עד החגים: 5 מסלולי טיול לחגים שבפתח

החגים בפתח, הסתיו מעבר לפינה והערים לובשות חג. זה הזמן לחלץ עצמות ולצאת לטייל בארץ

חדשות כיפה תוכן שיווקי 11/09/22 08:55 טו באלול התשפב

עד החגים: 5 מסלולי טיול לחגים שבפתח
צילום: shutterstock

טיולים היא דרך מצוינת לצאת ולהכיר את הטבע הפראי, המתורבת והאורבני, לבקר במקומות חדשים ומחודשים, ליצור קשרים חדשים ולחזק קשרים קיימים. לא כל טיול הוא טיול למטיבי לכת – ישנם לא מעט טיולים שגם ילדים קטנים ייהנו מהם מאד ויצליחו לסיים לגמרי לבדם עם מינימום השגחה הורית. גם המבוגרים שבחבורה יכולים לצאת לטיולים – אולי קצרים יותר, עם יותר צל ובקצב רגוע. הארץ מציעה מגוון רחב של אפשרויות טיול שמתאימות לכל אחת ואחד.

היום נצא למסע בארץ, כזה שמתאים למשפחות עם ילדים קטנים, וגם למטיילים מעט יותר מבוגרים. ישנם טיולים אליהם ניתן להגיע בתחבורה ציבורית, וכאלה הקרובים לתחנות הרכבת. אלו יתאימו לבילוי יום עם הילדים שיראו גם בנסיעה ברכבת חוויה מסוג שונה. מרבית האתרים נגישים ברכב פרטי. אפשר לשכור רכב לזמן הטיול או לצאת ברכביכם הפרטי. כמובן שגם רכב חשמלי היום אינו מהווה מכשול לצאת למסעות בכל רחבי הארץ. ישנן עמדות טעינה מפוזרות לאורכה ורוחבה של הארץ, כל מה שצריך זה להירשם מראש לחברה המפעילה את העמדה – ולצאת לדרך. רכב חשמלי בישראל הופך יותר ויותר נפוץ, ועם הביקוש מתרבות גם נקודות הטעינה המוצעות – גם נקודות הטעינה המהירה וגם עמדות טעינה רגילה באזורי לינה.

קמפינג מתחיל באוהלים ומסתיים בכוכבים

אם חגיגות סוף החופש הגדול ותחילת שנת הלימודים השאירו אתכם עם חור תקציבי – זו לא סיבה לוותר על טיול עם המשפחה ואפילו לזכות על הדרך בחוויה של כוכבים, שכמוה כבר כמעט לא רואים. בין בתי מלון עם חמישה כוכבים תמצאו ברב אזורי הארץ גם אתרי קמפינג וחניוני לילה שיאפשרו לכם לזכות בחוויה מסוג מעט שונה. 

חניוני לילה

חניוני הלילה יספקו לכם שינה תחת הכוכבים לגמרי בחינם. הביאו אוהל, שקי שינה, עששית חשמלית או סולרית, ציוד עזרה ראשונה בסיסית, מים, אוכל וכלי בישול והגשה – ואתם מסודרים. אם יש במקום אפשרות להדלקת אש, זכרו להביא גם סיר. המלצה על חניון לילה שכזה היא חניון רקית בהרי הכרמל. במקום פינות מוצלות, נוף פנורמי, ספסלים ושולחנות פיקניק, מים זורמים לשתייה ומבנה שירותים מסודר. בקרבת מקום תוכלו לצאת לטיול בוקר קצרצר אל חורבת רקית ובה שרידי מבנים מהתקופה הרומית - ביזנטית: אבן שוקת, בית בד, גת, בריכת אגירה ומערת קבורה. החורבה נמצאת 20 מ' מחניון הלילה – טיול בוקר שקט ורגוע אחרי לילה זרוע כוכבים. אפשרות נוספת היא לצאת עם הרכב אל פארק נשר והגשרים התלויים שבו ושם לצאת לטיול מעגלי של 2.5 ק"מ לאורך אפיק הנחל והחורש המוצל, וגם כמובן הגשרים התלויים שאורך כל אחד מהם כ-70 מטר. 

