איך למצוא מתחמי משחק שיתאימו לילדים שלכם?

גני שעשועים נמצאים כיום בכל שכונה ובקרבת אזורי המגורים של כולם, אך מקומות אלו לעיתים כבר משעממים את הילדים – ובמיוחד אם נוהגים לפקוד אותם כמעט בכל יום לאחר הגן/בית הספר. לכן אם אתם ההורים מחפשים מתחם משחקים מפנק ואיכותי שילדכם יוכלו להוציא כמה שיותר אנרגיות, כדאי שתיקחו אותם לבלות במתחמי משחק מקורים ומאובזרים שמיועדים בדיוק לגיל שלהם

חדשות כיפה תוכן שיווקי 28/09/22 09:00 ג בתשרי התשפג

איך למצוא מתחמי משחק שיתאימו לילדים שלכם?
צילום: shutterstock

תוהים באילו מתחמים מדובר ואיך תדעו לבחור נכון? נרחיב על כך במאמר הנוכחי.

מתחמי משחק לילדים – מתקני משחק לכל הגילאים

מתחמי המשחק הללו מוכרים גם בשם ג'ימבורי, והם מספקים לילדים מקום בטוח ומהנה לשחק בו במשך כמה שעות. למרות שמקומות כאלו נמצאים בתוך מבנים סגורים ולא כוללים מגרשים פתוחים ומדשאות, מתחמי המשחק מלאים במשחקים ומתקנים שילדים הכי אוהבים וימצאו כיצד להעביר את הזמן בכיף.

היתרון המרכזי של מקומות כאלו הוא ההתאמה המושלמת לטווח רחב של גילאים, כאשר רוב מתחמי המשחק מציעים חלוקה לאזורים על פי גילאים, כך שפעוטות וקטנטנים יוכלו לשחק בבטחה והילדים הגדולים יותר ישחקו במתקנים המיועדים לגילם ללא הפרעה לקטנים מהם.

אילו מתקנים ומשחקים אפשר למצוא במתחמי המשחק?

  • בריכות כדורים – אזור תחום עם המון כדורים צבעוניים ורכים בהם הילדים יכולים לשחק, ומתאים לתינוקות וילדים בוגרים יותר.
  • מגלשות – מדובר בדרך כלל על מתחמים על מגלשה אחת או יותר, כשחלקן מגלישות את הילדים היישר לתוך בריכות הכדורים או מגלשות גדולות, מפותלות וארוכות יותר עבור הילדים הגדולים.
  • משחקי דמיון – אזורים המציעים מתקנים ואביזרים למשחקי דמיון במגוון נושאים כמו קניות בסופר, מרפאה, מכבי אש ועוד תרחישים מדליקים.
  • מסלול מכשולים – אפשר למצוא מתחמי משחק עם מסלולי מכשולים שמיועדים לילדים גדולים או קטנים יותר, כאשר אלו בטוחים לחלוטין וכוללים רשתות הגנה, מסלול ברמות קושי משתנות ומתקנים מצופים בריפוד עבה ורך למגע.
  • טיפוס על חבלים וקירות – אלו מתקנים שמתאימים לילדים גדולים ואף לבני נוער, עליהם הם יכולים לטפס להנאתם ולאתגר את עצמם עם תרגילים שונים.
  • טרמפולינות – ישנם מתחמי משחק שמציעים אזור נפרד וסגור עם כמה משטחי טרמפולינות, עליהם כמה ילדים יכולים לקפוץ יחד, לקלוע לסל כדורים רכים או סתם להשתולל וליהנות בקפיצות.

כיצד תתאימו את מתקני המשחק לגיל של ילדכם?

חשוב לציין כי כל מתחם משחק/ג'ימבורי מציע מתקנים ומשחקים שונים, ולכן כדאי לוודא מראש מול המקום לאילו גילאים המתקנים מתאימים. בנוסף כדאי לוודא כי קיימת הפרדה מוחלטת בין מתקני המשחק של הקטנים והגדולים, כדי לשמור על ביטחונם של הקטנטנים.

כללי והוראות בטיחות שכדאי להכיר

כל מתחמי המשחק מחויבים להחזיק במתקנים בדוקים ומאושרים, ולכן המשחק של ילדכם יהיה מהנה ובטוח לחלוטין גם כשמדובר על מתקנים מעט יותר מאתגרים כמו קירות טיפוס. חשוב להישמע להוראות הבטיחות שקיימות במתחם, ולעקוב אחר הבקשות של הצוות שנמצא במקום. כדי לשמור על ביטחון הילדים והנאתם

מהמשחקים, יש להקפיד שלא להיכנס למתחם עם נעליים כיוון שכל המקום מרופד בשטחים מרופדים ורכים למגע, וכן כמובן גם כדי להימנע מדריכות על ילדים אחרים שמשחקים.

איפה תוכלו למצוא מתחמי משחק איכותיים?

כיום מתחמי המשחק נמצאים בפריסה ארצית מהצפון ועד הדרום, וכדי למצוא את המתחמים השווים והמומלצים ביותר כדאי לבקר בפורטל קרמל ולאתר בקלות את המקום הקרוב אליכם, להתרשם מתמונות של המקום ולקרוא חוות דעת אובייקטיביות של ילדים והורים שהגיעו בעבר למתחם.