כל מה שצריך לדעת על החלפות מפרקים

ברגע שאתם נכנסים לתהליך מהסוג הזה תהיו מחויבים להכיר אותו על בוריו, כך לא תמצאו את עצמכם במצב שבו אתם מופתעים לטובה או לרעה | לשמחתכם החלטנו לספק לכם את כל מה שצריך לדעת על החלפות מפרקים

חדשות כיפה תוכן שיווקי 29/09/22 13:53 ד בתשרי התשפג

כל מה שצריך לדעת על החלפות מפרקים
צילום: freepik

אם אתם נמצאים כאן סימן שהרופא המליץ לכם על החלפת מפרק. אך מה זה בכלל אומר? פעולה מהסוג הזה יכולה להישמע מורכבת, והיא באמת מורכבת ומסובכת. מהסיבה הזאת הינכם מחויבים לעשות את כל הבדיקות המקדימות טרם ביצוע הפעולה הכירורגית. הרי ברגע שאתם נכנסים לתהליך מהסוג הזה תהיו מחויבים להכיר אותו על בוריו. כך לא תמצאו את עצמכם במצב שבו אתם מופתעים לטובה או לרעה. ככל שתדעו יותר אינפורמציה, כך תוכלו לעשות את הבחירות שיהיו הכי נכונות וטובות. לשמחתכם החלטנו לספק לכם את כל מה שצריך לדעת על החלפות מפרקים. 

מתי צריך לעשות ניתוח החלפות מפרקים?

הגישה הכירורגית אמורה להיות האחרונה מבין האפשרויות השונות שבהן בוחרים. האינטרס יהיה לנסות לפתור את הבעיה בטיפולים שמרניים, כאלה שלא מחייבים ניתוח. כל אחד מבין כי ניתוח הוא המוצא האחרון, בטח ניתוח מסובך מהסוג הזה. אך בו בזמן יש צורך להבין כי בחלק מהמקרים לא קיימות יותר מידיי אפשרויות. הניתוח צריך להתקיים כאשר הכאבים כבר מכריעים או בשלב שבו כבר תהיה בעיה בתנועה. לאחר הניתוח אומנם מצפה החלמה ארוכה, אך התוצאות יהיו מבטיחות. המפרק המוחלף יתפקד בדיוק כמו המפרק שהיה לפני כן. רק שהפעם לא תמצאו את עצמכם במצב שבו הכאבים יפריעו או אי הנוחות תכריע.

מי מוסמך לבצע ניתוח להחלפת מפרקים?

ניתוח החלפת ברך או כל מפרק אחר חייב להיעשות על ידי רופא שחי ונושם את התחום הזה. לא תוכלו לסמוך על איש מקצוע שלא מביא בתחום הזה בצורה הכי טובה שיש. הרי טעות אחת קטנה בניתוח עשויה להרחיק אתכם מהמקום שאליו אתם רוצים להגיע. רופא מומחה הוא רופא שמבצע ניתוחי החלפת מפרקים באופן קבוע. הוא ידע מה נדרש ממנו לעשות כדי להשיג את התוצאה שאותה הוא רוצה להשיג. כמובן שכל מטופל הוא עולם שלם בפני עצמו, אך תמיד חובה להגיע עם הבנה קודמת. בסוף בזמן אמת המיומנות של הרופא המנתח היא זאת שתעשה את כל ההבדל. אתם תרצו לדעת כי אתם מופקדים בידיים הכי מקצועיות שיש.

מהם היתרונות של החלפת מפרקים?

אומנם באפשרות הזאת בוחרים בתור אפשרות אחרונה, אך מן הסתם שיש לה יתרונות. לאחר החלפת מפרקים תוכלו למצוא את עצמכם עושים פעולות שלא דמיינתם שתוכלו לעשות. פעולות שעד לניתוח עצמו היו נראות לכם כמו פעולות שלא הייתם יכולים לעשות לעולם. הניתוח כל עוד הוא יתבצע כמו שצריך יענה על הציפיות שלכם, ואפילו יהיה מעבר להן. המפרק החדש ישמש אתכם בדיוק כמו שהמפרק הישן שימש אתכם ללא כל שוני. בו בזמן מדובר על פתרון לטווח הרחוק, כזה שאמור להעניק לכם את השקט הרצוי.

תוך כמה זמן יהיה אפשר לחזור לשגרה?

הרצון לחזור לשגרה לאחר ניתוח החלפת ברך או כל ניתוח מהסוג הזה הוא מובן. בו בזמן יהיה עליכם לזכור כי החיפזון עלול לפעול לרעתכם, בטח אם לא תהיו מוכנים לחזור. חזרה הדרגתית לשגרה תאפשר לכם לתת לגוף את הזמן הנדרש כדי להחלים. ההחלמה היא ארוכה, בכל זאת מדובר על ניתוח שמצריך הליך שיקום לא קל. אנו מדברים על מספר חודשים עד שתוכלו לבצע את הפעולות שאותן חלמתם לעשות. אך כבר כעבור מספר שבועות תוכלו להרגיש את השיפור הראשוני בהרגשה האישית. ההחלמה משתנה בין המטופלים השונים, לכן יהיה קשה לתת הערכה מדויקת. הטיפ שלנו אליכם הוא להתכונן להחלמה ארוכה, אך התוצאה תהיה מתוקה במיוחד