבע, מורשת ותרבות בגן לאומי מגדל צדק

גן לאומי מגדל צדק, מבצר צלבני מימי הביניים שנהפך לבית אחוזה ערבי בתקופה העות'מאנית ומשקיף על כל אזור המרכז, ראש העין ויישובי השרון והשפלה. במהלך ימי חול המועד אתם מוזמנים להעשיר את חוויית הביקור במצודת מגדל צדק וסביבותיה בחגיגת סיורים מודרכים ומופעים קצרים של אומני המרחב הציבורי: שחקנים, מוזיקאים, רקדנים ופסלי אדם. האומנים יתחלפו מדי יום כך שתוכלו להגיע בכל יום וליהנות מחוויית טיול ותרבות שונה. מופעי האומנים יתקיימו בשעות 11:00–14:00.

את מסלול הטיול תוכלו לבחור לפי אורכו ומידת העניין: מתחשק לכם טיול קצר שכולל ביקור במצודה ותצפיות? הצטרפו לסיור של כחצי שעה. הסיור יֵצא בכל שעה עגולה החל מ-10:00 ועד 14:00 .

בנוסף, תוכלו להרחיק מעט ל"גבעת הקברים" ולהצטרף להדרכה שכוללת תצפיות, בורות, מים, קברים ופריחה. הדרכה זו תתקיים ב-10:00, 11:30 ו-13:00. משך כל הדרכה כשעה.

אם תעדיפו להרחיק ולראות יותר טבע, לשמוע על מורשת החציבה העברית ועל תעשיית הסיד וגם איך הפכו המחצבות הנטושות מערמות של פסולת לפנינת טבע מלאת חיים, הצטרפו לסיור "אוהבי לכת" על שביל "דרך האבן" שיֵצא בשעות 10:00, 11:00, 12:00 ו-13:00.

היכן: גן לאומי מגדל צדק

מתי: בחוה"מ סוכות בימים ג'-ו', 14-11 באוקטובר בשעות 11:00 – 14:00.

משך הסיור: כשעתיים.

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר. חינם למנויי מטמון.
לפרטים על הפעילות >>

גן לאומי מגדל צדק

גן לאומי מגדל צדק | צילום: דינה רוזנטל

לאור מספר הרב של המטיילים הצפוי בשמורות הטבע והגנים הלאומיים רשות הטבע והגנים ממליצה למטיילים לשריין את מקומם ברישום מוקדם מראש לביקור באתרים במועד המתאים  על מנת להבטיח את כניסה לאתר. פרטים מלאים על שעות הביקור בכל אתר באתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים.