מכונות אריזה מתקדמות – כך תייעלו את תהליך הייצור ופעילות בית העסק

בתי עסק יצרניים, המתמחים בייצור מוצר מסוים (או כמה מוצרים שונים), שואפים לגדול ולהגדיל את היקף הייצור והמכירות שלהם באופן מתמיד. גם כשזה מצליח מבחינת מכירות, הזמנות והגדלה של מצבת הלקוחות, הרבה פעמים נוצרות בעיות של עומסים ועיכובים בתהליכי הייצור עצמם. מכונות אריזה אוטומטיות ומתקדמות עשויות במקרים רבים להוות פתרון מתבקש ומצוין לבעיות אלו

חדשות כיפה בשיתוף סטארפק מכונות אריזה 22/09/22 08:20 כו באלול התשפב

מכונות אריזה מתקדמות – כך תייעלו את תהליך הייצור ופעילות בית העסק
צילום: shutterstock

מה חשוב לבדוק כאשר בוחנים ורוכשים מכונות אריזה אוטומטיות לעסק וכיצד הן עשויות לייעל את תהליכי הייצור ולאפשר לנו להעלות תפוקה בצורה משמעותית? ננסה להסביר ולהבין זאת באמצעות שתי דוגמאות למכונות אריזה אוטומטיות נפוצות ויעילות, שכדאי בכל מקרה להכיר – 

מכונת אריזה בוואקום

אחד מסוגי מכונות האריזה האוטומטיות היעילות והנפוצות ביותר כיום הוא מכונת אריזה בוואקום. כשמה כן היא, מכונה זו מוציאה את כל האוויר מאריזת המוצר הנארז, ואוטמת אותה כך שהמוצר מאוחסן בתנאים של וואקום, ללא חשיפה לאוויר ולחמצן. לכך יתרונות משמעותיים ביותר, מאחר וחשיפה לאוויר גורמת לתהליכי התחמצנות אשר מורידים את אורך החיים של המוצר, לפעמים בצורה דראסטית. כאשר מדובר במוצרי מזון, למשל, היתרון של מכונת אריזה בוואקום הוא ברור – תאריך התפוגה של המוצר רחוק יותר וכך יכול בית העסק לעבוד עם מלאי גדול יותר, לספק ללקוחותיו מוצרים עם תאריכי תפוגה רחוקים יותר, ליהנות מפחות בלאי והפסדים של מוצרים שעבר זמנם וכו'. אך אריזה בוואקום רלבנטית לא רק לתעשיית המזון, אלא לתחומי ייצור רבים נוספים דוגמת תרופות, מוצרי אלקטרוניקה ועוד.

קיימות מכונות אריזה בוואקום אוטומטיות, חצי אוטומטיות וידניות, כך שכל מפעל ובית עסק יכול לבחור את סוג המכונה המתאים ביותר עבור תהליכי הייצור שלו. המכונות האוטומטיות מספקות את ההספקים הגדולים ביותר (מאפשרות לארוז הכי הרבה מוצרים בפרק זמן נתון), אך במקרים מסוימים גם מכונה ידנית או חצי אוטומטית עשויה להספיק.

מכונת אריזה בשרינק

סוג נוסף ונפוץ ביותר של צורת אריזה היא אריזה בשרינק – הכוונה לניילון נצמד מיוחד לצרכי אריזה, אותו ניתן גם לחמם כך שיתקבע בצורה מסוימת, וישמור על מה שנארז בצורה טובה גם במהלך העברות ומשלוחים.

גם כאן קיימים סוגים רבים ושונים של שימוש בשרינק לצרכי אריזה, ובהתאמה ניתן למצוא מכונות אוטומטיות או חצי אוטומטיות. מכונת אריזה בשרינק לרוב מאפשרת לארוז פחות או יותר כל דבר וכל צורה (הן מוצרים מסוגים רבים ושונים והן אריזות מוצרים המאוגדות יחדיו), ולקבע את מה שנארז בצורה המספקת הגנה טובה ביותר. מכונת אריזה בשרינק אוטומטית תאפשר כאמור הספקים גבוהים יותר, ותסייע למפעל לשמור על המוצרים המיוצרים הן כשהם עדיין בשטח המפעל ובית העסק והן במהלך משלוחים ובדרכים, כמו גם לאחר הגעה לחנויות וללקוחות עצמם.

לסיכום, מכונות אריזה אוטומטיות מאפשרות לפתוח צווארי בקבוק בשלבי האריזה של תהליך הייצור, להגדיל תפוקה ולהפחית בלאי האמצעות שמירה טובה יותר על המוצרים. דרך מתבקשת לכל בית עסק יצרני להתפתח ולהתרחב.