הכשרה בשוק ההון – לבנות קריירה מבטיחה במהירות

מחפשים תחום בו ,וכלו להתמחות ויבטיח להם תעסוקה יציבה ומניבה לאורך זמן? לימודי שוק ההון, ובפרט התמחות בעולם ההשקעות, מהווה תחום אטרקטיבי ומסקרן

חדשות כיפה תוכן שיווקי 26/07/22 17:45 כז בתמוז התשפב

הכשרה בשוק ההון – לבנות קריירה מבטיחה במהירות
צילום: pixbay

לא מעט אנשים מחפשים כיום אחר תחום בו יוכלו להתמחות אשר יבטיח להם תעסוקה יציבה ומניבה לאורך זמן. במציאות הנוכחית בה המשק משתנה משמעותית בצורה מהירה, בחירת תחום שכזה אינה טריוויאלית כלל. שיקול עיקרי נוסף העומד לנגד עיניהם של רבות ורבים מהאנשים השוקלים צעדיהם בכל הנוגע להכשרה מקצועית הוא משך תקופת הלימודים ו/או ההכשרה. לימודי שוק ההון, ובפרט התמחות בעולם ההשקעות, מהווה תחום אטרקטיבי ומסקרן שמומלץ מאוד לבחון מקרוב.

לימודי שוק ההון – מהן האפשרויות?

"לימוד שוק ההון" הוא שם כללי יחסית לתחום אשר כולל בתוכו כמה וכמה מסלולי התמחות שונים ומקצועות נפרדים ונבדלים. בישראל פועלים כיום בתי ספר מקצועיים ומכללות ייעודיות המתמחים ספציפית בלימודי שוק ההון, ובכל אחד נמצא קורסים ומסלולים מעט שונים.

אפשרות אטרקטיבית ומבטיחה ביותר הקשורה לעולם ההשקעות ונכללת במסגרת לימודי שוק ההון היא התמחות במסחר בורסאי במסגרת קורסים מקצועיים. אחד הקורסים המקיפים והמומלצים ביותר עבור מי שמגיע ללא כל ניסיון או נגיעה קודמת לתחום הוא קורס "שוק ההון למתחילים", הכולל היכרות רחבה ומעמיקה עם שוק ההון ועולם המסחר הבורסאי, ומורכב גם משעות תרגול מעשי רבות של מסחר במערכות ממוחשבות. עבור מי שסיים קורס זה, כמו גם עבור מי שמגיע עם רקע מסוים בעולם ההשקעות ושוק ההון ומעוניין להרחיב את הידע, ההבנה והכלים העומדים לרשותו, מומלץ לבחון את האפשרות של קורס השקעות (ידוע גם כקורס השקעות ערך או קורס שוק ההון למתקדמים). במסגרת קורס זה נלמדת לעומק השיטה של השקעות ערך, בה נוקטים כמה מהמשקיעים הגדולים והמצליחים ביותר בעולם.

אפשרות מעניינת נוספת להשתלבות מהירה ומבטיחה בעולם ההשקעות ושוק ההון היא לימודים לקבלת רישיון ייעוץ השקעות. לימודים אלו כוללים קורסי הכנה ייעודיים עבור בחינות המועברות מטעם הרשות לניירות ערך, ונדרשות לצורך קבלת רישיון ייעוץ השקעות (הרישיון מותנה גם בהשלמת תקופת התמחות בת שישה חודשים). כמובן שייעוץ השקעות אינו חייב להיות התחנה האחרונה עבור בעלי הרישיון לעסוק במקצוע זה. ניתן להתקדם משם לרישיונות נוספים דוגמת רישיון ניהול תיקי השקעות, כמו גם למגוון משרות ותפקידים נוספים בעולם ההשקעות.

הכשרה מהירה ומרוכזת ורכישת מקצוע לכל החיים

האטרקטיביות הרבה של הכשרות בעולם ההשקעות במסגרת לימודי שוק ההון נובעת מכמה תכונות שונות של מסלולים אלו – 

מדובר במסלולי הכשרה מהירים יחסית אשר אורכים כמה חודשים ספורים בלבד, במתכונת המאפשרת להמשיך לעבוד ולהתפנות לעיסוקים אחרים תוך כדי (כלומר, אלו אינם לימודים "במשרה מלאה", דוגמת לימודי תואר אקדמאי).

כמו כן, מדובר במקצועות בטוחים ומבטיחים, במיוחד בהשוואה למרבית האלטרנטיבות הקיימות כיום בעולם הלימודים ובשוק העבודה. אנשי מקצוע מעולם הפיננסים המתמחים בהשקעות יכולים להיות בטוחים כי תהיה להם תעסוקה גם בעתיד הקרוב והרחוק, מה שלא יכולים לומר רבים מהעוסקים בשלל מקצועות ותחומי עיסוק אחרים כיום.