אתרי קמפינג

אתרי קמפינג משדרגים מעט את החוויה – עדיין מדובר בלינה באוהלים אך הם כבר מציעים מקלחות חמות, פינות ישיבה וגריל, תאורה ואפילו שמירה. נכון, הם לא מגיעים לגמרי בחינם אבל אי אפשר להשוות את מאות ואלפי השקלים שתשאירו בבתי המלון אל מול בערך 60 ₪ שתשאירו אצל השומר בכניסה. אתר קמפינג מומלץ שכזה הוא קמפינג דגי דפנה – במקום מדשאה גדולה, מזנון הפועל עד חצות, עמדות גריל, עצים והצללה, מקרר והכי חשוב – נחל הדן עובר ממש שם. לחוויה בטבע עם ילדים שיוכלו להשתכשך בבריכת הקטנטנים לעלות על המתקנים המתנפחים או להצטרף לדייג אמנונים ופורלים בבריכת הדגים ליד בתשלום מוזל. 

גלמפינג

אם חשבתם שעברתם את הגיל לקמפינג – חישבו שוב. אתרי גלמפינג מציעים חוויה של כאילו – קמפינג אבל משודרגת מאד. קחו לדוגמה את בלום וילג' – אוהלים ממוזגים (כן, שמעתם נכון) שמתאימים לעד חמישה אנשים. השינה באוהלים היא על מיטות. המקום מספק כריות ציפיות וציפות – השמיכות והמגבות – עליכם. האוהלים ממוקמים על דק עץ או דשא סינתטי. כל אוהל מצויד בתאורה, מקרר עם מקפיא, שקעים להטענת טלפונים ואפילו מפתח לאוהל. במתחם אזור משותף לשירותים ומקלחות חמות, ומקום מרכזי המיועד לבישול ומצויד בכירות גז, כיורים, שולחנות עבודה, מיקרוגל, פינות מנגל, שולחנות אוכל, פינות זולה, ערסלים, שמשיות ועוד. חשבתם מה לעשות באזור? המחיר לאוהל כולל גם כניסה לשייט קייקים משפחתי או למתחם הטופרופ שבו קיר טיפוס, אומגה למים, פארק חבלים ועוד. 

טיולים למבוגרים שבחבורה 

גם אם אתם מרגישים שכבר עברתם את הגיל של שינה על הקרקע או חיפוש עץ רענן עם עלים רחבים ורכים, תמיד אפשר להצטרף לאחד מהסיורים בטבע אורבני יותר. טיול סליחות ביפו, לדוגמה, מתאים במיוחד לבני הגיל השלישי. טיול קצר המתחיל בשעות אחרי הצהריים ונמשך לאחר רדת החשיכה בין סמטאות העיר העתיקה, הכולל הדרכה בנושאי מורשת, שורשים וזמן. לקינוח מבקרים בבתי כנסת של העדות השונות, עם מזמורי סליחות ופייתן.

טיול נוסף מומלץ הוא למחנה המעפילים עתלית ושמורת הטבע נחל מערות. אתר המעפילים משחזר את חיי המעפילים עם צריפים משוחזרים, וסרט הכולל עדויות של מעפילים מהתקופה שלפני קום המדינה. לאחר הביקור באתר המעפילים ממשיכים לשמורת הטבע נחל מערות ולמערות האדם הקדמון. לצד מופע אור קולי מוקרן סרט הממחיש את אורח חייו של האדם הקדמון.

לסיכום, החגים מציעים לנו הזדמנות מצוינת לצאת עם המשפחה לחופשה, וכיום ישנן אפשרויות רבות להפוך את הטיול לחוויה בלתי נשכחת – הן לקטנים והן לגדולים.